Stora Mellanösterntråden

Ta dig inte an en attityd nu som leder till att du måste gnälla av dig hos en moderator.

Jag vill inte ha dina länkar.

Men jag fattar, nu visste du inte vad du skulle svara så då blev det rörigt, precis som vanligt. 🥲

Ursäkta? Du tror på allvar att Gaza/Västbanken är en del av Israel? Och du kallar invånarna ”araber” istället för ”palestinier”? Då kan vi ju hitta på nån annan definition för folk som bor i Sverige istället för att kalla oss för ”svenskar……” Lycka till med det…..

Ursäkta? Du tror på allvar att Gaza/Västbanken är en del av Israel? Och du kallar invånarna ”araber” istället för ”palestinier”? Då kan vi ju hitta på nån annan definition för folk som bor i Sverige istället för att kalla oss för ”svenskar……” Lycka till med det…..
Vad många gånger du kan svara på mina inlägg. Vad sägs om att gå ut och ta lite frisk luft och lugna ned sig?

Vad många gånger du kan svara på mina inlägg. Vad sägs om att gå ut och ta lite frisk luft och lugna ned sig?

Det är omöjligt att diskutera med någon med så fruktansvärt låg kunskapsnivå att du tror att Gaza och Västbanken tillhör Israel. Palestina existerar. Det bor palestinier på Västbanken och Gaza. Sluta upp med att allmänt kalla dom för araber.

Det är omöjligt att diskutera med någon med så fruktansvärt låg kunskapsnivå att du tror att Gaza och Västbanken tillhör Israel. Palestina existerar. Det bor palestinier på Västbanken och Gaza. Sluta upp med att allmänt kalla dom för araber.
Om du har svårt att diskutera med mig så kan du ju avstå, ingen anledning att bli otrevlig för att vi inte är överens.

Ta ett varv till och lugna ned dig nu.

Är du arg över att jag inte tycker som du eller varför börjar du skriva om så otrevligt?

Jag har sagt vad jag tycker, är det något mer du undrar? Sluta posts länkar, ingen vill se dina länkar, allra minst jag faktiskt.

Du mer än någon annan behöver bevisligen länkar.

Om du har svårt att diskutera med mig så kan du ju avstå, ingen anledning att bli otrevlig för att vi inte är överens.

Ta ett varv till och lugna ned dig nu.

Vi är överens den dagen du fattar att Gaza/Västbanken INTE tillhör Israel. Vi är överens den dagen du fattar att Palestina existerar. Du har fel.

Nu pratar ni om varandra istället för mellanöstern igen...

Vi pratar kunskapsnivå och ren grundläggande fakta gällande Mellanöstern/Gaza/Västbanken/Israel. Man kan inte vara så faktaresistent. Då bör man nog inte diskutera det här ämnet. Det här är inte ens svårt. Palestina är erkänt av FN och dom flesta länder på klotet. Gaza/Västbanken tillhör INTE Israel och har aldrig gjort. Israel har inte där att göra. Palestina som land har ambassader…… Dom som bor där kallas palestinier. Inte ”araber”. Det är lite samma som att generellt kalla svenskar för nordbor i princip. Jag satte morgonkaffet i halsen när det visade sig att han trodde att Gaza/Västbanken tillhör Israel. Det tror inte ens sionisterna men dom VILL att det ska vara så…..

Vi pratar kunskapsnivå och ren grundläggande fakta gällande Mellanöstern/Gaza/Västbanken/Israel. Man kan inte vara så faktaresistent. Då bör man nog inte diskutera det här ämnet. Det här är inte ens svårt. Palestina är erkänt av FN och dom flesta länder på klotet. Gaza/Västbanken tillhör INTE Israel och har aldrig gjort. Israel har inte där att göra. Palestina som land har ambassader…… Dom som bor där kallas palestinier. Inte ”araber”. Det är lite samma som att generellt kalla svenskar för nordbor i princip. Jag satte morgonkaffet i halsen när det visade sig att han trodde att Gaza/Västbanken tillhör Israel. Det tror inte ens sionisterna men dom VILL att det ska vara så…..
Så prata om varför det är en nation eller vad folket ska kallas istället för om potentiella egenskaper hos personen du argumenterar med.
Har redan sagt till flera gånger att ni inte ska prata om varandra. Sluta upp med det omedelbums.

Så prata om varför det är en nation eller vad folket ska kallas istället för om potentiella egenskaper hos personen du argumenterar med.
Har redan sagt till flera gånger att ni inte ska prata om varandra. Sluta upp med det omedelbums.

Det är det jag gör. Problemet är att han har fel. Man kan omöjligt tro att Gaza/Västbanken tillhör Israel. Det har det aldrig någonsin gjort. Det här är väldigt grundläggande kunskap. Finns inga gråskalor ens….. Jag försöker diskutera och jag inkluderar källor. Om man startar en tråd för 1 1/2 år sedan och under hela denna tid haft som utgångspunkt och tro att Gaza/Västbanken tillhör Israel……? Och samtidigt vägrar ta till sig källor……? Det går ju inte….. Stäng tråden känns det som…..

8651e4d4f26c060ab30712aaa5ca12a6.jpg

Alla ska ner.

Självklart skall tråden finnas kvar, den är ju till och med skapad för att rädda Ryssland -tråden från detta tjafs.

I övrigt är jag glad över uppmärksamheten men aningen förvånad över intensiteten.

Ni diskuterar saker i en fråga när ni inte ens är överens om premissen för frågan. Det går inte att komma någon vart.

Vem har mandat att dela ut ett landområde till ett folk där det redan också bor en massa andra folkgrupper? Varför har de det mandatet?

Är Gaza/Västbanken en del av Israel? Varför/varför inte.

Och så stoppar ni så fort ni inte är överens längs vägen och reder ut, gå inte vidare i diskussionen innan dess.

Ni diskuterar saker i en fråga när ni inte ens är överens om premissen för frågan. Det går inte att komma någon vart.

Vem har mandat att dela ut ett landområde till ett folk där det redan också bor en massa andra folkgrupper? Varför har de det mandatet?

Är Gaza/Västbanken en del av Israel? Varför/varför inte.

Och så stoppar ni så fort ni inte är överens längs vägen och reder ut, gå inte vidare i diskussionen innan dess.
Jag har ingen tanke på att vi skulle bli överens.
FN gav landet till judarna, det står i första inlägget. Innan dess var det engelsmännens. Innan dess Turkiets. Under modern historia har det inte varit ett arabland överhuvudtaget. Det är bara islamistiska fantasier understödda av vänsterns tro att det är synd om araber i största allmänhet.

Allt står i första inlägget. 😘

Jag har ingen tanke på att vi skulle bli överens.
FN gav landet till judarna, det står i första inlägget. Innan dess var det engelsmännens. Innan dess Turkiets. Under modern historia har det inte varit ett arabland överhuvudtaget. Det är bara islamistiska fantasier understödda av vänsterns tro att det är synd om araber i största allmänhet.

Allt står i första inlägget. 😘
Nej, "engelsmännen" har aldrig haft Palestina på det sätt du insinuerar..... Nationernas Förbund, föregångaren till FN, utsåg England till "förmyndare" i princip över området efter WWI. Men det har aldrig "tillhört" England. Under första världskriget när nästan hela Europa krigade så vart det oroligt även i detta område. England, Frankrike och Italien tog palestiniernas parti mot Ottomanska riket mellan 1915 och 1918. När första världskriget tog slut och NF bildades så utsågs England till "förmyndare" för området. Och Englands långsiktiga mål redan då var att ge judarna ett eget land. Redan under slutet av 1800-talet tog England sionisternas parti. Så först hjälpte man dom som bodde i området och sen förrådde man dom. Vid detta tillfälle bodde det bara 5.000 judar där. När England fick förmyndarskapet bjöd man in judar från hela klotet att flytta dit. 15.000 på bara några år.... Det stod "Palestina" i deras pass under dom åren...... Man kan nog lite konstatera att även om Hitler inte gjort det han gjorde så hade det med stor trolighet bildats en judisk stat där i alla fall någon gång i framtiden. Det kan vara så att andra världskriget med allt vad det medförde för judarna bara snabbade på processen...... England och sionisterna hade siktet inställt på en judisk stat rejält många år tidigare oavsett. Först hjälpte England/Frankrike palestinierna och sen förrådde man dom.

Blir nog inte några fler Roger Waters konserter för mig. Tror jag hann med två. Den senaste var bara hatisk, mot USA och Trump den gången.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage