Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Det blev en begagnad KTM Super Adventure S 2019 med knappt 1600 mil på mätaren.
Riktigt trevlig hoj. Sålde min 1290 SAS förra våren efter 5 års ägande. Skulle definitivt kunna tänka mig att köpa en likadan om jag kommer igång med körandet igen.
 
Riktigt trevlig hoj. Sålde min 1290 SAS förra våren efter 5 års ägande. Skulle definitivt kunna tänka mig att köpa en likadan om jag kommer igång med körandet igen.
Första problemet med den blir att hitta en ruta som inte styr all luft mot skallen.
Jag tror att den som specade rutan ser ut ungefär så här.

ktmdes.jpeg
Blinkersknappen fick sin placering av någon med utstickande från handflatan.
För att citera en stor tänkare "Man vänjer sig".
 
Första problemet med den blir att hitta en ruta som inte styr all luft mot skallen.
Jag tror att den som specade rutan ser ut ungefär så här.

View attachment 512353
Blinkersknappen fick sin placering av någon med utstickande från handflatan.
För att citera en stor tänkare "Man vänjer sig".
Jag är själv ganska lång ca189. Tycker ofta det funkar bättre med en låg ruta så får vinden på bröstet under hjälmen så slipper turbulens runt huvudet.

Sen att det ser fruktansvärt fult ut med en stor hög ruta är en annan sak som talar till låga rutans fördel
 
Första problemet med den blir att hitta en ruta som inte styr all luft mot skallen.
Jag tror att den som specade rutan ser ut ungefär så här.

View attachment 512353
Blinkersknappen fick sin placering av någon med utstickande från handflatan.
För att citera en stor tänkare "Man vänjer sig".
Bytte min original ruta omedelbart då den är designad att förstärka turbulens...
Jag bytte till en Madstad som funkar bra.
 
Jag är själv ganska lång ca189. Tycker ofta det funkar bättre med en låg ruta så får vinden på bröstet under hjälmen så slipper turbulens runt huvudet.

Sen att det ser fruktansvärt fult ut med en stor hög ruta är en annan sak som talar till låga rutans fördel
Rutan från en R?
 
Första problemet med den blir att hitta en ruta som inte styr all luft mot skallen.
Jag tror att den som specade rutan ser ut ungefär så här.

View attachment 512353
Blinkersknappen fick sin placering av någon med utstickande från handflatan.
För att citera en stor tänkare "Man vänjer sig".
Jag tyckte rutan funkade bra för mig, 187 cm lång med normala (tror jag) proportioner. Man får justera den så att inte turbulensen hamnar i huvudhöjd bara. Som @fleece skriver är det bättre om man fångar vinden på bröstet.


(Med brasklapp för att jag hade en årsmodell 2017, så jag vet inte säkert om rutan är densamma som din årsmodell.)
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top