Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Smutsiga vapen och utarmat uran är två olika saker iofs.Man har aldrig mätt upp radioaktivitet från smutsiga vapen hittills i Ukraina.
Smutsiga vapen och utarmat uran är två olika saker iofs.
Resultatet blir detsamma. Det är mest NATO som hävdar motsatsen för att inte behöva betala miljardskadestånd till Serbien, Irak etc.
Så, vet du hur mycket radioaktivitet det är i utarmat uran som används i projektiler?Resultatet blir detsamma. Det är mest NATO som hävdar motsatsen för att inte behöva betala miljardskadestånd till Serbien, Irak etc.
Så, vet du hur mycket radioaktivitet det är i utarmat uran som används i projektiler?
Så, inte alls är svaret här med?Tillräckligt bevisligen.
![]()
Serbia to Probe Health Impact of NATO Depleted Uranium
The Serbian parliament will establish a commission to examine the alleged effects on public health of NATO’s use of depleted uranium ammunition during the 1999 bombing of Yugoslavia.balkaninsight.com
![]()
Environmental pollution by depleted uranium in Iraq with special reference to Mosul and possible effects on cancer and birth defect rates - PubMed
Iraq is suffering from depleted uranium (DU) pollution in many regions and the effects of this may harm public health through poisoning and increased incidence of various cancers and birth defects. DU is a known carcinogenic agent. About 1200 tonnes of ammunition were dropped on Iraq during the...pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
![]()
Iraq: War’s legacy of cancer
Two US-led wars in Iraq have left behind hundreds of tonnes of depleted uranium munitions and other toxic wastes.www.aljazeera.com
![]()
Research links rise in Falluja birth defects and cancers to US assault
Defects in newborns 11 times higher than normal, with 'war contaminants' from 2004 attack blamed as possible causewww.theguardian.com
Mindre än vad det är i naturligt uran. Är ju restprodukten när man anrikar.Så, vet du hur mycket radioaktivitet det är i utarmat uran som används i projektiler?
Nu har man ju i Serbien, Irak etc mätt upp höga halter radioaktivitet efter att USA/NATO använt dessa vapen. Och det har WHO/FN och ett STORT antal andra organisationer konstaterat. Det har man däremot inte gjort gällande Ukraina.Så, inte alls är svaret här med?
Det finns gott om tidigare diskussion på ämnet tidigare i tråden, så vill du ha mina länkar kan du hitta dem där.
Men utarmat uran är mindre radioaktivt än naturligt förekommande uran. Det är ett större problem att uran är en giftig tungmetall, åas används en hel del andra giftiga tungmetaller i krig med, så uranet gör inte en jättestor skillnad det är snarare själva krigandet som är problemet.
Nu till själva huvudfrågan, varför tror du itne på ryssarna när de själva säger att de använder utarmat uran i sina projektiler?
Och med det sagt..... England har försett Ukraina med dessa vapen.Nu har man ju i Serbien, Irak etc mätt upp höga halter radioaktivitet efter att USA/NATO använt dessa vapen. Och det har WHO/FN och ett STORT antal andra organisationer konstaterat. Det har man däremot inte gjort gällande Ukraina.
Jag har frågat dig om källa gällande detta. Själv har jag inte hittat nåt om att Ryssland säger sig ha använt den typen av vapen. Man har däremot sagt att man KOMMER göra det om Ukraina med USA/NATO i ryggen gör det först och detsamma har man sagt gällande kärnvapen. Man kommer inte använda dom först men kommer göra det som svar......
Jag har redan postat alla länkar gällande detta, de finns tidigare i tråden. Dessutom kommer du bara påstå att det är västpropaganda oavsett vad jag länkar så det känns inte värt att göra något jobb när du argumenterar så ohederligt.Nu har man ju i Serbien, Irak etc mätt upp höga halter radioaktivitet efter att USA/NATO använt dessa vapen. Och det har WHO/FN och ett STORT antal andra organisationer konstaterat. Det har man däremot inte gjort gällande Ukraina.
Jag har frågat dig om källa gällande detta. Själv har jag inte hittat nåt om att Ryssland säger sig ha använt den typen av vapen. Man har däremot sagt att man KOMMER göra det om Ukraina med USA/NATO i ryggen gör det först och detsamma har man sagt gällande kärnvapen. Man kommer inte använda dom först men kommer göra det som svar......
Hinner inte leta. Tar för lång tid. Du som verkar ha källor på lager, presentera gärna dessa. Allt annat är ohederligt.Jag har redan postat alla länkar gällande detta, de finns tidigare i tråden. Dessutom kommer du bara påstå att det är västpropaganda oavsett vad jag länkar så det känns inte värt att göra något jobb när du argumenterar så ohederligt.
Men, 3BM59 kan ju vara av intresse för dig.
Hinner inte leta. Tar för lång tid. Du som verkar ha källor på lager, presentera gärna dessa. Allt annat är ohederligt.
Our results suggest that the majority of the examined sites contain natural uranium, while the area of Kosovo appears to be most heavily afflicted by depleted uranium pollution, followed by Bosnia & Herzegovina. Furthermore, the results indicate that it is not possible to make a valid correlation between the health effects and depleted uranium-contaminated areas.
In conclusion, while the possibility of depleted uranium toxicity in post-conflict regions appears to exist, there currently exists no definitive proof of such effects,
Frågan är åter igen om man ANVÄNT dom...... Ingenting annat. Att man tillverkar/har är en sak. Ryssland har kärnvapen också. Men aldrig använt dom. Dom enda som använt kärnvapen är USA. Så vi tar det en runda till. ANVÄNT!!!!![]()
Russian Tanks get Advanced Kinetic Ammunition - Defense Update:
The long rod penetrator made of Tungsten is used with Svinets KE projectiles. It penetrates 600 mm of steel, the penetrator made of depleted uranium can penetrate up to 700 mm of steel.defense-update.com
![]()
russia Itself Has Depleted Uranium Ammunition in Service Yet Shows Double Standards Accusing Ukraine | Defense Express
The armed forces of russia have a variety of DU shells but the Kremlin's accusations only go one wayen.defence-ua.com
Russia to Re-start Production of T-80 Tanks Following its ‘Effectiveness’ in Ukraine
Russia to Re-start Production of T-80 Tanks Following its ‘Effectiveness’ in Ukrainewww.defensemirror.com
![]()
Russia’s upgraded T-80BV tank to feature capability of firing depleted uranium shells
The use of depleted uranium ammunition does not violate any international treaties, expert saystass.com
![]()
Russia Has Great New Ammo (But Few Tanks To Shoot It)
Here’s What You Need to Know: Russia may finally have a 125-millimeter sabot round that can threaten Western main battle tanks at range. The Soviet Union’s huge tank fleet was a cornerstone of its power during the Cold War. However, events in the 1991 Gulf War called its superiority into...nationalinterest.org
![]()
Russian MoD awards contract for new 125mm ammunition capable to destroy Abrams tanks
The Russian Ministry of Defence (MoD) signed contracts for the acquisition of new 125mm armour-piercing fin-stabilised discarding sabot (APFSDS) rounds, called the 3BM44M "Lekalo", the Lenta.ru newspaper reported on 17 January. The 3BM44M Lekalo is one of the most modern Russian tank ammunition...defence-blog.com
![]()
Νέα πυρομαχικά αρμάτων μάχης των 125 χιλιοστών για το Ρωσικό Στρατό - Defence Review
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ρωσικής εφημερίδας «Lenta.ru» ο Ρωσικός Στρατός υπέγραψε σύμβαση για την προμήθεια του πλέον σύγχρονου πυρομαχικού αρμάτων μάχης των 125 χιλιοστών 3BM44M Lekalo. Πρόκειται για πυρομαχικό κινητικής ενέργειας (APFSDS), συμβατό με όλα τα εν υπηρεσία άρματα μάχης του...defencereview.gr
Så, nu vill vi ha ett fördömande av dig mot Ryssland för att de har ammunition med utarmat uran.
