Ska man vara orolig för Ryssland?

Vezhen var väl dessutom ett relativt nytt skepp och borde intespringa runt och tappa ankare hipp som haver av ett sammanträffande rakt över känslig infrastruktur? Dessutom var det väl konstigheter med kaptenens försvar om hur det gick till eftersom att systemet han sa hade fallerat är typ det tredje i raden av system som ska hindra att ankaret sänks av misstag?

Jag är lite nyfiken på vad som planterats på det skeppet för att lyssna och spåra.

Det var inte en omskrivning utan den var en video på 2 ryska soldater på häst som rider ut till fronten med ammunition. Med sannolikhet därför att de inte har tillgång till fordon.
Med häst är det lätt ta sig fram genom skog. Tyst. Mellan träden.
För klara det fodras väl en van enduro förare och sådana är det inte så gott om. Och tyst hoj.

Med häst är det lätt ta sig fram genom skog. Tyst. Mellan träden.
För klara det fodras väl en van enduro förare och sådana är det inte så gott om. Och tyst hoj.

Japp, 1918 var det skitbra.

2025 har fienden xxx antal drönare uppe dygnet runt med IR-kameror och andra sensorer. En häst syns lika bra som ett kompani CV90 med Barracudamaskering.

Mvh

Japp, 1918 var det skitbra.

2025 har fienden xxx antal drönare uppe dygnet runt med IR-kameror och andra sensorer. En häst syns lika bra som ett kompani CV90 med Barracudamaskering.

Mvh
Med tanke på hur mycket Ukrainsk mark som blivit Rysk efter 2022 så måste ryssarna göra nått rätt i varje fall.

Med tanke på hur mycket Ukrainsk mark som blivit Rysk efter 2022 så måste ryssarna göra nått rätt i varje fall.

Med tanke på att Europas fattigaste land Ukraina tog tillbaka hälften mellan 2022 och 2024 mot världens påstått andra mäktigaste krigsmakt, exakt vad gjorde de rätt?

Mvh

Det är ju som det gamla ordstävet, det går att vinna varje slag men ändå förlora kriget.
Jag känner att jag behöver förtydliga lite mer här, jag är faktiskt oroad för Rysslands frammarsch, och Ukraina måste ha mer av i princip allt för att sakta in den, det är i längden ohllbart att föra krig på tesen att motståndaren får slut på materiel.
Särskilt när Ryssland inte ställt om till fullkomlig krigsindustri än.

Ukraina kan förlora hela landet, och SEDAN faller Ryssland ihop 10 år senare på grund av motståndet Ukraina gjorde, det är inte ett önskvärt utfall, även om nu Ryssland faller i slutet. Det vore bättre om Ukraina, och Europa, blir av med sin krigiska granne i öst utan att hela Ukraina blir bombat till grus.

Jag känner att jag behöver förtydliga lite mer här, jag är faktiskt oroad för Rysslands frammarsch, och Ukraina måste ha mer av i princip allt för att sakta in den, det är i längden ohllbart att föra krig på tesen att motståndaren får slut på materiel.
Särskilt när Ryssland inte ställt om till fullkomlig krigsindustri än.

Ukraina kan förlora hela landet, och SEDAN faller Ryssland ihop 10 år senare på grund av motståndet Ukraina gjorde, det är inte ett önskvärt utfall, även om nu Ryssland faller i slutet. Det vore bättre om Ukraina, och Europa, blir av med sin krigiska granne i öst utan att hela Ukraina blir bombat till grus.

Fast jag undrar nästan om västländerna medvetet skickar lagom mycket för att Ukraina ska kunna mala ner maximalt av Rysslands krigsmaskineri och därmed vingklippa dem för en lång framtid.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back