Kanske dags för en foderautomat? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Det är väl förvisso "några" år men det var väl när de lånade M/S Gotland i ett år eller nåt sånt? Och det finns gott om historier och skrönor om det.Okey inte just idag kanske, men en anekdot som rör en USA-samordnad övning med en av våra Ubåtar för några år sedan. Fritt återgiven:
Jänkarna hade under övningen väldiga problem med att lokalisera vår båt som seglade extremt tyst under framfart.
En befälsperson från vår flotta mötte upp motsvarande amerikansk på hans kontor, där han lättsamt fällde kommentaren:
"I can see you´ve changed your coffee mug since yesterday"
"Well yes...but how did you know that?"
Här lade vår man upp en högupplöst bild på gårdagens kaffemugg ståendes på fönsterkarmen, tagen från båten ute till havs![]()
Men de är roliga.- En båt lånades ut, stämmer.Det är väl förvisso "några" år men det var väl när de lånade M/S Gotland i ett år eller nåt sånt? Och det finns gott om historier och skrönor om det.
Min favoritskröna är att de gick upp längs Mississippi eller nån annan flod, lade till vid en kaj och gick och åt mat på en restaurang för att fira nåns födelsedag och stack iväg igen, utan att flottan lyckades fånga dem.
Men det som var mest imponerande var ju när de smög in förbi hela armadan av skepp runtom deras carrier och taggade den som sänkt, och smög ut igen, utan att amerikanerna märkte något alls. Det var väl det som fick dem att be om att få låna båten längre för att lära sig kunna spåra åbäket.
Jag misstänker at många av historierna om det hela inte är helt sanna, eller är helt osanna dock.Men de är roliga.
Jag vågar inte klicka tummenupp med en död och en svårt olycka men den ändringen är j@vligt rolig.
Haha, känner igen det där. Sedan en tid har Google slutat förstå orden ”till”, ”min” och dess betydelse i sammanhanget så när jag säger ”Hej Google, lägg till potatis till min inköpslista” så kan jag i inköpslistan sedan läsa ”till potatis till min”.Alltså att leva med google och dess "smarta funktioner"
Skulle ta en kopp morgonkaffe men insåg att det börjar vara slut.
min inköpslista heter "min inköpslista" och ibland säger jag fel och säger bara "inköplista"
-"Hej Google, sätt kaffe på Inköpslistan!"
Jag kan inte hitta någon lista som heter inköpslistan vill du att jag skapar en ny?
-"NEJ!.....NEJ! gör inte det!"
Det blir tyst ett par sekunder och sen hör jag
Okej....spelar upp säg inte nej säg kanske med Sven Ingvars från Spotify.
Men va fan tänker jag och säger högt och irriterat
"NEJ GOOGLE NEJ! Du ska spela upp INGENTING!"
......det blir tyst ett par sekunder och sen säger den.
Okej! spelar upp Ingenting på Spotify och så börjar den spela upp en låt som tydligen heter ingenting![]()
Kunde inte låta bli att skratta åt eländet![]()
Intressant! Trodde jag var ensam om att få "till min" eller "på min" efter nästan varje sak på inköpslistan.Haha, känner igen det där. Sedan en tid har Google slutat förstå orden ”till”, ”min” och dess betydelse i sammanhanget så när jag säger ”Hej Google, lägg till potatis till min inköpslista” så kan jag i inköpslistan sedan läsa ”till potatis till min”.
AI är framtiden, den är mycket mycket intelligentare än människan någonsin kommer att kunna vara.....Alltså att leva med google och dess "smarta funktioner"
min inköpslista heter "min inköpslista" och ibland säger jag fel och säger bara "inköplista"
Jag kan inte hitta någon lista som heter inköpslistan vill du att jag skapar en ny?
Okej! spelar upp Ingenting på Spotify och så börjar den spela upp en låt som tydligen heter ingenting![]()
Spelar ingen roll så länge AI varken har rösträtt eller kan kandidera till Riksdagen !AI är framtiden, den är mycket mycket intelligentare än människan någonsin kommer att kunna vara.....
Alltså att leva med google och dess "smarta funktioner"
Fick mig att tänka på "Blåst på konfekten" (10 engelsk titel) när han varit hos tandläkaren

classiccampstoves.com
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!