Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Underbar historia! :)

Jo, jag såg också min Västerbottentur delvis som nöje. Nå't måste man ju hitta på när det är helg... :) Hade hojen inte varit bra ("utlovat skick") så hade jag fått åka hem igen. Med nattåg.
Är man ung och fri med pengar på kontot, så är det väl bara att köra?!

Det är väl en sanning med modifikation? Du får avluftning gjord på kardanhuset, men endast i samband med ordinarie service (var i alla fall svaret jag fick).

Nädå, du behöver inte göra servicen där, däremot är det inte en ”återkallelse” så du får själv kontakta verkstaden.

Jag servar hojen själv sedan många år.

Nädå, du behöver inte göra servicen där, däremot är det inte en ”återkallelse” så du får själv kontakta verkstaden.

Jag servar hojen själv sedan många år.
Tja, då gick jag på en luring - BMW i Göteborg sa så. Skit samma, blev ett dyrt oljebyte, får ta igen det nästa service.

Tja, då gick jag på en luring - BMW i Göteborg sa så. Skit samma, blev ett dyrt oljebyte, får ta igen det nästa service.

Ja det var surt värre… Northbike hade iaf vett att fråga om jag ville serva samtidigt. Nä, sa jag.

-Dåså, då kan du räkna med att hämta hojen efter 1,5 timmar, 3 om kardanen måste bytas.

Smolket i bägaren var att de ringde och ställde in besöket förra veckan. Kardaner slut i hela Europa. De hör av sig när de finns tillgängliga igen… jaja, jag har smort mina splines och allt funkar som det skall.

• Gilla
Reaktioner: TCE
Ok för att den är i fint skick, men det tillverkades ju 6000 st och detta är exemplar 4176, så så värst unik är den väl knappast.
Nä lite så. Allt man sparar i vardagsrummet blir ju inte guld & gröna skogar automatiskt. Alla 6000 st köpare är väl 40 plus dessutom så det faller inte av en massa i början som typ RD350:hihi

Var den verkligen trasig?
Men i alla fall verkar den ha hittat ny ägare redan, så priset var nog rätt.
Dämparna fram och bak var rekommenderat att byta av verkstad då båda läckte i annonsen -tyckte mer det var konstigt att dom inte bytt eller renoverat om dom upptäckt det för nån som lämnar till verkstad lär inte byta när hojen kommer därifrån

Nä lite så. Allt man sparar i vardagsrummet blir ju inte guld & gröna skogar automatiskt. Alla 6000 st köpare är väl 40 plus dessutom så det faller inte av en massa i början som typ RD350:hihi
Vem är den tänkte spekulanten? Någon som ska fortsätta att arkivera den i vardagsrummet, för att aldrig mer användas? Så fort man börjar åka med den är den inte längre i mint condition och värd hundratusen mindre.

Det verkar så. Men encylindrga hojar går åt snabbt, i synnerhet Yamaha SR400 som säljer oavsett pris. Men även Suzuki Savage och Yamaha SR250 verkar populära. Och alla offroadhojar.

Var den verkligen trasig?
Men i alla fall verkar den ha hittat ny ägare redan, så priset var nog rätt.
Helt nya renoveringsbara Wilbers WESA fram och bak anpassade till din vikt och körstil landar in på dryga 15.000 monterat så det är ändå inte så farligt på en hoj i den klassen.

En kompis gjorde denna operation i höstas, intye pga läckage utan för att han inte fick byta hoj för frun och istället kostade på den befintliga hehe. Min plan är att göra detsamma istället för att byta upp mig ett antal årsmodeller för 100.000...

Det verkar så. Men encylindrga hojar går åt snabbt, i synnerhet Yamaha SR400 som säljer oavsett pris. Men även Suzuki Savage och Yamaha SR250 verkar populära. Och alla offroadhojar.
Du får helt enkelt börja köpa på dig billiga virago535 och plocka av bakcyllen och sälja dem som såndär eftertraktade småstånkor.

Nyheter
Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar