"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
20241127-173825.jpg

Käften.
Dubbelhäftande tejp?

Lager, bromsar, och trummor till släpan. Efter närmre inspektion så såg jag att det sitter 8,000lbs axlar på den - bra med överdimensionerade grejor.

$1,000 för två axlar, men känns bra med fräscha prylar innan den sätts i tjänst.

9b97a7edee336d8359bf4eb283d90765.png

Lager, bromsar, och trummor till släpan. Efter närmre inspektion så såg jag att det sitter 8,000lbs axlar på den - bra med överdimensionerade grejor.

$1,000 för två axlar, men känns bra med fräscha prylar innan den sätts i tjänst.

9b97a7edee336d8359bf4eb283d90765.png
B-F approved?

Elverktyg från Lidl. Måste plocka isär dem och måla dem blåa så det inte är så uppenbart. 😬

55-tummare till tv-rummet och spelhörnan. Några tum mer än den tidigare, som fått flytta in i nya sovrummet.

När jag gick med kartongen mot bilen med tv:n på en kärra, så mötte jag en snubbe vid en Volvo kombi med familjen i bilen, inkl barnstolar. På en kärra har han en tv så stor att den är ett par dm högre än bilen. 75 eller kanske snarare 85 tum de hade provat att flytta runt saker i bilen för att få plats - trots att man utan att blinka kan se att tv:n är större än hela bilens insida. Han var på väg in tillbaka till butiken med kartongen... IMG_20241130_114825820_HDR.jpg

Last edited:
55-tummare till tv-rummet och spelhörnan. Några tum mer än den tidigare, som fått flytta in i nya sovrummet.

När jag gick med kartongen mot bilen med tv:n på en kärra, så mötte jag en snubbe vid en Volvo kombi med familjen i bilen, inkl barnstolar. På en kärra har han en tv så stor att den är ett par dm högre än bilen. 75 eller kanske snarare 85 tum de hade provat att flytta runt saker i bilen för att få plats - trots att man utan att blinka kan se att tv:n är större än hela bilens insida. Han var på väg in tillbaka till butiken med kartongen...

Har du sett klippet på "tjejer-kan" lastningen av en TV?

Flera tjejer försöker lasta en stor platt-tv kartong i baksätet, men den går ju förstås inte in, så då börjar dom försöka brotta upp den på taket, trots att dom saknar takräcke.
Det är tungt och svårt, för att det är högt upp på taket, men plötsligt får ena tjejen en snilleblixt.

Hon hoppar upp på det tomma flaket på pickupen dom försöker lasta och hjälper till att knuffa upp kartongen på taket........

Eller; Min sömnlöshet är bra för Kina 😴

Men det blir säkert bra, under 400-lappen inkl. frakt o såntdär. Kommer förhoppningsvis inom några veckor. Magnet även på baksidan, bara hoppas att dom är starka nog.

Tanken var en med blåtand/app denna gång, typ Hultafors eller Sola(same same kina) men denna har bättre spec. med magneter(display, laZer..s, ser argare ut, bästa pris, samma lev.tid) Och jag behöver inte trådlöst inom närtid.
Screenshot-20241203-051838-Ali-Express.jpg

Screenshot-20241203-051732-Ali-Express.jpg

Eller; Min sömnlöshet är bra för Kina 😴

Men det blir säkert bra, under 400-lappen inkl. frakt o såntdär. Kommer förhoppningsvis inom några veckor. Magnet även på baksidan, bara hoppas att dom är starka nog.

Tanken var en med blåtand/app denna gång, typ Hultafors eller Sola(same same kina) men denna har bättre spec. med magneter(display, laZer..s, ser argare ut, bästa pris, samma lev.tid) Och jag behöver inte trådlöst inom närtid.
Screenshot-20241203-051838-Ali-Express.jpg

Screenshot-20241203-051732-Ali-Express.jpg

UNI-T är väl märket Kjell och co säljer?
Deras billiga multimetrar har funkat bra för mig IAF

Har den där pipsignal för injustering av rätt vinkel?
Jag hälsade på en som höll på att bygga ett Ultralätt flygplan, och han hade en sån, han knappade in vilken vinkel han skulle ha, satte fast mätaren och gick och justerade tills den slutade pipa, den hade två signaler så man visste åt vilket håll man skulle justera dessutom,

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back