Motherofgod
Sporthojsnörd
- Gick med
- 12 Aug 2022
- Hoj
- 2006, Yamaha FZ6-S 1999, Honda VFR800fi 2022, Honda CBR650R
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det är vad jag tycker också att det ser ut som men jag kan inte förstå varför. Det var inte så när jag monterade isär det så vitt jag vet.Den bottnar ju inte på dreven ser det ut som, är det rätt grejer?

Ja, det är sant det är rätt likt ut
Hittade en reddittråd med bild.Ja, det är sant det är rätt likt ut
Jo jag har lossat allt, monterade precis topplocket. Förstår inte exakt hur man vickar på dem, var sätter man stämjärnet? För mig ligger båda fel, det är därför jag är så konfunderad.Så såg det ut på min också när jag justerade ventilspelet i vintras. Man får vicka på den ena kammen med hjälp av ett stämjärn mot kanten på blocket. Då halkar kuggarna rätt. I mitt fall låg ena kamaxel rätt med kuggarna i botten och den andra fick jag vrida en aning så att kuggarna kom rätt. Se bara till så att markeringarna på överfallen möter markeringarna på kamaxlarna.
Sedan ligger kuggarna ännu bättre när man monterat tillbaks kamkedjespännaren.
Fast har du inte lossat spännaren eller överfallen så är det märkligt. Så borde det inte bli då.
Jag lyckades aldrig lista ut om det ser okej ut eller inte genom tråden men det är precis så som min ser ut.Hittade en reddittråd med bild.
Jag har ingen aning om hur det ska se ut men jag killgissar att det är rätt, baserat på att de bilder jag hittar ser lika ut. Ta inte mina ord som en sanning.Jag lyckades aldrig lista ut om det ser okej ut eller inte genom tråden men det är precis så som min ser ut.
Jag tar dina ord som en sanning. Tack för hjälpen!Jag har ingen aning om hur det ska se ut men jag killgissar att det är rätt, baserat på att de bilder jag hittar ser lika ut. Ta inte mina ord som en sanning.
Jag kom på nu att jag använde ett stämjärn och en mejsel. Stämjärnet lägger man mot kanten i blocket och sedan kan man med hjälp av en mejsel vicka lite på kammen. Stämjärnet används alltså för att skydda kanten från skador och mejseln kör man in i något av hålen på kamdrevet. Sedan försöker man ändra läget åt något håll på kammen. Då glider kedjan på kuggarna. Testa så får du se. ? Men ta det lugnt så du inte skadar kanten. Då blir det svårt att få det tätt. Det är svårt nog ändå. Min packning har börjat läcka lite så jag får nog riva skiten igen.Jo jag har lossat allt, monterade precis topplocket. Förstår inte exakt hur man vickar på dem, var sätter man stämjärnet? För mig ligger båda fel, det är därför jag är så konfunderad.
Den är precis vid E-markeringen men jag går ut och tar en bättre bild. BrbJag ser inte markeringen på den kam som ligger till höger i bild?
Den vänstra verkar ju ligga rätt åtminstone.
Jag ser inte markeringen på den kam som ligger till höger i bild?
Den vänstra verkar ju ligga rätt åtminstone.
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |