Redskap för små raska äventyr

Hur skulle det vara med 660 Tuareg?
Lättast i "klassen" enligt spec, och mer effekt än Teneré om man varvar.
Lell verkar gilla'n:
 
Hur skulle det vara med 660 Tuareg?
Lättast i "klassen" enligt spec, och mer effekt än Teneré om man varvar.
Lell verkar gilla'n:
Jag förhandlade om en sån i vintras, men vi kom inte överens. Än så länge har jag inte kommit mig för att prova en sån.
 
De här funderingarna har stigit till ytan igen utan att jag blivit speciellt mycket klokare. Förnuftet säger Multistrada 950s medan ögonen hellre vilar på en svart V85TT.

Eftersom jag är så otroligt nöjd😞 med den kinesiska elbilen min fru hjälpte mig att välja frågade jag henne om råd. När jag sa att jag ville ha en adventurehoj sa hon "Det är väl bara att spara ihop till en" varpå jag kontrade att jag kunde sälja min MT09 och få in en del av pengarna. "Jaha, ska du sälja den som du är så nöjd med?".
Då kände jag att det nog var bäst att inte säga så mycket mer om det.
Hur "stor" behöver den vara?
Såg 4-5 KTM 390 adventure och 2 CFMoto 450MT runt Lofoten.
Om du vill ha något "litet" att komplettera med.
 
Då kände jag att det nog var bäst att inte säga så mycket mer om det.
Jag tycker att du har dragit rätt slutsats!
Sälj absolut ingenting som du är nöjd med, här handlar det om att komplettera ett härligt liv.
Folk byter bil, kök, åker till sjukt varma länder och tycker att en husbil är bra.
Allting är relativt, och frågan är redan ställd, till dig själv och din livskamrat.
Tärningen är kastad kan man säga, och jag slår ett slag för nya BMW F900GS, jag tror att den kan vara oerhört intressant,
Till och med jag tänker att det skulle kunna vara värt att "kliva ut i sumpmarken" och testa den. :)
 
Hur "stor" behöver den vara?
Såg 4-5 KTM 390 adventure och 2 CFMoto 450MT runt Lofoten.
Om du vill ha något "litet" att komplettera med.
Jag är 1,86 och väger tresiffrigt med säkerhetsmarginal så det är bra med lite levnadsutrymme. Det brukar vara klent på småkubikare.
Jag gillar acceleration...
 
Jag är 1,86 och väger tresiffrigt med säkerhetsmarginal så det är bra med lite levnadsutrymme. Det brukar vara klent på småkubikare.
Jag gillar acceleration...
Ok! 😅
Tips #2: Super adventure har 160hk och tom jag har lyckats skrapat i en sidobox. 😉
 
Jag tycker att du har dragit rätt slutsats!
Sälj absolut ingenting som du är nöjd med, här handlar det om att komplettera ett härligt liv.
Folk byter bil, kök, åker till sjukt varma länder och tycker att en husbil är bra.
Allting är relativt, och frågan är redan ställd, till dig själv och din livskamrat.
Tärningen är kastad kan man säga, och jag slår ett slag för nya BMW F900GS, jag tror att den kan vara oerhört intressant,
Till och med jag tänker att det skulle kunna vara värt att "kliva ut i sumpmarken" och testa den. :)
En gammal kompis köpte en i somras och har kört 650 mil med den. Pratade med honom idag och visste inte om det tidigare. Han har Endurofjädringen och hans son har en likadan med vanlig fjädring. Endurofjädringen är riktigt bra säger han, han har tävlat i motocross tidigt 90-tal så han har lite referenser iaf.
Vindskyddet är helt värdelöst säger han, han tycker inte ens att det är en långfärdshoj. Men fin motor och snål. Hans son överväger byte till 1250 GS… just pga komforten. De körde btw Touareg förra säsongen. Byter ofta och har flera hojar dessutom.
 
Idag provade jag Transalp 750 och Vstrom 800 DE. Jag gillade Suzukin bättre.
Senast jag testade de två var det motsatta känslan, men det var på inhägnat område och inte öppna vägar.
Lustigt nog kom jag hem med en offert på en Vstrom 800 utan ekerhjul.
 
Inte sjutton har jag köpt något än...
Kardancyklar ska vara "underhållsfria" så en V85TT borde kunna vara trevlig.
 
Last edited:
Tycker att det är jävligt kul att det börjar erbjudas lättviktsadventure hojar till riktigt rimliga priser.
 
Sen är ju GS450 på gång också. Tror/hoppas det kommer komma en hel del mindre, enklare ADV cyklar. Tänker att Yamaha säkert vill svara upp, Honda likaså (NX500 är tung), Suzuki m.fl. blir nog ett par riktigt spännande och roliga år framöver!
 
Ser ju trevlig ut 390in

Även denna CF 450 hamnar i samma prisklass , fast med två cylindrar istället
Som en mini Tenere 700
175kg torrvikt , så några kilo tyngre än KTMn



View attachment 509482

Den är riktigt grym för pengarna. Hojkamrat köpte en ifjol vår. Han har ALDRIG varit så nöjd med en hoj trots +40 hojar bakom sig, alltifrån 250 Enduro till literklubbor.


Mvh
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top