Cake el-motorcyklar

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Tråkigt om det inte funkar för Cake. Tycker jag.
De ca 3 olika Cakehojar jag sett rulla runt i Majorna, Göteborg verkar ju funka som Budhojar.
När jag ser dom.
En snubbe som är leverantör till mig har en tidig oreggad Cake som han använder på landet, han har nån connection till Cake på nåt vis.

EL-MC är väl bra om det passar en själv och vad man ska ha den till.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Marknad och efterfrågan är alltid det tråkiga svaret.

144 000:- för en elhoj CAKE. Tydligen inte så hett.

En Tenere 700 adventure bensin för 119 000:-. Tydligen många som vill ha.

Säger inte att den ena är bättre än den andra men fler folk vill uppenbart ha en T7.

Bra att veta vilka ens intressenter är innan scale up.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Marknad och efterfrågan är alltid det tråkiga svaret.

144 000:- för en elhoj CAKE. Tydligen inte så hett.

En Tenere 700 adventure bensin för 119 00:-. Tydligen många som vill ha.

Säger inte att den ena är bättre än den andra men fler folk vill uppenbart ha en T7.

Bra att veta vilka ens intressenter är innan scale up.
Har du nån länk eller har Tyckfelsnisse snott en nolla ? :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tråkigt om det inte funkar för Cake. Tycker jag.
De ca 3 olika Cakehojar jag sett rulla runt i Majorna, Göteborg verkar ju funka som Budhojar.
När jag ser dom.

Nja, dom får ju en chans att börja om och göra rätt från början nu.

Styrelsemöte på Cake 2.0:

"Vad säger ni gubbar, ska vi försöka igen?"
"Ja, men vad ska vi hitta på den här gången, enhjulingar med sidvagn? Hoverboards med fyrkantiga hjul? Motoriserade skottkärror med rullskridskor?"
*PAUS*
"Näe, jag tänkte mig något mer radikalt, något som folk vill köpa...."
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag valde på
att ladda hem
Charger Manual User manual
RideCake_1000_20190903.pdf
Tyckte den var lite förvillande
På första sidan Li-Ion
på sida två "Ensure for enough air ventilation while charging." min anm.: Varför då ?
på sida två "The charger is not designed for higher environments as IP 20." Vad är IP20 ?
ska man googla ?
Citat från elsäkerhetverket: IP20 vanligast inomhus. slut citat
på sida 3 " View attachment 494126Strider inte det här om "water may be present" mot IP20 rådet tidigare ? IPX0 betyder ju att vattenskydd saknas .....
på sida 4 "Please consider the charging instructions from the battery manufacturer before charging." Tycker att detta (ta hänsyn till batteritillverkarens instruktioner) verkar svårt när laddaren
enligt sida 3 "With the 4-step charging program the battery will be charged safely in a fully automatic mode." laddaren är ju helautomatisk, hur då ta hänsyn till batteritillverkarens råd ?
på sida 4 " If the Full-LED (4) is constant lighting, the battery has reached the full capacity. Should the battery stay connected to charger the auto- mastic restart, starts after 7 days or the battery voltage is under 4V/cell (Lion-Battery) or 3.4V/cell (LiFePo4-Battery).
Varför blanda in 3.4V/cell (LiFePo4-Battery) i en manual som enligt 1:a sidan är för Li-Ion ?
View attachment 494127
Längst ner på sista sidan, sida 8 står det
Version-1.0 – 30/8/2019 Page 6 of 4 Tycker det här tyder på rejäla problem. Klara man inte av att se till att sidnumreringen är OK i en manual .....

TRIST är förnamnet för det här manualen tycker jag.
Den manualen luktade illa lång väg. Svammel, motsägelser och ihopsatt av någon som inte vet vad den skriver om.
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
Fula vilket så klart ligger i betraktarens öga men även rätt dyra och med föga imponerade siffror i specifikationerna. Kombinera detta med tveksam kvalité så är fiaskot nära. Men visst med rätt munläder om gröna visioner där klimat/omställning/hållbarhet är bevingade ledord så kan dagens ormoljeförsäljare få desperata pensionsbolag(AMF, Skandia och AP6 m.fl) att sära på benen i jakt på gröna stämplar i årsredovisningen. Förlorare på det hela blir pensionsspararna. Vinnare...ja grundaren bor ju inte i en tvåa i Bagarmossen och man kan väl gissa på en stuga i fjällen också.

− Jag ser oss som mer Patagonia än Kawasaki. Den befintliga motorcykelkulturen attraherar en bensinstinn marknad. Det är fördelen för oss som inte är en del av den historien, med en marknad som i allt högre utsträckning väljer leverantör utifrån ett värderingsperspektiv, säger Cakes grundare Stefan Ytterborn

Fördelen visade sig vara en nackdel eftersom de som gärna talar sig varma om batterifordon är folk som inte vill lägga sina egna slantar på dem...
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Bara slå till

Men hur i helvete kan denna skapelse ligga under kategorin fritidsfordon och Cadillac?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
re:cake... Ja jävlar....

Nu försöker dom klösa in dom sista stålarna desperat innan konkursförvaltaren tar över, med lite tur får dom ihop till en liten bonus för väl utfört värv.....
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Bara slå till
Ledande bud just nu, 10000kr. Den är redan minst dubbelt så dyr som den eventuellt kan vara värd, typ köra och hämta hem pizzan några lördagskvällar på sommaren.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Bara slå till
Caka söker Makka...
Ser ut som om någon vårdfört sig på en Cresent Compact genom att byta ut svingen till delar av ramverket till en inglasad veranda samt monterat ett fritidsbatteri istället för Sachs-motorn.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ledande bud just nu, 10000kr. Den är redan minst dubbelt så dyr som den eventuellt kan vara värd, typ köra och hämta hem pizzan några lördagskvällar på sommaren.
Nja....vi vill ju alltid kunna välja och styra som människor.
Och den har ju exakt det värde som någon är beredd att betala för den.
Så minst 16 papp just för tillfället :)
 
  • Gilla
Reaktioner: DaK

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Köp nu för fan! Ni räddar ju miljön! Huuur kan ni se era barnbarn i ögonen utan att veta att ni gjorde allt för att rädda jorden! Vi har bara 10 år på oss! ...igen...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Köp nu för fan! Ni räddar ju miljön! Huuur kan ni se era barnbarn i ögonen utan att veta att ni gjorde allt för att rädda jorden! Vi har bara 10 år på oss! ...igen...

Mina barnbarn gillar motorer och kör allt dom kommer över, hittils mest trädgårdstraktorer, fyrhjulingar och snöskotrar, men när dom kommer upp i skolåldern lär det väl bli skrotbilar och annat också...
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top