Frågan är åter igen om man ANVÄNT dom...... Ingenting annat. Att man tillverkar/har är en sak. Ryssland har kärnvapen också. Men aldrig använt dom. Dom enda som använt kärnvapen är USA. Dom ända som använt vapen med utarmat uran i krig är mig veterligen USA/NATO. Så vi tar det en runda till. ANVÄNT!!!!![]()
Russian Tanks get Advanced Kinetic Ammunition - Defense Update:
The long rod penetrator made of Tungsten is used with Svinets KE projectiles. It penetrates 600 mm of steel, the penetrator made of depleted uranium can penetrate up to 700 mm of steel.defense-update.com
![]()
russia Itself Has Depleted Uranium Ammunition in Service Yet Shows Double Standards Accusing Ukraine | Defense Express
The armed forces of russia have a variety of DU shells but the Kremlin's accusations only go one wayen.defence-ua.com
Russia to Re-start Production of T-80 Tanks Following its ‘Effectiveness’ in Ukraine
Russia to Re-start Production of T-80 Tanks Following its ‘Effectiveness’ in Ukrainewww.defensemirror.com
![]()
Russia’s upgraded T-80BV tank to feature capability of firing depleted uranium shells
The use of depleted uranium ammunition does not violate any international treaties, expert saystass.com
![]()
Russia Has Great New Ammo (But Few Tanks To Shoot It)
Here’s What You Need to Know: Russia may finally have a 125-millimeter sabot round that can threaten Western main battle tanks at range. The Soviet Union’s huge tank fleet was a cornerstone of its power during the Cold War. However, events in the 1991 Gulf War called its superiority into...nationalinterest.org
![]()
Russian MoD awards contract for new 125mm ammunition capable to destroy Abrams tanks
The Russian Ministry of Defence (MoD) signed contracts for the acquisition of new 125mm armour-piercing fin-stabilised discarding sabot (APFSDS) rounds, called the 3BM44M "Lekalo", the Lenta.ru newspaper reported on 17 January. The 3BM44M Lekalo is one of the most modern Russian tank ammunition...defence-blog.com
![]()
Νέα πυρομαχικά αρμάτων μάχης των 125 χιλιοστών για το Ρωσικό Στρατό - Defence Review
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ρωσικής εφημερίδας «Lenta.ru» ο Ρωσικός Στρατός υπέγραψε σύμβαση για την προμήθεια του πλέον σύγχρονου πυρομαχικού αρμάτων μάχης των 125 χιλιοστών 3BM44M Lekalo. Πρόκειται για πυρομαχικό κινητικής ενέργειας (APFSDS), συμβατό με όλα τα εν υπηρεσία άρματα μάχης του...defencereview.gr
Så, nu vill vi ha ett fördömande av dig mot Ryssland för att de har ammunition med utarmat uran.
Frågan är åter igen om man ANVÄNT dom...... Ingenting annat. Att man tillverkar/har är en sak. Ryssland har kärnvapen också. Men aldrig använt dom. Dom enda som använt kärnvapen är USA. Så vi tar det en runda till. ANVÄNT!!!!
Frågan är åter igen om man ANVÄNT dom...... Ingenting annat. Att man tillverkar/har är en sak. Ryssland har kärnvapen också. Men aldrig använt dom. Dom enda som använt kärnvapen är USA. Dom ända som använt vapen med utarmat uran i krig är mig veterligen USA/NATO. Så vi tar det en runda till. ANVÄNT!!!!
Ryssland har varit glasklara med att man inte kommer använda varesig kärnvapen eller denna typ av vapen först. Gör någon annan det först dock så...... Det står till och med inskrivet i Rysslands grundlag.
