Förstår inte inlägget alls faktiskt.”Inte utan skuld” handlar om (dina ord) övertramp eller misstag. Och även det Israel som land gjort sedan WW2
Det är inte svartvitt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Förstår inte inlägget alls faktiskt.”Inte utan skuld” handlar om (dina ord) övertramp eller misstag. Och även det Israel som land gjort sedan WW2
Det är inte svartvitt.
Klart båda parter gjort misstag. Du skrev det själv.Förstår inte inlägget alls faktiskt.
Se helheten, läs mitt ilägg ovanför dettaDetsamma gällande Israel på Västbanken under ett REJÄLT stort antal år. Du vet att Israel så sent som idag än en gång röstat om att förneka Palestina rätten att existera va? OCH man vägrar att lämna ockuperad mark på Västbanken där man även här går tvärs emot FN.
Ja, medhåll. (läs även detta Birger)Israels ”skuld” i sammanhanget var ursprungligen att ha försvarat sig vid de oprovocerade anfallen från den samlade arabvärlden 1948. Och i åtföljande anfall från arabvärlden och omkringliggande stater - eftersom de förlorade krigen så har Israel följaktligen och i preventivt syfte ockuperat det land som de haft makt över.
Araberna spelade dumt spel, vann dumma priser.
Hade givetvis inte hänt utan sionisterna och Englands agerande upp till -48.....Ja, medhåll. (läs även detta Birger)
IngentingVad innebär domslutet i Haag idag?
Ingenting
Israel har inte ratificerat regelverket så de lyder tekniskt sett inte under det, om jag nu inte missförstått det...![]()
Analyser: Domslutet går bortom Israels värsta rädslor
Dagens domslut från FN-domstolen i Haag ”går bortom Israels värsta rädslor”, skriver Alon Pinkas i en analys i Haaretz. Skrivelser som att ockupationen av palestinska områden har övergått till en annektering, och att den måste upphöra omedelbart, är farliga för Israel, skriver han.omni.se
Inte alla håller med. Ganska många håller inte med faktiskt. Vi får väl se, tänker jag.
Som jag ser på Haag så är det västvärldens sätt att döma andra länder än sig själva. Ta Serbien som ett exempel. Milosevic/Serbien fick all skuld för Balkan-kriget/Srebrenica, USA/NATO terrorbombade Serbien med utarmat uran med cancer och skit som följd. I rättegången efteråt blev Milosevic friad. Då hade han redan dött i fängelset. 2016 gjorde man om hela rättegången för att dubbelkolla om man dömt fel. Han blev friad den gången också. Det enda man lyckades bevisa var hur jävla förbannad han blev efter att han hört talas om vad som hände i Srebrenica. Som Serbien/Milosevic inte hade någonting med att göra. Däremot var Radko Mladik bosbienserb. Etniska serber som bodde i Bosnien. Vilka startade Balkan-kriget? Milisgrupper från Kroatien och Slovenien. Vilka stödde dom? Det kan man ju kanske lite fundera över. Men det var USA/NATO som terrorbombande Serbien. Det var USA/NATO som anklagade Milosevic/Serbien för allt ihop...... Peter Handke hade rätt hela tiden.Israel har inte ratificerat regelverket så de lyder tekniskt sett inte under det, om jag nu inte missförstått det...
Sedan är ju de där internationella domstolarna en lite intressant skapelse, de har ingen egentlig makt annat än vad länderna ger dem, och om en grupp länder ber dem fara åt helvete så kan de inte göra så mycket åt det.
Så klart har detta inget med Israels rättigheter att göra, de kan prata vilka ord de vill i en domstol i ett annat land, det kommer ha exakt noll påverkan på verkligheten.Israel har inte ratificerat regelverket så de lyder tekniskt sett inte under det, om jag nu inte missförstått det...
Sedan är ju de där internationella domstolarna en lite intressant skapelse, de har ingen egentlig makt annat än vad länderna ger dem, och om en grupp länder ber dem fara åt helvete så kan de inte göra så mycket åt det.
Ett ypperligt exempel på att dessa domstolar är maktlösa egentligen.När Haag började utreda amerikanska krigsbrott i Irak/Afghanistan så satte USA Haags utredare och domare under sanktioner. Då lades utredningarna ner...... Man får bevisligen aldrig utreda vad västländer ställer till med.....![]()
Ja vad behövs de till? Undrar vem som betalar demEtt ypperligt exempel på att dessa domstolar är maktlösa egentligen.
Det är en väldigt bra fråga faktiskt. TROR att det faller under FN´s budget.Ja vad behövs de till? Undrar vem som betalar dem![]()
FNs huvudintäkt är försäljning av baskrar och nallar.
Eller? Jag vet att de är maktlösa rent juridiskt men är de "maktlösa" så behövs väl inga sanktioner. Påtryckningar för att lägga ned en utredning är inte så snyggt.Ett ypperligt exempel på att dessa domstolar är maktlösa egentligen.
De behövs inte är väl det korta svaret.Ja vad behövs de till? Undrar vem som betalar dem![]()
Ok. SD:are. Allt är invandrarnas fel.Israel har än en gång visat var skåpet skall stå.
Hoppas de utökar rejält nu, känner inte att det är klart med Libanon heller.
Skulle vilja se ett rejält jävla skåp nu i Mellanöstern, med tur kan det skapa oro i Europa också så vi kan börja ta itu med vår problematik.
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller