Vad fick dig att le idag?

Som alltid när en tokig miljöpartist drar så blir man först glad, sedan börjar man oroa sig för vad som kommer istället. Många gånger har man trott att det åtminstone inte kan bli värre ... och haft fel.
Så länge MP inte är i någon regeringspåverkande position är det ju på ett sätt bra om de har tokiga språkrör, vilket minskar sannolikheten att de håller sig kvar i riksdagen nästa val. Samtidigt... åker de ur lär de partier som istället gynnas vara S, C och V, vilket inte är så positivt om man föredrar en högerregering.

Som alltid när en tokig miljöpartist drar så blir man först glad, sedan börjar man oroa sig för vad som kommer istället. Många gånger har man trott att det åtminstone inte kan bli värre ... och haft fel.

Tror det bästa hade varit om hon varit kvar och de öppna gräl dom båda galningarna haft. Risken nu är att det blir något troll som håller med honom om allt

I Manila behövde jag inte byta terminal och därmed aldrig gå utanför säkerhetskontrollen så det var bara att lämna in väskan i incheckningen. Fick frågan om vad som var så tungt i väskan så svarade jag MC-delar, därefter var han bara nyfiken på ifall det var till en HD och när det inte var HD så svalnade intresset.
Så nu ska väskan enligt personalen gå till Stockholm där jag måste checka in den igen, men på biljetten ser det ut som att väskan ska gå ända till Luleå så jag får väl dubbelkolla den saken.

I Stockholm är det ju inga säkerhetskontroller före incheckningen så där borde ingen reagera.
Skulle den mot förmodan stöta på patrull i Stockholm så är det nog dessutom ett hanterbart problem.

Resten av resan gick smärtfritt åtminstone tfram till den oskottade gården... Inga omcheckningar av väskan.

Och beträffande säkerhetskontrollerna så var det bara i Sverige jag tvingades tömma väskan på alla slags elektroniska prylar, två mobiler, en GPS, en gopro och ett armbandsur...
På alla andra ställen dög det att prylarna låg i väskan.

Förvisso såg jag i gengäld vissa som fick ta av sig skorna i dubai. Men inte vid alla passager.

Just i Dubai råkade jag av glömska smuggla in en full vattenflaska också utan reaktion.

Herrejäklar.
"Open AI vill bygga nya halvledarfabriker.
Men smakar det så kostar det.
Bolagets vd Sam Altman är nu på jakt efter 70 000 miljarder kronor."

Såg en räv i skogsbrynet ca tio meter från vägen. Den stod still när jag saktade in bredvid för att titta. Visade sig stå och kröka rygg... Stackarn fick bråttom iväg med en lång korv hängandes där bak.

Strömavbrott precis när ett enkelt snickerartat bygge håller på att färdigställas. HELVETE! Är det första jag tänker.

Sen kommer jag på att jag nyss kompletterat den batteridrivna verktygsparken hemma med sticksåg och multiverktyg.

Tänder en Petzl i pannan och fortsätter jobba. ?

Har jag tur blir det till att tända fältkök ikväll.

Resten av resan gick smärtfritt åtminstone tfram till den oskottade gården... Inga omcheckningar av väskan.

Och beträffande säkerhetskontrollerna så var det bara i Sverige jag tvingades tömma väskan på alla slags elektroniska prylar, två mobiler, en GPS, en gopro och ett armbandsur...
På alla andra ställen dög det att prylarna låg i väskan.

Förvisso såg jag i gengäld vissa som fick ta av sig skorna i dubai. Men inte vid alla passager.

Just i Dubai råkade jag av glömska smuggla in en full vattenflaska också utan reaktion.
Reser lite då och då ner mot Tyskland/Italien/Frankrike och den delen av Europa och det är väldigt få gånger man slipper plocka ur vätskor och elektronik ur väskan. På 12-15 resor har det hänt kanske 2-3 ggr. Ta av skorna har jag nog fått göra fler ggr än låta vätskor/elektronik ligga kvar. Och fått händerna torkade för att se om de innehåller spår av droger eller krut eller vad de nu letar efter. Men det har nog mest att göra med hur nya maskiner de har i säkerhetskontrollen.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda