Vad fick dig att le idag?

Gick en kurs genom facket. Den fjärde kursdagen totala i vår. Väl spenderade timmar.

Hoppas bara mina chefer förstår mervärdet av samverkan med mig i arbetsmiljöfrågor.

Jag vet att facket kanske inte står högt i kurs bland en hel del. Men jag anser att en arbetstagarorganisation fyller sitt syfte då många blir väldans tillplattade av sina chefer. Exempelvis har jag haft en chef som tyckte att han kunde beordra medarbetare att köra truck ensamma i låsta lokaler och VAB skulle beviljas i förväg. (Annars var det att räknas som ogiltig frånvaro och grund för varning)
Facket är en bra chefs bästa kompis i att få saker att fungera smidigt på arbetsplatsen. Det är ett samarbete som varit gynnsamt för Sverige och för både fack och arbetsgivare sedan 1938. Bra jobbat och kom ihåg att chefen är fackets bästa kompis för att få saker och ting att fungera smidigt på arbetsplatsen.
 
Trevlig förhandling mellan flygplats och flygbolag idag, SGHA förnyat med lite andra villkor och parterna mycket nöjda.
 
Facket är en bra chefs bästa kompis i att få saker att fungera smidigt på arbetsplatsen. Det är ett samarbete som varit gynnsamt för Sverige och för både fack och arbetsgivare sedan 1938. Bra jobbat och kom ihåg att chefen är fackets bästa kompis för att få saker och ting att fungera smidigt på arbetsplatsen.
En sak är säker, rövhattar finns i bägge läger i arbetslivet.

Som när jag gick från anställning till delägare och jobbande i fåmansföretag. När jag ville gå ur facket hotade de mig med kronofogden om jag inte betalade avgiften under halvåret som uppsägningstiden var. Trots att de inte erbjöd något som helst för mig i mitt nya arbetsliv. Vi bad varandra dra åt helvete när jag frågade om de trodde det var Chicago på trettiotalet vi befann oss i.

Nu är jag medlem i ett mindre offensivt förbund med en vettig klubb hos en bra arbetsgivare.
 
En sak är säker, rövhattar finns i bägge läger i arbetslivet.

Som när jag gick från anställning till delägare och jobbande i fåmansföretag. När jag ville gå ur facket hotade de mig med kronofogden om jag inte betalade avgiften under halvåret som uppsägningstiden var. Trots att de inte erbjöd något som helst för mig i mitt nya arbetsliv. Vi bad varandra dra åt helvete när jag frågade om de trodde det var Chicago på trettiotalet vi befann oss i.

Nu är jag medlem i ett mindre offensivt förbund med en vettig klubb hos en bra arbetsgivare.
Haha, ja det är så man rekryterar medlemmar... not. Det finns rövhattar som sagt.
 
Hojen vägrade starta i Stuvstakorset (inget att le åt) när jag var sjukt stressad hem. Lyckades rulla av den och när jag kom tillbaka och började rullstarta den så stannar TRE pers och hjälper till att putta. Stort tack!
Hojfan startar direkt när jag är hemma för att testa det. Väldigt oklart fel.
 
Hojen vägrade starta i Stuvstakorset (inget att le åt) när jag var sjukt stressad hem. Lyckades rulla av den och när jag kom tillbaka och började rullstarta den så stannar TRE pers och hjälper till att putta. Stort tack!
Hojfan startar direkt när jag är hemma för att testa det. Väldigt oklart fel.
Såg hojen på väg hem vid 1535. Den såg ensam ut och jag ägnade sig en tanke utan att veta vem du är.

Skönt med medmänniskor nu när rapporteringen om läget i stort är annat än glädjande.
 
  • Gilla
Reaktioner: RN
En Tammer är väl så långt T-banan går eller till det är slutsålt i magväskan.
 
Lite roligt är det, men han får vara försiktig med att skoja om sånt som tex sportskytt (vilket jag gissar på att han är den gode Chang). Det finns många med noll humor som kan tycka det där är olaga hot eller förberedelse till vad-de-nu-hittar-på... Ungefär lika illa som att dra bombskämt på en flygplats - typiskt obra. :näsblod
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top