Stora Mellanösterntråden

Blir nog inte några fler Roger Waters konserter för mig. Tror jag hann med två. Den senaste var bara hatisk, mot USA och Trump den gången.

Men han har ju hållit på i åravis. På twittertiden gjorde det där parodikontot ”Mossad TL parody acount” en massa med Waters stolligheter. Bara frågan om vem som var mest toppad, han eller J Corbyn?

Men han har ju hållit på i åravis. På twittertiden gjorde det där parodikontot ”Mossad TL parody acount” en massa med Waters stolligheter. Bara frågan om vem som var mest toppad, han eller J Corbyn?
Jag har väl förträngt det då Pink Floyd fortfarande är fantastiskt bra.

Blir nog inte några fler Roger Waters konserter för mig. Tror jag hann med två. Den senaste var bara hatisk, mot USA och Trump den gången.

Roger Waters har varit mycket i Gaza/Västbanken, gjort välgörenhetskonserter etc. Han är rejält påläst och vet att Palestina har observationsstatus i FN, att nästan alla länder på klotet erkänner Palestina och han vet att Gaza/Västbanken inte är en del av Israel. Han VET vad Israel gjort mot Västbanken/Gaza i alla år. Han har också varit tydlig med att folk som inte uppskattar honom kan skita i att komma till hans konserter.

Det här är en bra intervju med honom. Personligen högaktar jag Waters och var på giget förra sommaren i Stockholm. Väldigt bra konsert. Fantastiska musiker i bandet. Waters har också varit glasklar gällande att Taiwan ÄR en del av Kina. Det anser FN också. Han har varit glasklar gällande att USA skapat dom flesta krig och instabiliserat ett stort antal länder sen WWII..... Allt för att det gynnar USA...... Eisenhover hade rätt i sitt avskedstal.

Waters har också helt rätt gällande inbördeskriget mot Donbass, statskuppen 2014 i Ukraina...... Waters har RÄTT. Och han är VÄLDIGT insatt och har rätt om Palestina/Israel också. Tror du att gör rätt i att undvika Roger Waters-konserter. Du lär explodera om du hamnar på en. Waters fyller 81 i September. Han lär inte turnera så himla länge till. Han gjorde fortfarande ett helt fantastiskt jobb förra sommaren. Imponerande. Och fantastisk konsert.

Roger Waters har varit mycket i Gaza/Västbanken, gjort välgörenhetskonserter etc. Han är rejält påläst och vet att Palestina har observationsstatus i FN, att nästan alla länder på klotet erkänner Palestina och han vet att Gaza/Västbanken inte är en del av Israel. Han VET vad Israel gjort mot Västbanken/Gaza i alla år. Han har också varit tydlig med att folk som inte uppskattar honom kan skita i att komma till hans konserter.

Det här är en bra intervju med honom. Personligen högaktar jag Waters och var på giget förra sommaren i Stockholm. Väldigt bra konsert. Fantastiska musiker i bandet. Waters har också varit glasklar gällande att Taiwan ÄR en del av Kina. Det anser FN också. Han har varit glasklar gällande att USA skapat dom flesta krig och instabiliserat ett stort antal länder sen WWII..... Allt för att det gynnar USA...... Eisenhover hade rätt i sitt avskedstal.

Waters har också helt rätt gällande inbördeskriget mot Donbass, statskuppen 2014 i Ukraina...... Waters har RÄTT. Och han är VÄLDIGT insatt och har rätt om Palestina/Israel också. Tror du att gör rätt i att undvika Roger Waters-konserter. Du lär explodera om du hamnar på en. Waters fyller 81 i September. Han lär inte turnera så himla länge till. Han gjorde fortfarande ett helt fantastiskt jobb förra sommaren. Imponerande. Och fantastisk konsert.
Sen kan man väl säga så här. Ett Piers Morgan-klipp.....? Han är MINST lika hetlevrad som Waters fast han är en hyfsat extrem bakåtsträvare och rejält kritiserad på många punkter. Allt från när han var redaktör på Daily Mirror när tidningen hackade folks telefoner där han sen fick sparken, anställd av skitstöveln Rupert Murdoch etc...... Murdoch och Morgan verkar vara precis lika inskränkta. Han bannade Hugh Grant från sitt program efter att Grant kritiserat skvallerpressen och dess bristfälliga moral....... Han verkar direkt vara emot kvinnors jämlikhetskamp etc...... Morgan är INTE nån av mina favoriter. Och han har fel gällande Israel/Palestina/Gaza/Västbanken. Roger Waters däremot har rätt där....... Morgan är inte direkt en sanningsägare.

Hej, jag har downs syndrom och har en hushållsrulle på huvudet, jag försöker lura i en alkis på Sveriges radio att mitt gäng har en chans mot Israel och USA, Hej då!1000025345.jpg

Hej, jag har downs syndrom och har en hushållsrulle på huvudet, jag försöker lura i en alkis på Sveriges radio att mitt gäng har en chans mot Israel och USA, Hej då!View attachment 500608
Tips, klanka inte ner på personers ej valda handikapp! :7peta
Det finns säkert nåt tredje alternativ. ;) Idioter räknas inte som folkgrupp........
Kolla upp om snubben har demokratiska åsikter.

