rookie
www.mixpix.se
Kör du på vanlig kedja kan du ju själv påverka hur det är med smörja i länkarna, så dom kan säkert vara bättre, men varför chansa...![]()
Om jag inte minns fel är det just en 520 O-ring jag har på min med...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kör du på vanlig kedja kan du ju själv påverka hur det är med smörja i länkarna, så dom kan säkert vara bättre, men varför chansa...![]()
Om jag inte minns fel är det just en 520 O-ring jag har på min med...Trodde inte det kunde skilja så mkt på olika kedjor.
Fyfan vilken skit. Det värsta är ju att den inte ens är särskilt billig...
Och en HISNANDE effekt av 27 hästar borde ju även den uslaste 520 kedja klara, eller hur!?
Ännu några som kommit till insikt vad Biltema säljer, ska man ha kvalitet så får man lätta lite mer på lädret, hela Biltemas nisch är ju att sälja så billigt som möjligt, o då får man vad man betalar för.
Konstigt att så många på SH lovordar det företaget.![]()
Begriper inte varför du kom först med inlägg #25? Varit bortrest?![]()
Ett kedjebrott kan få katastrofala följder. Skrämmande att se vilken usel kvalitet det handlar om!
Av ren nyfikenhet; Vad kan hända? Kan man få ett rapp på benet? Kan det slå sönder annat än plast på hojen? Händer något annat än att man plötsligt tappar fart?
/Nybörjare
Av ren nyfikenhet; Vad kan hända? Kan man få ett rapp på benet? Kan det slå sönder annat än plast på hojen? Händer något annat än att man plötsligt tappar fart?
/Nybörjare
Hade bt kedja på en tlr 1000 streetfighter förut. Den misshandlades brutalt, tror inte ens jag smorde den någon gång
Fungerade utan problem
Så, varsågoda. Nu kan ni skjuta mig!![]()
Jag skjuter dig inte. Har faktiskt en BT-kedja på duccen (tillfällig snålösning då dreven var fina men DID-kedjan som satt på skurit i var och varannan länk).
Blir lite orolig av att läsa sådant här men jag tror alla tillverkares kedjor har gått av någon gång.
Jag tycker du ska ta kedjan och gå till biltema och påtala problematiken. Jag har gjort det nån gång och fått väldigt bra bemötande, i veckan var jag inne och påtalade att deras 19 mm tändstiftsgänga är 17 mm. Fick prata med nån chef som uttryckte sin bestörtning över att det var fel. De ska märka om gänginsatserna och jag fick en 19 mm tändstiftsgänga som han tog ur en dyrare sats.
Han tyckte det var jättebra att jag talade om problemet så de kunde åtgärda det.
Aldrig har jag haft några problem att reklamera grejer på biltema, inte några problem att lämna tillbaka packväskor jag köpt som inte passade på min hoj. Då hade jag brutit förpackningen men det var lugnt ändå.
Vill inte höja biltema till skyarna men de har en del bra grejer och påtalar man problem så fixar dom till det verkar det som. De vill garanterat inte att kedjor går av de får skulden för skador på hojar och förare.
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |