Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Skrev inte vad jag tycker. Bara att de gjorde det.Jo, men om man är i aktivt krig med någon tycker jag att lönnmord av fienden är follkomligt okej. Jag tycker till och med att lönnmord av ledare är att föredra framför att skicka hudnratusentals unga män i köttkvarnen.
Ryssland har mördat och mördar folk (eller försöker iaf) i resten av Europa.
Och sabortaget av gasledningarna tycker jag nog faller under samma tumregel. Även om jag inte tycker att sabotage ska ske på tredje parts territorialområde.
Om Ryssland kontinuerligt angriper infrastruktur i Ukraina för att tvinga civilbefolkningen att ge upp så tycker jag det är helt resonabelt att slå mot Rysslands infrastruktur för att skada deras ekonomi.
Min åsikt är att så länge civilbefolkningen hålls utanför, i största möjliga mån, så har man ganska fritt spelrum att agera mot en angripare där det behövs.
Egentligen tror jag att den enda lösningen på invasionskrig är att ha en enda världsomspännande organisatin eller samarbetsavtal som säger att om någon medlem invaderar någon annan så går hela världen in i den invaderande medlemmens land och utplånar militären och ledarskapet. MAD, fast utan M.