Cake el-motorcyklar

Itera var nog det mest trögcyklade jag nånsin har provat. Borde vara utmärkt för spandexdårarna så de inte behöver vara i vägen så länge.
 
Hade jag gott om plats skulle jag nog kunna tänka mig att köpa en och spara som ett slags monument över en idiotisk tidsperiod.

Man kunde ha ett slags museum tillsammans med gamla reklamartiklar från Fermenta, Framtidsfabriken, Icon medialab mm och gärna även en plastcykel från Itera.

Plastcyklarna från Itera blev ju faktiskt värda pengar som samlarobjekt/inredningsdetalj 20 år senare.
 
Gör det att de är på vägen kortare eller längre tid? Jag är lite trög och får inte ihop svaret med frågan.
Som vanlig förstår jag inte problemet att köra om cyklar med motorcykel.

Går det tillräckligt tungt blir dom trötta redan vid brevlådan och vänder om hem, och då har dom inte varit ute på vägen alls....

Tidsmässigt har dom kanske varit ute lika länge, men inte på vägen
 
Ny ägare nu. Vad han nu har för framtidsplaner återstår väl att se.



Även Ny Teknik hade en notis:



En passage i texten förvånade mig:

Cakes konkursbo består av fordon till ett värde av 45 miljoner kronor, samt andra komponenter som ska vara värda 163 miljoner kronor. Såväl fordon som komponenter ska i huvudsak finnas i Sverige, men också i USA och Taiwan.

Färdigbyggda hojar till ett värde av 45 mmiilljjoonneerr...?

Hur räknar man då? Nettovärde på ingående komponenter, eller butiksprislapp? ...som dom ju uppenbarligen inte gick att sälja för.

Oavsett vilket, så är det en helvittes massa hojar man bara byggt och byggt och byggt - utan att kunna finna avsättning för.
Borde inte någon bromsat tidigare...?

Bild på Ytterborn i tänkande pose:

Screenshot_20240304-070110~2.png
Fotocredit: Cakes eget bildmaterial. Faktiskt.

Plåtad på dass?

Och nu en bilhandlare som köper resterna. Vilken fars. Här en scen från uppföljaren:

OZBQ6GPMOMU5BRFFPS4JT2NF5A.jpg

"I'm going to Cake that bastard!!!"
 
Last edited:
Även Ny Teknik hade en notis:



En passage i texten förvånade mig:



Färdigbyggda hojar till ett värde av 45 mmiilljjoonneerr...?

Hur räknar man då? Nettovärde på ingående komponenter, eller butiksprislapp? ...som dom ju uppenbarligen inte gick att sälja för.

Oavsett vilket, så är det en helvittes massa hojar man bara byggt och byggt och byggt - utan att kunna finna avsättning för.
Borde inte någon bromsat tidigare...?

Bild på Ytterborn i tänkande pose:

View attachment 495866
Fotocredit: Cakes eget bildmaterial. Faktiskt.

Plåtad på dass?

Och nu en bilhandlare som köper resterna. Vilken fars. Här en scen från uppföljaren:

View attachment 495867

"I'm going to Cake that bastard!!!"

Ja, det är alldeles säkert så dom räknat. Kanske även med delarna. Kundpris som ingen vill betala och norrmannen har gissningsvis betalat några få miljoner och kommer säkert sälja ut hojarna rejält billigare än tidigare priser.
Vad han ska göra med delarna är kanske en mer osäker fråga.

De alternativ jag ser är att bara vänta på att kunderna kör sönder sina moppar och behöver delar. Ett snabbare sätt att få in pengar är väl att anställa några personer som plockar ihop fler hojar som kan säljas men några 160 miljoner lär ju inte reservdelslagret inbringa.

Bilhandlare är bilhandlare, han har nog en jordnära plan på hur han ska få sin vinst.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top