Cake el-motorcyklar

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag har sett en sån där i några dagar nu, ser nätt ut.
Det enda jag saknar är en högtalare med crossplane-ljud.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Intressant att incidenter i Sydkorea hanteras av amerikanska myndigheter.

Generöst av dom att skicka ut tekniker för att byta den så kallade styrstången hemma hos folk, det låter som en väldigt lyxig lösning för ett företag som har det knapert.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag ser här i Majorna med omgivningar gissningsvis 3 st olika Cake.
Rullar som budhojar för Fodora och liknande företag.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Intressant att incidenter i Sydkorea hanteras av amerikanska myndigheter.

Generöst av dom att skicka ut tekniker för att byta den så kallade styrstången hemma hos folk, det låter som en väldigt lyxig lösning för ett företag som har det knapert.
Tydligen billigare än skicka någon som kan
emballera hojen för transport
frakta hojarna från kund till verkstad och tillbaka till kund med ett Litiumbatteri som kan börja brinna .....
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag valde på
att ladda hem
Charger Manual User manual
RideCake_1000_20190903.pdf
Tyckte den var lite förvillande
På första sidan Li-Ion
på sida två "Ensure for enough air ventilation while charging." min anm.: Varför då ?
på sida två "The charger is not designed for higher environments as IP 20." Vad är IP20 ?
ska man googla ?
Citat från elsäkerhetverket: IP20 vanligast inomhus. slut citat
på sida 3 " 1705138467757.pngStrider inte det här om "water may be present" mot IP20 rådet tidigare ? IPX0 betyder ju att vattenskydd saknas .....
på sida 4 "Please consider the charging instructions from the battery manufacturer before charging." Tycker att detta (ta hänsyn till batteritillverkarens instruktioner) verkar svårt när laddaren
enligt sida 3 "With the 4-step charging program the battery will be charged safely in a fully automatic mode." laddaren är ju helautomatisk, hur då ta hänsyn till batteritillverkarens råd ?
på sida 4 " If the Full-LED (4) is constant lighting, the battery has reached the full capacity. Should the battery stay connected to charger the auto- mastic restart, starts after 7 days or the battery voltage is under 4V/cell (Lion-Battery) or 3.4V/cell (LiFePo4-Battery).
Varför blanda in 3.4V/cell (LiFePo4-Battery) i en manual som enligt 1:a sidan är för Li-Ion ?
1705139339479.png
Längst ner på sista sidan, sida 8 står det
Version-1.0 – 30/8/2019 Page 6 of 4 Tycker det här tyder på rejäla problem. Klara man inte av att se till att sidnumreringen är OK i en manual .....

TRIST är förnamnet för det här manualen tycker jag.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det kanske finns olika laddare? Och att man har vissa bakgrundskunskaper är väl inte ett helt orimligt krav? Dom förklarar väl inte vad Volt, batterier eller litium är heller?
Det finns säkert olika laddare. Men då får man ju skriva en instruktion till varje laddare.
Och ta
The charger is not designed for higher environments as IP 20
och försök kombinera det med
This microprocessor-based IP-65 Lithium Battery Charger was especially developed for the outdoor use and for situations where water may be present.

Det är ju rena rama RAPPAKALJAN och när man ser bilderna på laddaren är det ju uppenbart att den är avsedd för inomhusbruk och saknar skydd mot vatten.
Citat:
This microprocessor-based IP-65 Lithium Battery Charger was especially developed for the outdoor use and for situations where water may be present.
slut Citat
är alltså en ren lögn.
Det verkar alltså som texten, CAKE's manual, satts samman av någon som inte har vad du skriver :

Citat: "Och att man har vissa bakgrundskunskaper är väl inte ett helt orimligt krav?" slut citat

Man kan ställa på den som skriver / korrekturläser en manual ?

1705140480551.png
 
Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Det finns säkert olika laddare. Men då får man ju skriva en instruktion till varje laddare.
Och ta
The charger is not designed for higher environments as IP 20
och försök kombinera det med
This microprocessor-based IP-65 Lithium Battery Charger was especially developed for the outdoor use and for situations where water may be present.

Det är ju rena rama RAPPAKALJAN och när man ser bilderna på laddaren är det ju uppenbart att den är avsedd för inomhusbruk och saknar skydd mot vatten.
Citat:
This microprocessor-based IP-65 Lithium Battery Charger was especially developed for the outdoor use and for situations where water may be present.
slut Citat
är alltså en ren lögn.
Det verkar alltså som texten, CAKE's manual, satts samman av någon som inte har vad du skriver :

Och att man har vissa bakgrundskunskaper är väl inte ett helt orimligt krav?

Man kan ställa på den som skriver / korrekturläser en manual ?

View attachment 494128
Kunskap och fakta driver inte dessa bolag. Överhajpar maknadsföring och sälj driver mer än tråkig faktisk kunskap. ?

Min favorit är Heart Aerospace. När jag frågar på deras forum vilken version av X-plane plugin de använder eller varför testmotorn inte är förankrad samt förskjuten ETA etc så svarar de aldrig. Däremot när andra skriver "This is amazing" får man alltid svar med ett hjärta.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Kunskap och fakta driver inte dessa bolag. Överhajpar maknadsföring och sälj driver mer än tråkig faktisk kunskap. ?

Min favorit är Heart Aerospace. När jag frågar på deras forum vilken version av X-plane plugin de använder eller varför testmotorn inte är förankrad samt förskjuten ETA etc så svarar de aldrig. Däremot när andra skriver "This is amazing" får man alltid svar med ett hjärta.

Marknadsavdelningen godkänner nog inte svaren.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Tydligen billigare än skicka någon som kan
emballera hojen för transport
frakta hojarna från kund till verkstad och tillbaka till kund med ett Litiumbatteri som kan börja brinna .....


Dessutom:

Cyklarna kan vara "beställda på nätet" av en entusiastisk/duperad köpare, utan representation i respektive land = ingen "generalagent" som kan ta ansvar.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Dessutom:

Cyklarna kan vara "beställda på nätet" av en entusiastisk/duperad köpare, utan representation i respektive land = ingen "generalagent" som kan ta ansvar.
Att byta styrstången på plats går nog fortare än att emballera hojen för transport.
Och styrstången kan teknikern ha i verktygsväskan, emballaget får inte plats i verktygsväskan.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tråkigt om det inte funkar för Cake. Tycker jag.
De ca 3 olika Cakehojar jag sett rulla runt i Majorna, Göteborg verkar ju funka som Budhojar.
När jag ser dom.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top