Yamaha Ténéré 700

Mysteriet löst! US serviceintervall pekar på 700 mil / 6 mån. Men EU kör 1000 mila eller årligen.
 
Idag blev det träning på schemat!
Hittade en fin ”roundabout” i skogen och körde garagevändningen på grus/sten. Inte enkelt alls och man måste ha lite mer fart än på asfalt för att få runt grejorna.

Blev lite smc inspirerad och åkte och toknitade på grus också både stående och sittande. Alltid en skön känsla när röven slajdar ut lite långsamt.

Sen gillar jag att åka aktivt över mittlinjer av grus/gräs etc när man är ute och kör. Så man inte nojar om man skulle behöva byta spår liksom.

Vad jag ska träna på vidare är 180 stoppsladd . Svettigt värre men kul som fan att öva också och inte bara glida runt.
 
Förresten. Har insett att jag måste ha ett kit för att fixa punktering både bak och fram när jag är ute och kör.

Någon som har trimmat in ett verktygskit som också får plats i sadeln så man slipper ha järn i packningen?

Jag har Rallysadeln så har liiite mer utrymme än OEM sadeln.
 
Körde bakom sambon som hade hästtransporten, så 80-90km/h i 20 mil.
Men snittförbrukningen blev å andra sidan 0,33lit/mil ?
Men fint sista biten över fjällen i Västerbotten.
IMG_5380.jpeg
 
Förresten. Har insett att jag måste ha ett kit för att fixa punktering både bak och fram när jag är ute och kör.

Någon som har trimmat in ett verktygskit som också får plats i sadeln så man slipper ha järn i packningen?

Jag har Rallysadeln så har liiite mer utrymme än OEM sadeln.
Jag har inte hittat någon genväg hittills.
Förutom lagningslappar (alt slang), liten kompressor och original verktygssats, så behöver jag 27:ans ringnyckel, 19:s insexhylsa med dragskaft och däckjärn.
Men håller med om att tips efterlyses.

IMG_5411.jpeg
 
Idag blev det träning på schemat!
Hittade en fin ”roundabout” i skogen och körde garagevändningen på grus/sten. Inte enkelt alls och man måste ha lite mer fart än på asfalt för att få runt grejorna.

Blev lite smc inspirerad och åkte och toknitade på grus också både stående och sittande. Alltid en skön känsla när röven slajdar ut lite långsamt.

Sen gillar jag att åka aktivt över mittlinjer av grus/gräs etc när man är ute och kör. Så man inte nojar om man skulle behöva byta spår liksom.

Vad jag ska träna på vidare är 180 stoppsladd . Svettigt värre men kul som fan att öva också och inte bara glida runt.

Här har du målbilden :)

 
Här har du målbilden :)

Haha satan vad duktig den föraren är, får det att se så lätt ut. Jag är i ärlighetens namn lite av en ”dabber” just nu. Teneren känns ändå ganska tung när man sitter på den. Men tror stenhårt på att ”leka och ha kul med rätt teknik” för att blir bättre. Lite som när man ligger med frugan.
 


Kul med alla heritage hojar yamaha gör.
Väldigt fina bilder i sista länken, på hojen från 1993 års dakar.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top