Dagens Blocket! (mc-relaterat)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Underbar historia! :)

Jo, jag såg också min Västerbottentur delvis som nöje. Nå't måste man ju hitta på när det är helg... :) Hade hojen inte varit bra ("utlovat skick") så hade jag fått åka hem igen. Med nattåg.
Är man ung och fri med pengar på kontot, så är det väl bara att köra?!
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det är väl en sanning med modifikation? Du får avluftning gjord på kardanhuset, men endast i samband med ordinarie service (var i alla fall svaret jag fick).

Nädå, du behöver inte göra servicen där, däremot är det inte en ”återkallelse” så du får själv kontakta verkstaden.

Jag servar hojen själv sedan många år.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Nädå, du behöver inte göra servicen där, däremot är det inte en ”återkallelse” så du får själv kontakta verkstaden.

Jag servar hojen själv sedan många år.
Tja, då gick jag på en luring - BMW i Göteborg sa så. Skit samma, blev ett dyrt oljebyte, får ta igen det nästa service.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Tja, då gick jag på en luring - BMW i Göteborg sa så. Skit samma, blev ett dyrt oljebyte, får ta igen det nästa service.

Ja det var surt värre… Northbike hade iaf vett att fråga om jag ville serva samtidigt. Nä, sa jag.

-Dåså, då kan du räkna med att hämta hojen efter 1,5 timmar, 3 om kardanen måste bytas.

Smolket i bägaren var att de ringde och ställde in besöket förra veckan. Kardaner slut i hela Europa. De hör av sig när de finns tillgängliga igen… jaja, jag har smort mina splines och allt funkar som det skall.
 
  • Gilla
Reaktioner: TCE

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ok för att den är i fint skick, men det tillverkades ju 6000 st och detta är exemplar 4176, så så värst unik är den väl knappast.
Nä lite så. Allt man sparar i vardagsrummet blir ju inte guld & gröna skogar automatiskt. Alla 6000 st köpare är väl 40 plus dessutom så det faller inte av en massa i början som typ RD350:hihi
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Var den verkligen trasig?
Men i alla fall verkar den ha hittat ny ägare redan, så priset var nog rätt.
Dämparna fram och bak var rekommenderat att byta av verkstad då båda läckte i annonsen -tyckte mer det var konstigt att dom inte bytt eller renoverat om dom upptäckt det för nån som lämnar till verkstad lär inte byta när hojen kommer därifrån
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Nä lite så. Allt man sparar i vardagsrummet blir ju inte guld & gröna skogar automatiskt. Alla 6000 st köpare är väl 40 plus dessutom så det faller inte av en massa i början som typ RD350:hihi
Vem är den tänkte spekulanten? Någon som ska fortsätta att arkivera den i vardagsrummet, för att aldrig mer användas? Så fort man börjar åka med den är den inte längre i mint condition och värd hundratusen mindre.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Det verkar så. Men encylindrga hojar går åt snabbt, i synnerhet Yamaha SR400 som säljer oavsett pris. Men även Suzuki Savage och Yamaha SR250 verkar populära. Och alla offroadhojar.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Var den verkligen trasig?
Men i alla fall verkar den ha hittat ny ägare redan, så priset var nog rätt.
Helt nya renoveringsbara Wilbers WESA fram och bak anpassade till din vikt och körstil landar in på dryga 15.000 monterat så det är ändå inte så farligt på en hoj i den klassen.

En kompis gjorde denna operation i höstas, intye pga läckage utan för att han inte fick byta hoj för frun och istället kostade på den befintliga hehe. Min plan är att göra detsamma istället för att byta upp mig ett antal årsmodeller för 100.000...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det verkar så. Men encylindrga hojar går åt snabbt, i synnerhet Yamaha SR400 som säljer oavsett pris. Men även Suzuki Savage och Yamaha SR250 verkar populära. Och alla offroadhojar.
Du får helt enkelt börja köpa på dig billiga virago535 och plocka av bakcyllen och sälja dem som såndär eftertraktade småstånkor.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top