Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Det blev en begagnad KTM Super Adventure S 2019 med knappt 1600 mil på mätaren.
Riktigt trevlig hoj. Sålde min 1290 SAS förra våren efter 5 års ägande. Skulle definitivt kunna tänka mig att köpa en likadan om jag kommer igång med körandet igen.
 
Riktigt trevlig hoj. Sålde min 1290 SAS förra våren efter 5 års ägande. Skulle definitivt kunna tänka mig att köpa en likadan om jag kommer igång med körandet igen.
Första problemet med den blir att hitta en ruta som inte styr all luft mot skallen.
Jag tror att den som specade rutan ser ut ungefär så här.

ktmdes.jpeg
Blinkersknappen fick sin placering av någon med utstickande från handflatan.
För att citera en stor tänkare "Man vänjer sig".
 
Första problemet med den blir att hitta en ruta som inte styr all luft mot skallen.
Jag tror att den som specade rutan ser ut ungefär så här.

View attachment 512353
Blinkersknappen fick sin placering av någon med utstickande från handflatan.
För att citera en stor tänkare "Man vänjer sig".
Jag är själv ganska lång ca189. Tycker ofta det funkar bättre med en låg ruta så får vinden på bröstet under hjälmen så slipper turbulens runt huvudet.

Sen att det ser fruktansvärt fult ut med en stor hög ruta är en annan sak som talar till låga rutans fördel
 
Första problemet med den blir att hitta en ruta som inte styr all luft mot skallen.
Jag tror att den som specade rutan ser ut ungefär så här.

View attachment 512353
Blinkersknappen fick sin placering av någon med utstickande från handflatan.
För att citera en stor tänkare "Man vänjer sig".
Bytte min original ruta omedelbart då den är designad att förstärka turbulens...
Jag bytte till en Madstad som funkar bra.
 
Jag är själv ganska lång ca189. Tycker ofta det funkar bättre med en låg ruta så får vinden på bröstet under hjälmen så slipper turbulens runt huvudet.

Sen att det ser fruktansvärt fult ut med en stor hög ruta är en annan sak som talar till låga rutans fördel
Rutan från en R?
 
Första problemet med den blir att hitta en ruta som inte styr all luft mot skallen.
Jag tror att den som specade rutan ser ut ungefär så här.

View attachment 512353
Blinkersknappen fick sin placering av någon med utstickande från handflatan.
För att citera en stor tänkare "Man vänjer sig".
Jag tyckte rutan funkade bra för mig, 187 cm lång med normala (tror jag) proportioner. Man får justera den så att inte turbulensen hamnar i huvudhöjd bara. Som @fleece skriver är det bättre om man fångar vinden på bröstet.


(Med brasklapp för att jag hade en årsmodell 2017, så jag vet inte säkert om rutan är densamma som din årsmodell.)
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top