Ska man vara orolig för Ryssland?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Det stämmer bra att bilen inte är en Bukhanka.
Den här bilden dök någon dag senare sen.
View attachment 494785

På första bilden ser man även batteriet som ligger på instrumentpanelen efter att ha lossnat vid kraschen. Troligtvis det som gjorde att den inte utlöstes.

Vart kommer gaffatejpen in i bilden?

Jag har en Bukhanka.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vart kommer gaffatejpen in i bilden?
Granaten är fäst med den på drönaren. snubben som fotat den har säkert säkrat den lite till.

Bilen ser ut som en väldigt ny KamAZ-5350 som bara är i tjänst hos den ryska armen. Skyltarna ser även ryska ut.
Soldaten ser ut att tillhöra de ryska specialstyrkornas. Vapnets utformning är vanlig inom Spetsnaz
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag har en Bukhanka.
Beklagar sorgen. Eller gratulerar till den mycket speciella defekt som gör att vissa av oss uppskattar att leva med Sovjetiska fordon.
Ny eller gammal?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag var på vippen att köpa en bukhanka, men det blev en amerikansk jeep istället

Jag vet inte hur det går med importen av reservdelar nu från ryzzland, men förmodligen finns det stora lager i polen att tömma
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag var på vippen att köpa en bukhanka, men det blev en amerikansk jeep istället

Jag vet inte hur det går med importen av reservdelar nu från ryzzland, men förmodligen finns det stora lager i polen att tömma
Tror inte bildelar via typ e-bay omfattas av handelshinder så det är nog som vanligt. Har ju dock sålt Bukhankan sedan länge så jag har inte testat.
Jag har sett en del försämringar i att få tag på delar direkt från Ukraina till mina fordon men det går ändå bättre än väntat.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tror inte bildelar via typ e-bay omfattas av handelshinder så det är nog som vanligt. Har ju dock sålt Bukhankan sedan länge så jag har inte testat.
Jag har sett en del försämringar i att få tag på delar direkt från Ukraina till mina fordon men det går ändå bättre än väntat.

Ja, jag tänkte ju mera på Mathias som ska handla med delar som företag.

Från Ukraina borde det ju gå bra, förutom att transporterna kan ta lite längre tid bara.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Ja, jag tänkte ju mera på Mathias som ska handla med delar som företag.

Från Ukraina borde det ju gå bra, förutom att transporterna kan ta lite längre tid bara.

Det är restriktioner på syntetgummi så däck borde kunna vara svårt.
Sedan är det vissa järn/stålvaror vilket gäller skruvar, fjädrar och liknande men inte sammansatta reservdelar. Bladfjädrar och en del andra delar som består av en enda bit stål kan omfattas men det kan bero på hur man väljer att se på det.
I övrigt ser jag inga problem med att få igenom reservdelar.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Beklagar sorgen. Eller gratulerar till den mycket speciella defekt som gör att vissa av oss uppskattar att leva med Sovjetiska fordon.
Ny eller gammal?
2019. 60-årsjubileumsmodellen. Jag har byggt om den till automatväxlad. Folk blir glada när jag kommer körandes. Bukhankan är en glädjespridare. :)
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
2019. 60-årsjubileumsmodellen. Jag har byggt om den till automatväxlad. Folk blir glada när jag kommer körandes. Bukhankan är en glädjespridare. :)
Ja, man kan låtsas att folk inte skrattar ÅT en utan bara blir glada...
Dock ännu fler som pekar och vinkar när man kommer med sidvagnen för att inte tala om när man klättrar ur en sjö med amfibiebilen.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Då får man huka sig i Ukraina ikväll för Putler brukar lobba extra många missiler när han förlorar båtar och blir arg.
Egentligen är det inte Ukraina han ska bli irriterad på. Det är Ukrainas förbannade skyldighet att sänka fiendens båtar om man ligger i krig. Däremot borde Putin ta ett allvarligt samtal med sin militärledning, det är de som har klantat sig.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Egentligen är det inte Ukraina han ska bli irriterad på. Det är Ukrainas förbannade skyldighet att sänka fiendens båtar om man ligger i krig. Däremot borde Putin ta ett allvarligt samtal med sin militärledning, det är de som har klantat sig.
Man kan ju hoppas att några av dem ramlar ut från ett fönster snart.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Egentligen är det inte Ukraina han ska bli irriterad på. Det är Ukrainas förbannade skyldighet att sänka fiendens båtar om man ligger i krig. Däremot borde Putin ta ett allvarligt samtal med sin militärledning, det är de som har klantat sig.
Det är en fin linje att balansera som diktator: Är militärledningen för dålig förlorar man krig men är den för bra utgör den ett hot mot den egna makten. Dessutom är det svårt att veta hur bra militären fungerar eftersom all rapportering förskönas i alla led.
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Det stämmer bra att bilen inte är en Bukhanka.
Den här bilden dök någon dag senare sen.
View attachment 494785

På första bilden ser man även batteriet som ligger på instrumentpanelen efter att ha lossnat vid kraschen. Troligtvis det som gjorde att den inte utlöstes.
Jag vill nästan påstå att detta är lastbilsförarens fel. Ser ut som att han kört in i drönaren bakifrån.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Enligt denna är det först nu på senare tid som Archers verkligen börjat användas. Antar att utbildningen har tagit sin tid.

Kan ju inte säga att jag är jätteglad över att vi ger bort Archer, det är ju liksom inte så att vi har ett överflöd av dom...
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Som jag förstått det kan BAE göra sisådär 15 Archer per år. Jag vet inte vad som är begränsningen.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top