Ryssarnas APFSDS har mig veterligen inte utarmat uran i sig utan är en mer modern variant av gammal pilammunition som används för att tränga igenom pansar. M829 är en amerikansk variant av samma vapentyp och DEN innehåller däremot utarmat uran..... Men mig veterligen gör ryska motsvarigheten inte det utan dom använder volfram, nickel och järn. Rätta mig gärna om jag har fel. Och, åter igen, att ha något eller använda det är inte nödvändigtvis samma sak. Bättre "bevis" än en kroatisk YouTube´r får du nog komma upp med. Du hävdade ju faktiskt att RYSARNA erkänt att dom ANVÄNT utarmat uran i Ukraina...... Och mig veterligen har det inte hänt. Och åter igen så har man däremot sagt att om någon annan gör det först så kan man svara på samma sätt. Och det gäller även kärnvapen. Men man kommer inte att börja..... England har försett Ukraina med vapen med utarmat uran. Samma typ av vapen som man själva använde i Serbien och Irak......![]()
Russia Is Arming Its Tanks with a Controversial New 'Bullet'
Russia is arming its tanks with controversial depleted uranium shells. While depleted uranium, or DU, is extremely dense and can punch through thick tank armor, many believe that these shells release small doses of radiation, like miniature neutron bombs. The U.S. has used DU shells in Iraq...nationalinterest.org
![]()
Т-80БВ: «Реактивный» танк получил урановые снаряды
Российские «ломики» превзошли американские, повысив шансы нашей «брони» на поле бояsvpressa.ru
3BM60 utarmat uran APFSDS, k?
3BM60 hittad i Rysk tank i Ukraina.
Så, hur var det nu med det där fördömandet?
Jag har bevisat att Ryssarna har använt utarmat uran i sin ammunition i Ukraina. Det finns bildbevis på 3BM60 därifrån, det finns rysk information om att 3BM60 innehåller utarmat uran.Ryssarnas APFSDS har mig veterligen inte utarmat uran i sig utan är en mer modern variant av gammal pilammunition som används för att tränga igenom pansar. M829 är en amerikansk variant av samma vapentyp och DEN innehåller däremot utarmat uran..... Men mig veterligen gör ryska motsvarigheten inte det utan dom använder volfram, nickel och järn. Rätta mig gärna om jag har fel. Och, åter igen, att ha något eller använda det är inte nödvändigtvis samma sak. Bättre "bevis" än en kroatisk YouTube´r får du nog komma upp med. Du hävdade ju faktiskt att RYSARNA erkänt att dom ANVÄNT utarmat uran i Ukraina...... Och mig veterligen har det inte hänt. Och åter igen så har man däremot sagt att om någon annan gör det först så kan man svara på samma sätt. Och det gäller även kärnvapen. Men man kommer inte att börja..... England har försett Ukraina med vapen med utarmat uran. Samma typ av vapen som man själva använde i Serbien och Irak......
Åter igen, ANVÄNT!! England försåg Ukraina med vapen innehållandes utarmat uran för över ett år sedan. Jag VET att ryssarna har liknande vapen. Inte ens kroaten säger ju att man faktiskt använt dom...... Och när han själv la upp sitt klipp i April så säger han själv rätt ut att ryssarna inte ens haft moderna prylar i sina stridsvagnar. MIG veterligen så används volfram, nickel och järn i dom APFSDS som ryssarna ANVÄNDER. Sen att dom har andra prylar men som inte används förrän någon annan börjar är en annan sak...... Jösses! Åter igen, dom ända som hittills använt kärnvapen är USA. Dom enda som hittills använt utarmat uran är USA/NATO.Jag har bevisat att Ryssarna har använt utarmat uran i sin ammunition i Ukraina. Det finns bildbevis på 3BM60 därifrån, det finns rysk information om att 3BM60 innehåller utarmat uran.
En av källorna som förklarar vad 3BM60 är gjord av är rysk, så det är inte ens möjligt att det är västpropaganda och lögner från väst.
Du har till och med själv accepterat tidigare i tråden att rysk ammunition innehöll utarmat uran, men att de minsann inte ANVÄNDE DET!
Här har du 3BM60, utarmat uran, använd i Ukraina och då säger du plötsligt att Ryssland inte har utarmat uran i sin ammunition? Se min tidigare post med en hel hög av länkar om att ryssarna har utarmat uran i 3BM60 och 3BM59, om du nu inte minns att Ryssland utvecklat modern tankammuniton med utarmat uran. Den är inte ens långt tillbaka i tråden så du kan nog ha tid att hitta den.
ANVÄNT
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |