Vad fick dig att le idag?

Hjälper till med saneringar och skötsel :tummenupp :hihi
Jag tänker att man bidrar till att hålla föräldrarna i skick. En köttfärssås, tvätta bilen, gå en runda med den splitter nya lilla människan medan man spelar van halen för henne osv.
Blöjbytena är ju payback för deras uppväxt, juh.

När dottern var liten gick hon igång på Ry Cooder. Då dansar t o m jag!

Edit;

Harry Dean Stanton.

Last edited:
Jag tänker att man bidrar till att hålla föräldrarna i skick. En köttfärssås, tvätta bilen, gå en runda med den splitter nya lilla människan medan man spelar van halen för henne osv.
Blöjbytena är ju payback för deras uppväxt, juh.
Du har rätt i det där, men jag höll mig undan och kom på begäran så att de fick vara ifred med den nya. Jag agerade förvisso hundvakt hemma hos mig så det blev ju en avlastning för dem.

Du har rätt i det där, men jag höll mig undan och kom på begäran så att de fick vara ifred med den nya. Jag agerade förvisso hundvakt hemma hos mig så det blev ju en avlastning för dem.
De får komma hem först. Det är lugnt, vi har några mil emellan och det är inte säkert någon får komma de första 10 dagarna. Så har de sagt och det är ju lättare att ändra på det än om man ställt dörrarna på vid gavel. Typiskt dem.

Last edited:
Tackar! Jag t o m minns det.

Har du några tips från coachen, vad gör morfar första halvåret, förutom att traumatisera ungen med grimascher??
Är morfar till två små sötnosar.
Jag har varsin liten sång som jag sjunger för barnbarnen så ofta jag kan.
Spelar inte så stor roll vad det är bara man upprepar den ofta, då kommer dom känna igen sången och genom den dig.
Jag har varsin liten sång för mina döttrar också som jag fortfarande sjunger för dom ibland.
Kul att se deras leenden när dom kommer ihåg. :)

Jag stod vid Bilprovningen idag och det kom fram en äldre herre. Han sa att han hade varit mc-lärare och vek upp min bakre fotpinne. "Annars går den sönder om du tappar hojen"

Tackar! Jag t o m minns det.

Har du några tips från coachen, vad gör morfar första halvåret, förutom att traumatisera ungen med grimascher??

Du nämnde det själv. De bor 8 mil bort min fru brukar köra dit 2 - 3 ggr i månaden på dagtid iom att hon inte kan jobba pga pojken som vi är familjehem till och hjälper de med tvätt, städning, fixa i trädgården tar med matlådor etc. Jag brukar försöka åka dit en gång i månaden ivf.

Det pågår en psyclistträning utanför, Sigtuna Bike Festival, nån mountainbiketävling på elitnivå.
De har markerat en bana över stock, sten, asfalt, skog, grus etc, det cyklas åt alla håll och stannar mitt i banan för att snacka och blockar andra, sen kommer det gående vilsna typer mitt i banan istf att gå utefter kanten.
Kul att se att psyclister blir irriterade på andra psyclister. :hihi

Ska bli "kul" att kolla imorgon när det är tävling....................

Skulle hjälpt syrran att lägga takpapp idag men hon tyckte jag skulle "köra moppe" istället. Vilket är rimlig beskrivning för hur långsamt jag faktiskt kör. Vågade mig ut på nya vägar i områden med *rum, *hult och *socken. Stannade o tog matpaus lite mer än halvvägs ändå påväg hemåt. Insåg hur hjärntrött jag var så fick ta E22 hem tyvärr.

De som känner mig vet jag har olika "skivor" som rullar i huvudet. I början på turer ska jobbskit, sorg efter hunden, stress av ungar osv spela slut o tystna. Sen börjar en låt och jag börjar nynna o sjunga. Ofta tar det rätt lång tid innan övriga skivor tystnat.Idag började låten spela direkt redan i garaget. Blev 20 mil iaf. Måste köpa en fleecetröja för det blev kyligt på slutet.

Trött men glad.
1000005774.jpg

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back