Lite söndagsmys, och uppradering av displayen på Teneren.
Har varit mäkta besviken på T7:ans "uppdaterade display" med stöd för mobilkoppling, det var inte mycket att ha tycker jag.
Däremot så blev jag övertygad på MC-mässan att investera in en display från Chigee, och den har nu anlänt.
Seamless CarPlay & Android Auto integration, advanced navigation, user-friendly controls, and enhanced safety for smarter motorcycle journeys.
www.chigee.com
View attachment 497296
Med en egen GPS så får man en hastighetsmätare som dessutom visa alldeles korrekt.
View attachment 497297
Och riktigt trevlig visning av informationen.
Tyvärr finns ingen ODB-puck till Yamahan ännu, men när det kommer så får man in ännu mer info.
Däcktryckssensorerna var väldig enkla att para ihop med systemet.
View attachment 497298
Och vill man knäppa över till mobiltelefonen, så är även det superenkelt.
Både Apple Car Play och Android Auto finns det stöd för.
View attachment 497299
Har inte tagit mig ut på premiärrundan ännu, men det här är verkligen någonting som jag ser som ett jättelyft för hojen.
Det finns även kameror att montera både bak och fram, men har inte gjort detta ännu, ska fundera på saken, men dom ingick i paketet.
Så nu är man nästan i Linje med BMW-ägarna när det gäller informativ display - kul!