Ganska tokhårt med.Vill minnas att Wagner fick bita i gräset i den skärmytslingen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ganska tokhårt med.Vill minnas att Wagner fick bita i gräset i den skärmytslingen.
Nej. Har du läst klart Budapestavtalet än?
Tunnor med klor? vad ger det för effekt, vad är syftet?I Syrien var det Ryssland som bombade städerna till grus, samt kastade ut klortunnor från helikoptrar mot obeväpnad civilbefolkning, bombade sjukhus osv. Klusterbomber, vit fosfor, termobariska bomber och total förstörelse av civil infrastruktur samt urskillningslöst mördande av civilbefolkning. Som vanligt när det gäller Ryssland.
Dog inte han i sin cell under rättegången?
Nej.
Vare sig i Libyen (där vi HAR varit) eller i Syrien (där vi INTE har varit) har vi ”pekat ut bombmål”.
Om man nu inte med insatsen i Libyen menar att man förmedlat lägesbild på marken, för det var ju själva uppgiften.
I Syrien var det Ryssland som bombade städerna till grus, samt kastade ut klortunnor från helikoptrar mot obeväpnad civilbefolkning, bombade sjukhus osv. Klusterbomber, vit fosfor, termobariska bomber och total förstörelse av civil infrastruktur samt urskillningslöst mördande av civilbefolkning. Som vanligt när det gäller Ryssland.
![]()
Russian intervention in the Syrian civil war - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Nej.
Vare sig i Libyen (där vi HAR varit) eller i Syrien (där vi INTE har varit) har vi ”pekat ut bombmål”.
Om man nu inte med insatsen i Libyen menar att man förmedlat lägesbild på marken, för det var ju själva uppgiften.
I Syrien var det Ryssland som bombade städerna till grus, samt kastade ut klortunnor från helikoptrar mot obeväpnad civilbefolkning, bombade sjukhus osv. Klusterbomber, vit fosfor, termobariska bomber och total förstörelse av civil infrastruktur samt urskillningslöst mördande av civilbefolkning. Som vanligt när det gäller Ryssland.
![]()
Russian intervention in the Syrian civil war - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Tunnor med klor? vad ger det för effekt, vad är syftet?
Klortunnor? Källa? Det är helt och klart bevisat att ISIS gasade både kurderna, amerikanska militären och andra mål. Det var INTE Assad/Syrien eller ryssarna. Däremot kan det vid ett tillfälle ha hänt att syriska styrkor bombade ett av ISIS gaslager av misstag.
Jag gick en helgs CBRN-utbildning med SkyddC för några år sedan. I kursen ingick förutom praktiskt med utrustning, sensorer och metodik för markering bl.a. några fallstudier, inklusive Syrien.
Om det var grundämnet ”klor” (Cl) eller någon lösning minns jag inte men effekten har alltid varit densamma. Och metoden att sparka ut tunnor från helikopter över bostadskvarter man ville ”rensa” är dessvärre ryskt mönster i områden där föga journalism finns.
![]()
Döden kom en aprildag – klorgasens mörka historia
Ett andetag djupt kan livet vara – och döden – när du utsätts för klorgas som vapen. För över hundra år sedan chockade en tysk klorgasattack franska trupper på Västfronten. I dag misstänks människor i syriska staden Douma har gasats ihjäl med klor. SvD har kartlagt kemvapnets historia.www.svd.se
Har sett bilder. Även barn. Inte kul.
Fy fan!Jag gick en helgs CBRN-utbildning med SkyddC för några år sedan. I kursen ingick förutom praktiskt med utrustning, sensorer och metodik för markering bl.a. några fallstudier, inklusive Syrien.
Om det var grundämnet ”klor” (Cl) eller någon lösning minns jag inte men effekten har alltid varit densamma. Och metoden att sparka ut tunnor från helikopter över bostadskvarter man ville ”rensa” är dessvärre ryskt mönster i områden där föga journalism finns.
![]()
Ett andetag djupt kan livet vara – och döden – när du utsätts för klorgas som vapen. För över hundra år sedan chockade en tysk klorgasattack franska trupper på Västfronten. I dag misstänks människor i syriska staden Douma har gasats ihjäl med klor. SvD har kartlagt kemvapnets historia.www.svd.se
Du menar som när ryssarna av misstag bombade sjukhus? Mer än 300 gånger?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russian–Syrian_hospital_bombing_campaign
Hell.
Nato är en försvarsallians av fristående länder och är inte någon krigförande part.
Det känns som att detta sakförhållande har påtalats ett antal gånger nu men likväl verkar polletten inte ramla ned.
I övrigt noterar jag att det mest är whataboutism blandat med rena lögner så jag måste ju ställa frågan varför du fortsätter sprida dessa lögner. Får du betalt?
Hell.
Nato är en försvarsallians av fristående länder och är inte någon krigförande part.
Det känns som att detta sakförhållande har påtalats ett antal gånger nu men likväl verkar polletten inte ramla ned.
I övrigt noterar jag att det mest är whataboutism blandat med rena lögner så jag måste ju ställa frågan varför du fortsätter sprida dessa lögner. Får du betalt?
Du kom på denna zinger lite i efterskott och orkade inte redigera inlägget?NATO är en krigsallians.
När kom svaren på proven då? SvD artikeln var bra men en cliffhangerJag gick en helgs CBRN-utbildning med SkyddC för några år sedan. I kursen ingick förutom praktiskt med utrustning, sensorer och metodik för markering bl.a. några fallstudier, inklusive Syrien.
![]()
Är det du och Tammer?Exakt. So what?
![]()
När kom svaren på proven då? SvD artikeln var bra men en cliffhanger
Av någon särskild då eller konstaterar du bara att han får betalt? Jag håller också det för troligt. Inte så lite misstänkt faktiskt.Du får ju bevisligen betalt.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |