Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Jag beställde ju min med den inställningen att det här kommer göra allting mycket enklare.
Man ska slippa att växla i inbromsning, växelval, slippa att leta dragläge i kurvan och sen bara gasa sig igenom rakan mot nästa kurva.
Men på Tuvängen så kan jag säga att den lilla rakan som är där räcker för att man ska sitta och bara vänta på att nåt ska hända. Det blev tråkigt att inte ha några växlar.
Jag är inte sån som vill ha en högljudd hoj, jag är inte ens manisk över effekt. Jag föredrar en hoj som svänger som jag vill och hamnar dit jag siktat.
Men Vargen blev tråkig att köra. Könlös.
Vi får se i vår om 80hk faktiskt gör att körglädjen kommer tillbaka.
Men jag är skeptisk. Det är fler saker som talar mot den här hojen än för i just mitt fall.
För mysenduro kan jag tänka mig att den är rätt trevlig.
Ja, hela poängen med motorsport är ju att det ska vara en sport. Det ska inte vara för lätt, därav skulle jag inte vilja att tex ABS-bromsar var tillåtet.
Därav ligger också nöjet i att köra 125 tvåtakt på en crossbana, det finns ingen hoj som är svårare att hålla tempo med, den ger strafftid för varje misstag föraren gör.
Man hade ju kunnat tycka att man skulle ha en hygglig chans på en bana med många långa rakor, men icke.
(Blir nästan sugen att skaffa en 125-a…)
Du kan nog vara lugn för att tråden hittar tillbaka till ämnet inom inte all för lång tid.