Om någon angriper mig så försvarar jag mig.Att du förespråkar konsekvenslös respons på aggression är nog alldeles uppenbart tydligt. Det är där vi skiljer oss och så får det förbli. Kanske har jag andra erfarenheter av att ha varit mitt i elände, med osäkerheten om att jag kanske sett mina barn för sista gången. Det är i mångt om mycket ens egna erfarenheter av våld och flykt som bildar ens värderingar i slika frågor.
Om någon angriper Sverige så är det rimligt att Sverige som nation försvarar sig.
Om någon angriper Nato så är det rimligt att Nato försvarar sig.
Det är inte en konsekventlös respons.
Om någon angriper en person på stan så är det inte rimligt att jag tvingar någon annan med våld att försöka stoppa bråket samtidigt som jag uttalar hotelser och trissar upp stämningen hos angriparen.
Om Nepal, Ukraina eller Gambia blir angripet av ett grannland så är det inte rimligt att Sverige ska försvara dessa.
Om du hade valt att själv göra något åt saken i Ukraina så hade jag inte haft några invändningar. Nu är du endast intresserad av att hota stormakter för att sedan låta dina grannar göra verklighet av hoten. Nobelt.
Inte vet jag. Det känns inte som mitt eller Sveriges ansvar att sätta stopp för denna konflikten. Det intresset torde vara störst hos Ukraina, Ryssland och dess allierade.Hur får man den byxskitande bunkedvärgen till förhandlingsbordet då?
Vem ska ge upp sina krav?
Jag tror att jag har hört flera uttalanden om att Ukraina och dess folk ska utrotas, det är puttlers krav, Ukraina vill ha sitt land ifred, det är deras krav...
Var hörde du att Putin har som krav att utrota hela Ukraina och dess befolkning? Du kan få en chans att dra tillbaka det påståendet. Jävligt osmakligt att fara med historier om så allvarliga ämnen.