Tips, klanka inte ner på personers ej valda handikapp! :7peta
Det finns säkert nåt tredje alternativ. ;) Idioter räknas inte som folkgrupp........
Kolla upp om snubben har demokratiska åsikter.
True men då skulle det ju inte gå att diskutera något på Sporthoj, du ser ju sinnessjukdom i denna tråd också.

Jag har respekt för down men inte för Hizbollah.

Vilken skall jag kolla upp?

True men då skulle det ju inte gå att diskutera något på Sporthoj, du ser ju sinnessjukdom i denna tråd också.

Jag har respekt för down men inte för Hizbollah.

Vilken skall jag kolla upp?
Tänkte mest på Downs syndrom som "handikapp", Hizballe är en terrorsekt som ej bör få uttrycka sina åsikter och ideer i media.

Tänkte mest på Downs syndrom som "handikapp", Hizballe är en terrorsekt som ej bör få uttrycka sina åsikter och ideer i media.
JAgh tycker väl gott att de kan få ges uttryck i media, men det ska vara den ofiltrerade sanningen med tvångsgifte av barn och sånt mys.

Vad ser du själv som lösning på problemet?
Ursäkta jag kommer in och har åsikter i tråden, men vore inte en enstatslösning det bästa?
Förutsätter givetvis en sekulär stat där alla har samma rättigheter och skyldigheter. Förutsätter dessutom att båda sidor ger fingret till religiös fanatism.

Ursäkta jag kommer in och har åsikter i tråden, men vore inte en enstatslösning det bästa?
Förutsätter givetvis en sekulär stat där alla har samma rättigheter och skyldigheter. Förutsätter dessutom att båda sidor ger fingret till religiös fanatism.
Ja, som Israel är?
Alla har samma rättigheter och skyldigheter (nästan).
Vad Israels grannar anbelangar är en annan historia men de israeliska araberna har väl samma rättigheter som de judiska?
Än en gång, allt står i inlägg #1.

Som det var innan -48 helt enkelt. När det stod Palestina i folks pass. Ypperlig tanke. Det andra alternativet är en tvåstatslösning. Men ditt förslag är minst lika bra.

Som det var innan -48 helt enkelt. När det stod Palestina i folks pass. Ypperlig tanke. Det andra alternativet är en tvåstatslösning. Men ditt förslag är minst lika bra.
Du menar de brittiska passen för det geopolitiska området?
1720258066961.png

Du menar de brittiska passen för det geopolitiska området?
View attachment 500630

Ja som ett exempel men det finns palestinska pass nu också. Innan britterna fick förmyndarmandatet av NF så tillhörde området Ottomanska Riket. Och längre tillbaka än så……

Här har du historien. Väldigt mycket förändrades iom WWI. Mitt under kriget så formulerade sionisterna Balfour-deklarationen som England skrev under.

Rotschild och grabbarna. Innan dess hade redan 1914 England, Frankrike och Italien gett sig på ottomanerna. Och iom NF’s bildande, britternas förmyndarskap över Palestina med Balfour-deklarationen lite dolt i bakgrunden (pratades inte om i stort utan var en intern uppgörelse mellan sionisterna och engelska regeringen) så gick det från att Palestina som område skulle säkras till att man gjorde flera miljoner människor hem- och statslösa 1948. På 20 år gick det från att palestinierna trodde att dom gick en fin framtid till mötes till att dom blev utsparkade från sina hem och i väldigt många fall mördade av sionisterna som även hade ihjäl Guinness, Bernadotte etc……

Det är liksom inte okay….. -47 hade England krattat manegen, bjudit in judar/sionisterna utifrån till området under 20 års tid och när massakerna började så lämnade England över ”problemet” till nybildade FN och sen gick det som det gick. Men allt började med en intern uppgörelse mellan Englands regering och sionisterna innan (!!) England fick mandat över Palestina. Storpolitiskt fuffens bakom kulisserna helt över huvudet på befolkningen i området? Som jag skrivit tidigare, med all trolighet hade det bildats en judisk stat i Palestina även om inte Hitler krökt ett hårstrå ens på en enda jude under WWII. Planen låg redan fast och drogs igång redan under/efter WWI. Och dom som bott i området i generationer hade absolut ingenting att säga till om…..

Här har du historien. Väldigt mycket förändrades iom WWI. Mitt under kriget så formulerade sionisterna Balfour-deklarationen som England skrev under.

"...nothing shall be done which may prejudice the civil and religious rights of existing non-jewish communities in palestine..."

"Arthur Koestler witheringly summarised the Balfour Declaration as document in which ‘one nation solemnly promised to a second nation the country of a third’"

Man kan ju göra så, men det är ju inte rätt.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage