Borgerlighetens misslyckanden

det är inte de vassaste knivarna i lådan som blir ekonomer (eller jurister) inom stat o kommun.
Självklart inte, här - väjl på en lön om 100' med trevliga kollegor på ett fint kontor i city eller 35' bland Tant gnäll och Fackliga fredde i jakan. Vem hamnar var?

Det ligger mycket i det, fast jag tror det är mer politiskt styrt än bara en fråga om ledarskap. Högerkrafter har länge arbetat för att montera ned den allmänna välfärden, man drar in på kostnader för allmän vård och allmänna skolor och för över resurser till de som kan betala för sig. Vi har alla kunnat se hur vanliga skolor och allmänna vårdcentraler blivit allt sämre och mer slitna de senaste åren. Längre köer och större personalbrist.
Av ideologiska skäl vill man ha en välfinansierad sektor för de välbärgade och en magrade del för "fattigt" folk, oavsett om det gäller skolor, vård eller boende. De som bor i rätt områden och helst kan betala för service får det bästa, medan de sämre bemedlade få hålla tillgodo med långa köer, slitna lokaler och outbildad personal. Sen paketerar man det hela i termer av "valfrihet" och säljer det till godtrogna väljare.
Trolleri trollera. Så låg nivå. ?

Har du barn?

Trolleri trollera. Så låg nivå. ?

Har du barn?
Din nivå är i så fall ännu lägre. Du har inte ens intellektuell kapacitet att orka utarbeta några motargument, istället tar du den enkla utvägen och beskyller alla andra för att vara troll.

Mina barn är redan vuxna och försörjer sig själva. men alla kan bli sjuka och behöva samhällets stöd.
Jag förstår inte vad trollandet består i..? Visst kan man slippa alla diskussioner genom att motparten är "troll", vi får bara hoppas att inte riksdagens politiska partier faller ned till den nivån. Tänk om Ulf Kristersson bemöter alla Magdalena Anderssons inlägg med att hon är troll som bara är ute efter att förstöra debatten. Hoppsanhejsan.

Din nivå är i så fall ännu lägre. Du har inte ens intellektuell kapacitet att orka utarbeta några motargument, istället tar du den enkla utvägen och beskyller alla andra för att vara troll.

Mina barn är redan vuxna och försörjer sig själva. men alla kan bli sjuka och behöva samhällets stöd.
Jag förstår inte vad trollandet består i..? Visst kan man slippa alla diskussioner genom att motparten är "troll", vi får bara hoppas att inte riksdagens politiska partier faller ned till den nivån. Tänk om Ulf Kristersson bemöter alla Magdalena Anderssons inlägg med att hon är troll som bara är ute efter att förstöra debatten. Hoppsanhejsan.
Jag kan bemöta och har så gjort med allehanda dårar och inte dårar här i snart tjugo (?) år.

Men när någon ny medlem dansar in och bara kör gamla peta i myrstack trick så går det ju inte att ta på allvar.

?

Betalar alla skatt?
Beskriv gärna en vettig fördelningspolitik, vore intressant hur du (inte) kommer konkretisera dina trollkonster.
Alla betalar skatt. Man betalar skatt på pension, på a-kassa, på inkomst av tjänst, på inkomst av kapital, på alla inkomster. Man betalar skatt på el, bränsle, alkohol, tobak, matvaror och allt annat vi köper och konsumerar. Så återigen: nämn någon som inte betalar skatt.

Jodå - jag har nog gått plus på skatteinbetalningarna.... kanske inte något att sträva efter
Vare sig det ena eller det andra är väl eftersträvansvärt även om många har gjort det till sport att suga ut.
Alla betalar skatt. Man betalar skatt på pension, på a-kassa, på inkomst av tjänst, på inkomst av kapital, på alla inkomster. Man betalar skatt på el, bränsle, alkohol, tobak, matvaror och allt annat vi köper och konsumerar. Så återigen: nämn någon som inte betalar skatt.
Vadå återigen, är du full?

Tillägg: Akutsjukvården suger. För få läkare. Huruvida belastningen beror på en massa hypokondriker och folk som inte klarar något själv vågar jag inte uttala mig om. Men.... med tanke på att man ringer nätläkare för bakfylla o brutna naglar så kanske det finns en viss risk.
Eller 112 för att sista bussen gått o man saknar pengar till taxi
Jag låg inne på akuten i några omgångar 2019. Kan vittna om att det är fullt med rökare som borde läsa en bok istället.

Fö. så "betalar" man inte skatt. Staten tar pengarna ifrån dig vare sig du vill eller inte.
Det är frivilligt att betala skatt. Så fort du tjänar pengar har du gjort en frivillig överenskommelse med staten om att betala skatt, det är villkoret för att få ta del av de möjligheter att bli rik som det innebär att få tjäna pengar. Ingen inkomst, ingen skatt - det är bara att välja.

Det är frivilligt att betala skatt. Så fort du tjänar pengar har du gjort en frivillig överenskommelse med staten om att betala skatt, det är villkoret för att få ta del av de möjligheter att bli rik som det innebär att få tjäna pengar. Ingen inkomst, ingen skatt - det är bara att välja.
Nyss drev du tesen att alla betalar skatt, även de som inkomst ingen har.
Nu behöver jag ju inte fastna vid sådana detaljer eftersom du ägnar dig åt trolleri men ändå.

Jag låg inne på akuten i några omgångar 2019. Kan vittna om att det är fullt med rökare som borde läsa en bok istället.
Rökning blir ett allt mindre problem i Sverige. Men alla som ådrar sig onödiga skador skulle må bättre av att läsa en bok. Idrottare, skidåkare, motorcyklister och alla som utsätter sig för onödiga risker borde läsa en bok. Det skulle bespara vården mycket resurser. Överviktiga och alkoholister/narkomaner borde också bannlysas från vården, de har själva vållat sina problem och ska inte belasta vår allmänna vård.

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back