L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Jag har provsuttit och konstaterat att den är gjord för folk med taxben.Men du Mäki, har du inte tittat på Fantic Caballero 500 Rally? Jag har en sån och den verkar vara just en sån där gris-krigs-hoj.
Kolla
Mera!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har provsuttit och konstaterat att den är gjord för folk med taxben.Men du Mäki, har du inte tittat på Fantic Caballero 500 Rally? Jag har en sån och den verkar vara just en sån där gris-krigs-hoj.
Kolla
Mera!
Aha, du är alltså ganska lång? Jag är 183 .. nånting. Är du säker på att det var "Rallyn" du provade?gjord för folk med taxben.
Jag är bara tre cm längre än så, men vi kanske är distribuerade på olika sätt.Aha, du är alltså ganska lång? Jag är 183 .. nånting. Är du säker på att det var "Rallyn" du provade?
..Påminde om att sitta på en Mustang Cobra 5000.
Racerbåt är helt ok, vår tuffade runt i 60 knop. Håller med dig helt om långsamhetsfobin.Mitt tålamod är inte tillräckligt för 50cc. Det är som anledningen till att jag inte gillar att åka båt, utsikten är samma alldeles för länge.
Ja, visst kan man åka fort även på vatten, men det finns inte många sätt som är mer effektiva på att tömma plånboken.Racerbåt är helt ok, vår tuffade runt i 60 knop. Håller med dig helt om långsamhetsfobin.
Allt som har med fart att göra är ju relaterat till ett kraftigt utflöde av pengar men i rätt klass så var båtåkat ganska rimligt, fast det blev bara "ett" (0,75 motorhaveri) Roslagslopp.Ja, visst kan man åka fort även på vatten, men det finns inte många sätt som är mer effektiva på att tömma plånboken.
När jag tänker "båtmotor" är 540 ci och 8-71 det mest naturliga.Allt som har med fart att göra är ju relaterat till ett kraftigt utflöde av pengar men i rätt klass så var båtåkat ganska rimligt, fast det blev bara "ett" (0,75 motorhaveri) Roslagslopp.
Mitt tålamod är inte tillräckligt för 50cc. Det är som anledningen till att jag inte gillar att åka båt, utsikten är samma alldeles för länge.
Jag fiskade ofta i tonåren, men sen jag började jobba behöver jag vara ledig en vecka för att komma ner i varv så pass att jag står ut.ja bara puttra runt på sjön kanske tar på nerverna
har oftast fiske som mål när jag är ute med båten eller ut till nån ö för bad/camping med barnen och då är det rätt trevligt men jag förstår dig
![]()
På baksidan har de en egen kräftsjö med ett gäng småbåtar, redo för de anställda!I Hällefors har jag åkt ett varv. Efter alla orter jag kollat på så funderade jag på att flytta från stan. Kollade Blocket och hittade ett perfekt tvåvåningshus med fristående garage, stora gräsytor ner mot sjön. Inga grannar nära. 1,6 mille, som hittat. Blir inte bättre! Köp! Eh näe.
Sen slutade jag kolla på hus.
View attachment 509581
Inte så säljande bild men det är Hällefors.
View attachment 509582
Lesjöfors Fjädrar är världsberömt. Mysigt industriområde.![]()
En skylt med Motorgård så är det klart!
Grattis!Jag köpte en Yamaha WR250r idag påtal om smidig hoj för små raska äventyr.
Det blir roligt att få prova den när det har börjat att tina bort lite snö
Idag besökte jag en handlare som enligt Fantics hemsida säljer deras motorcyklar. Han som skötte butiken hade aldrig hört talas om det. Några samtal senare kunde han ta hem en åt mig, men jag vill gärna klämma på den innan jag handlar.
Jag besökte en annan firma som säljer ett annat fabrikat och fick bra inbytesbud på min Yamaha, men jag är lite tveksam till att ha samma märke igen.
Faktiskt inte, utan Tracer 9.Gissar på att du kikade på T7?
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |