Frågor man vågar ställa

Apropå id kapning undrar jag om det hänt mig.

Får en massa konstiga orderbekräftelser och liknande elände. Inkassokrav mm.

Men två viktigare frågor som dök upp när grabben kollade reels:

1. Hur vet blinda när de torkat sig färdigt, och;
2. Tror döva att man skriker när man gäspar

Svar emottages tacksamt.
1: De luktar på fingrarna!
 
Jo precis. Men hade han inte nämnt det över huvud taget så hade det inte ringt några varningsklockor alls så jag vet faktiskt inte vad jag ska tro.

Jaja, vi får se var det landar. Det är lite andra spekulanter på hojen, men i vanlig ordning är det folk som säger att de är intresserade men som sedan ändrar sig när man försöker komma överens om en dag och tid när de ska komma förbi.
Slutar kanske med att jag tröttnar och behåller hojen istället.

Ring till numret som swishen kommer ifrån och få en muntlig bekräftelse på att allt står rätt till.
 
Ring till numret som swishen kommer ifrån och få en muntlig bekräftelse på att allt står rätt till.
Bra idé.
Personen har dock plötsligt slutat höra av sig. Kanske för att jag ställde för många obekväma frågor och inte ville gå med på betalning via banköverföring från en polsk bank.

Nu är jag alltså uppe i tre stycken som sagt att de definitivt vill köpa hojen, men som dragit sig ur när det närmar sig. Och detta på mindre än en vecka. Jag börjar bli påmind om anledningen till att jag har för mycket saker i garaget.
 
Bra idé.
Personen har dock plötsligt slutat höra av sig. Kanske för att jag ställde för många obekväma frågor och inte ville gå med på betalning via banköverföring från en polsk bank.

Nu är jag alltså uppe i tre stycken som sagt att de definitivt vill köpa hojen, men som dragit sig ur när det närmar sig. Och detta på mindre än en vecka. Jag börjar bli påmind om anledningen till att jag har för mycket saker i garaget.
Problemet med swish är att det är ett nationellt system, som inte fungerar för oss utlänningar. :/
(Osäker på vad som behövs för att det ska fungera, svenskt bank-id, troligen?)
 
Bra idé.
Personen har dock plötsligt slutat höra av sig. Kanske för att jag ställde för många obekväma frågor och inte ville gå med på betalning via banköverföring från en polsk bank.

Nu är jag alltså uppe i tre stycken som sagt att de definitivt vill köpa hojen, men som dragit sig ur när det närmar sig. Och detta på mindre än en vecka. Jag börjar bli påmind om anledningen till att jag har för mycket saker i garaget.
Ja, det är inte kul att sälja, man får många "kompisar".

Men, jag sålde en hoj för några veckor sen. Det var en svenskregistrerad firma som bara sysslar med att exportera till Polen, så det är många hojar som åker dit nu med en envägsbiljett. Men firman kändes seriös, jag fick pengar med banköverföring från deras svenska bank, några dagar senare kom ett par polacker och hämtade hojen för vidare leverans direkt till Polen.
 
Var är GuW?
Jag saknar honom lite...
Han lackade ur på mig, skrev något i affekt, var något som hade hänt i verkliga livet tror jag också att framkom mitt i bannorna.

Radiotystnad inföll också i samband med att det visat sig att merparten av alla hans inlägg i Rysslandstråden varit relativt meningslösa då han har trott på den officiella versionen i alla ryska frågor och när det nu visade sig att Putin inte är ett darrande nervvrak i en bunker som när som helst besegrats så blev det väl mycket på tallriken kan jag tro.

Han kommer tillbaka, ge honom lite tid.
 
Hur i helvete. kan någon bli sur på Markus, detta under av kunskap, intelligens och samhällsmedvetenhet?
Jag bävar......
Ni Admin kan.
Han har väl rekord i flest antal banningar?

Förresten glömde du skriva objektiv, empatisk, lyssnande och inte alls raljerande och nedlåtande mot de han inte håller med.
 
Ni Admin kan.
Han har väl rekord i flest antal banningar?

Förresten glömde du skriva objektiv, empatisk, lyssnande och inte alls raljerande och nedlåtande mot de han inte håller med.
Du har rätt i båda fall, men att banna Markus är som att svära åt en hund som ideligen snappar åt sig en köttbit när man vänder ryggen till, den är ju redan borta och han sitter i hörnet och ser ångerfull ut.
En stund.......
 
Han lackade ur på mig, skrev något i affekt, var något som hade hänt i verkliga livet tror jag också att framkom mitt i bannorna.

Radiotystnad inföll också i samband med att det visat sig att merparten av alla hans inlägg i Rysslandstråden varit relativt meningslösa då han har trott på den officiella versionen i alla ryska frågor och när det nu visade sig att Putin inte är ett darrande nervvrak i en bunker som när som helst besegrats så blev det väl mycket på tallriken kan jag tro.

Han kommer tillbaka, ge honom lite tid.
Hoppas du har rätt. Saker händer.
 
Ni Admin kan.
Han har väl rekord i flest antal banningar?

Förresten glömde du skriva objektiv, empatisk, lyssnande och inte alls raljerande och nedlåtande mot de han inte håller med.
Jag har nog bara haft en banning så det vore konstigt om jag hade rekordet.
 
Tror du jag kan välja hur länge jag begär banning? Bästa vore att ta tio banningar på typ en timme, sedan leder jag kanske.

Men bannas någon fortfarande? Känns väldigt 2008.
Tänkte på ditt "svar" till sportis som visades som en fyrkant i min browser! ;)
Markusfyrkant2.jpg
 
Tänkte på ditt "svar" till sportis som visades som en fyrkant i min browser! ;)
View attachment 496957
Min dotter skrev något allvarligt som avslutades med figur som nog inte var tänkt att fördunkla budskapet. Min telefon:
”Låtom oss göra en fyrkant med ett frågetecken i.”
Om man, som jag, inte talar internetiska sätter associationerna igång. Jag tror förstås att hon är kryptisk.
God natt… Inte.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top