Kawasaki KLX 230

Snart dags för första besiktning av min KLX230, och jag undrar om jag måste återinstallera mina passagerarpeggar på hojen. Vet att den är reggad för "1 passagerare" men jag kan alltså inte köra tillförlitligt med dessa på plats.

Kommer besiktningen att slå ner på att jag inte har dom på?

View attachment 499389
Gör som jag - skit i att besiktiga. 🤘👻💀
 
skit i att besiktiga
Jag vet inte om det skulle gå här så nära storstan. Polisen är lite överallt nuförtiden, speciellt med alla dessa mord och skjutningar i förorterna. Dom kollar hojar och annat, och då skulle jag troligtvis bli stannad. Dom skannar plåtar ganska smidigt dessa dagar med kamera och får upp infon om både fordon och ägare på sin display direkt.
 
Jag vet inte om det skulle gå här så nära storstan. Polisen är lite överallt nuförtiden, speciellt med alla dessa mord och skjutningar i förorterna. Dom kollar hojar och annat, och då skulle jag troligtvis bli stannad. Dom skannar plåtar ganska smidigt dessa dagar med kamera och får upp infon om både fordon och ägare på sin display direkt.
Igår såg jag en polis. Tror jag, kan ha varit kommunens VA-verk med. Dom är ganska lika. Här på landsbygden är det ju fritt att stjäla så då får det väl vara fritt att köra obesiktigat med.
 
Igår såg jag en polis. Tror jag, kan ha varit kommunens VA-verk med. Dom är ganska lika. Här på landsbygden är det ju fritt att stjäla så då får det väl vara fritt att köra obesiktigat med.

Och kan man inte få besikta inom 10 mils radie så är det väl också fritt fram fram köra obesiktat.
 
Snart dags för första besiktning av min KLX230, och jag undrar om jag måste återinstallera mina passagerarpeggar på hojen. Vet att den är reggad för "1 passagerare" men jag kan alltså inte köra tillförlitligt med dessa på plats.

Kommer besiktningen att slå ner på att jag inte har dom på?

View attachment 499389

Det är upp till vilken besiktningsman du får.
Jag vet en Harley åkare som brukar köra med solosadel och bortmonterade pinnar, han har ibland lyckats besikta så, någon gång har han varit tvungen att sätta tillbaka dubbeldynan och minst en gång har han fått sätta tillbaka fotpinnarna också.

Men dom har alltid erbjudit honom att regbesikta om den till ensitsig också
 
Det är upp till vilken besiktningsman du får.
Jag vet en Harley åkare som brukar köra med solosadel och bortmonterade pinnar, han har ibland lyckats besikta så, någon gång har han varit tvungen att sätta tillbaka dubbeldynan och minst en gång har han fått sätta tillbaka fotpinnarna också.

Men dom har alltid erbjudit honom att regbesikta om den till ensitsig också
Viktiga grejer.
 
Viktiga grejer.
.. eller hur. Men det gick bra. Han kollade bara lite på hojen, testade lampor, reglage osv, provkörde den ett varv runt byggnaden och sen var den godkänd utan anmärkning. Han sa något om kedjan att den behövde bytas snart, jag har redan en ny kedja liggande för min KLX. Ska bara vänta på att ryggskottet läkt.
 
.. eller hur. Men det gick bra. Han kollade bara lite på hojen, testade lampor, reglage osv, provkörde den ett varv runt byggnaden och sen var den godkänd utan anmärkning. Han sa något om kedjan att den behövde bytas snart, jag har redan en ny kedja liggande för min KLX. Ska bara vänta på att ryggskottet läkt.
Massivt skojeri med besiktning på motorcykel.
 
Tänkte köpa nya fram och bak drev till min KLX230, kollar på 24MX men dom verkar inte ha nåt som passar. Däremot har dom till andra Kawaskimodeller. Kanske nåt passar?

Ett bakdrev till en sån hoj ska inte kosta mer än 200 kr, vill inte betala 4-5 hundra. Nån som vet ett bra ställe?
 
Tänkte köpa nya fram och bak drev till min KLX230, kollar på 24MX men dom verkar inte ha nåt som passar. Däremot har dom till andra Kawaskimodeller. Kanske nåt passar?

Ett bakdrev till en sån hoj ska inte kosta mer än 200 kr, vill inte betala 4-5 hundra. Nån som vet ett bra ställe?
Har ju sagts 677548 ggr här på SH - https://39833.shop.textalk.se/
@VS som driver butiken huserar här oxå.
Kunnig, trevlig och har bra priser!
 
.. 677549 ggr nu då. Ursäkta. Tackar för länk, men jag ser bara drivpaket, inga drev. Kedja har jag helt ny, så jag behöver fram och bak dreven. Söker på sidan men enda jag får på "KLX230" är ett par bromsbelägg. Ska kolla med butiksmästaren vad som passar.

På XLMOTO hittar jag ett 44T som ser ut att passa, det är till en 2020 KLX 250. Det finns ingen crossreference tabell på dessa grejer, så att man ser vilka modeller som funkar till andra modeller med?

Slängde iväg ett mail till shoppen, kanske han har nåt på lager som skulle passa.
 
Last edited:
Shit hur mycket har du kört med den? Jag har lagt knappt 700 mil. Dreven ser orörda ut
 
Dom är inte slut än, men tänderna börjar bli lite tunna och kedjan börjar glappa. Det är ingen panik ännu.

Ok, har grävt runt lite i den digitala geggan på internet, och det verkar vara samma som Kawasaki Ninja modellerna av olika kubik.
 
Dom är inte slut än, men tänderna börjar bli lite tunna och kedjan börjar glappa. Det är ingen panik ännu.

Ok, har grävt runt lite i den digitala geggan på internet, och det verkar vara samma som Kawasaki Ninja modellerna av olika kubik.
Köpte du hojen via e-handel?
Gå till din återförsäljare så kanske han överlever ett tag till:tummenupp
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top