Klockringaren
nissenys
Mycket frågor nu.
En knäskål som är stor som en grapefrukt, klarar det sig till imorgon, eller borde man uppsöka akuten?
Korsband/ledband
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mycket frågor nu.
En knäskål som är stor som en grapefrukt, klarar det sig till imorgon, eller borde man uppsöka akuten?
Jo, det tror jag också.Korsband/ledband
Halkade på något halt, benet vek sig under. Gjorde ju ont förstås men rörelsehinder och svullnad först efter några timmar.Mycket möjligt men är ni inte lite väl snabba på bollen?
"Gick att spela klart...".
Spela fotboll och storstäda bil är jag tveksam till att man klarar med en färsk fullständig ruptur.
SJP, fick du en smäll på knät eller skedde det en vridning eller översträckning?
Kom smärtan akut eller smygande?
Hur är rörelseförmåga & stelhet idag/dagen efter? Kan du böja/sträcka i knäleden? Smärta?
Kan du stödja/gå med benet?
Vart har du ont, någon specifik punkt som är mlm tydlig?
Boka tid till VC/fysio.
Ok. Då lär det vara ledband/korsband/menisk fått sig en kyss.Halkade på något halt, benet vek sig under. Gjorde ju ont förstås men rörelsehinder och svullnad först efter några timmar.
Nu i princip orörbart, får 5-10 grader ur leden kanske.
Sitter och väntar på röntgen nu så får vi se.
Halkade på något halt, benet vek sig under. Gjorde ju ont förstås men rörelsehinder och svullnad först efter några timmar.
Nu i princip orörbart, får 5-10 grader ur leden kanske.
Sitter och väntar på röntgen nu så får vi se.
Ok. Då lär det vara ledband/korsband/menisk fått sig en kyss.
Bra. Både slätröntgen ocH MR? Svårt att testa manuellt/palpera nu i direkt anslutning eftersom svullnad/inflammation försvårar att man rycker och drar, samt smärta.
Lycka till.
Tack,Där skadade du korsband/ledband men du kommer bli återställd men det tar tid med sjukgymastik.
Du får väl robocopben nu med ortos , sov med den för du vet man rullar i sängen o vrider ännu mera
Shit haps men alla blir återställda , nästan till 100%
Amputation avlägsnar problemet.Tack,
Senaste domen är rejäl muskelbristning adductor magnus. Fick 10 dagar hemma med kryckor i det här stadiet. Dränering gav inte mycket.
Farsgubben slet av främre korsband i en mc olycka. Tog 5år till 100%, men han var ju en bit 40+ då.
Ja, det skulle nog vara det, längs nacken.Amputation avlägsnar problemet.
Too soon?
Önskar lyckad läkning och rehabilitering! Man är aldrig så taggad på att komma igen som då.
Tur i oturen då gissar jag jämfört med en menisk eller ledband.Senaste domen är rejäl muskelbristning adductor magnus. Fick 10 dagar hemma med kryckor i det här stadiet. Dränering gav inte mycket.
Korrekt, nedre fästet.Tur i oturen då gissar jag jämfört med en menisk eller ledband.
Aldrig hört talas om någon som får en bristning i just adduktor magnus. Det är alltså i fästet nedåt knät som bristningen sitter och inte i ursprunget uppe i bäckentrakten?
Intressant sånt här. Är ingen expert men den adduktorn verkar vara lite speciell sett till funktion(inte bara adduktion).
Varför så hård mot dig själv?Ja, det skulle nog vara det, längs nacken.
Mycket som går sönder nu...
Tack,
Senaste domen är rejäl muskelbristning adductor magnus. Fick 10 dagar hemma med kryckor i det här stadiet. Dränering gav inte mycket.
Farsgubben slet av främre korsband i en mc olycka. Tog 5år till 100%, men han var ju en bit 40+ då.
Sj slet jag av mig korsbandet för 15 år sen hjälpte inte med träning så se blev operation endå. Sjukskriven 6 månader och knät är bättre men blev aldrig bra igen
Nej dom tog en sena bak i låret. Har ju inga problem mer än att knät inte är lika stabilt som det varit förr. Så löpning är inget alternativ för mig. Men vandring går ju fintDu får softa me de benet ,.muskler brukar fixa sig på 6-8 veckor ,.ät massa proteiner
Man kan bli helt återställd på ett år korsbandsskada
Blev de kålfiber band lr?
Många blir bra , jag kan terränglöpa och hoppa tunga ryggor i terränglådan.
En gubbe på gymmet blev vanvårdad av läkaren , han trodde allt va slut på gymmet o livet likaså.
Jag förklara allt för han
3 månader senare är han back track o har börjar löpa lite lätt efter muskeluppbyggnad som stöttar knäet istället för kors/ledband
En 9mm och två extra magasin...? Så skulle jag tänka i alla fallAxelremsväska, vad är det för ett jädra fjollmode som killar och gubbar har tagit till sig ?
Nu har dem lika mycket bry som tanter vid ankomst till nåt köpcentra när bilen har blivit parkerad, kläderna ska rättas till och väskan ska hängas på plats (remmen diagonalt över kroppen) plus att frisyren ska kammas.
Själv skakar jag på huvudet och skrattar gott åt tokerierna.
Vad finns i väskan som inte ryms i bakfickan på byxorna ?

Ja, det skulle nog vara det, längs nacken.
Mycket som går sönder nu...
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda