Vad fick dig att le idag?

Att efter knappt 7 veckor på "carnivore" så har jag tappat drygt 12 kilo och vågen pekar söder om 90 för första ggn på 15 år. ?
Har du hittat till Bart Kay på the youtubs?
Har själv kört carnivore(ish får jag väl lov att säga numera) i ett par år eller nått sånt.

Andra noteringar du märkt av? Allmänt välmående? Mindre flatulens? Koncentration, energinivåer?
Hur åt du tidigare?

Har du hittat till Bart Kay på the youtubs?
Har själv kört carnivore(ish får jag väl lov att säga numera) i ett par år eller nått sånt.

Andra noteringar du märkt av? Allmänt välmående? Mindre flatulens? Koncentration, energinivåer?
Hur åt du tidigare?
Jag råkade se en video på tuben om någon som botat sin psoriasis med carnivore.
Då min blivit ganska mycket sämre just i år tänkte jag att jag testar.
Så min psoriasis är ca 70-80% bättre(!!!) också (viktnedgång är bara en bonus). :)

Jag har under en ganska lång period ätit "kolhydratreducerat".
Redan där märker man mycket av det du frågar om. ?
Det enda som jag har tycker varit bättre med strikt LCHF är sömnen.
Lite konstigt tycker jag faktiskt då carnivore ju är ännu striktare.

Så min psoriasis är ca 70-80% bättre(!!!) också (viktnedgång är bara en bonus). :)

Redan där märker man mycket av det du frågar om. ?
Kul. Autoimmuna besvär verkar mlm kunna botas för vissa. Där har du Mikhaila Peterson med intressant berättelse. Antinutrienter verkar vara luriga.

Kul. Autoimmuna besvär verkar mlm kunna botas för vissa. Där har du Mikhaila Peterson med intressant berättelse. Antinutrienter är luriga.
Ja, det verkar faktiskt funka. ?
Mikhailas historia är ju rena miraklet!
Helt otroligt hur det vänt hela hennes liv. ?

Redan där märker man mycket av det du frågar om.
Jag blev av med utslag av psoriasis som jag haft i trettio år minst på höger smalben. Började med D-vitamin 50 ug per dag för att hålla förkylningar borta, sen ett par år senare dygnsfasta typ 16/8 och då började det märkas en viss förändring. Läste på och ökade D-vitaminerna till 300 ug och lite senare även keto-diet (låg-kolhydrat) och då satte det fart på allvar. Kör nu ca 200 ug D3 per dag och äter mer normalt, men fortfarande med fasta som jag varierar i längd. Utslagen är helt borta och huden reparerar sig med pigment och hår vartefter.

Minskade kolhydrater och mycket D3 verkar vara nyckeln. Det kan andra verifiera också, finns mycket på Youtube om det.

Last edited:
Jag blev av med utslag av psoriasis som jag haft i trettio år minst på höger smalben. Började med D-vitamin 50 ug per dag för att hålla förkylningar borta, sen ett par år senare dygnsfasta typ 16/8 och då började det märkas en viss förändring. Läste på och ökade D-vitaminerna till 300 ug och lite senare även keto-diet (låg-kolhydrat) och då satte det fart på allvar. Kör nu ca 200 ug D3 per dag och äter mer normalt, men fortfarande med fasta som jag varierar i längd. Utslagen är helt borta i huden reparerar sig med pigment och hår vartefter.

Minskade kolhydrater och mycket D3 verkar vara nyckeln. Det kan andra verifiera också, finns mycket på Youtube om det.
Kör D-vitamin varje dag sedan start av covid.
Och det har blivit 16/8 per automatik nu med carnivore då jag sällan är hungrig för lunch.
Så jag skriver också på listan med förbättrade av lågkolhydrat, D-vitamin och 16/8. ?

Lägger nog in ett "elkylblock" (sånt som finns till små 12v kylväskor) i sadeln så kanske kulorna håller sig kalla. :brynad
Stavas Peltier... Finns små sådana som lätt skulle få plats i skinnstället och köras på 12V. Måste regleras dock så det inte blir frostskador på klockspelet.

Att efter knappt 7 veckor på "carnivore" så har jag tappat drygt 12 kilo och vågen pekar söder om 90 för första ggn på 15 år. ?

Funkar hur bra som helst för alla men ni kan leva på kolhydrater fast socker över dan då det är bra billigt bränsle
som brinner av under dagen men mot em/kväll endast proteiner/fett -skippa potatis/pasta/ris i senare måltider.

Då får man ultimat energi ,snabbt bränsle under dagen.

Under natten med protein och bra fetter i magen så används detta för o laga/bygga kroppen.

Misstaget många gör är massa kolhydrater inför natten.

Innebär #Fetknopp

Män kan bli polare över de knasigaste saker:

Män kan bli polare över de knasigaste saker:
...och kan vara vänner som inte ses på många år, men träffas och fortsätter som om ingen tid passerat. Jag har många sådana gamla polare, där man ses bara enstaka gånger men de finns där om man behöver hjälp.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D