Facket är en bra chefs bästa kompis i att få saker att fungera smidigt på arbetsplatsen. Det är ett samarbete som varit gynnsamt för Sverige och för både fack och arbetsgivare sedan 1938. Bra jobbat och kom ihåg att chefen är fackets bästa kompis för att få saker och ting att fungera smidigt på arbetsplatsen.Gick en kurs genom facket. Den fjärde kursdagen totala i vår. Väl spenderade timmar.
Hoppas bara mina chefer förstår mervärdet av samverkan med mig i arbetsmiljöfrågor.
Jag vet att facket kanske inte står högt i kurs bland en hel del. Men jag anser att en arbetstagarorganisation fyller sitt syfte då många blir väldans tillplattade av sina chefer. Exempelvis har jag haft en chef som tyckte att han kunde beordra medarbetare att köra truck ensamma i låsta lokaler och VAB skulle beviljas i förväg. (Annars var det att räknas som ogiltig frånvaro och grund för varning)





