Från forntiden när Rally underhöll i min smak.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Från forntiden när Rally underhöll i min smak.
Klassiker.Från forntiden när Rally underhöll i min smak.
Sitter strålkastare från en högerstyrd bil i ena av våra bilar.
Naturligtvis blev det nedslag på besiktningen. Ljusbild felaktig/bländande.
Räcker det att sätta en tejpbit på strålkastarglaset som skymmer den del av ljuset som bländar?
Intäkter är intäkter menJag har alltid tänkt att omsättning är intäkter och utgifter summerat.
Men upptäckte idag att omsättning bara är intäkter... VAD är då skillnaden på intäkter och på omsättning?...
Tejpbitar är tydligen bara OK när man tillfälligt kör i länder med motsatt trafik.Ja, man skärmar av den assymetriska sektorn med en tejpbit.
Så gjorde man i alla tider när man tex besökte länder med vänstertrafik, exempelvis Storbritannien (eller Sverige före 1967).
Sen att man inget ser är en annan sak.Tejpbitar är tydligen bara OK när man tillfälligt kör i länder med motsatt trafik.
För besiktning duger det inte, enligt en på Bilprovningen som jag snackade med.
Hursomhelst skruvade jag ner lyktorna såpass att ingen del av ljusbilden stack upp ovan gränsen. Därmed gick bilen igenom besikting eftersom den inte längre bländade.
Tejpbitar är tydligen bara OK när man tillfälligt kör i länder med motsatt trafik.
För besiktning duger det inte, enligt en på Bilprovningen som jag snackade med.
Hursomhelst skruvade jag ner lyktorna såpass att ingen del av ljusbilden stack upp ovan gränsen. Därmed gick bilen igenom besikting eftersom den inte längre bländade.
Låna en katt, köp en limpa och smör!En hypotes som behöver utredas.
Alla vet att en macka med smör alltid landar med smöret mot golvet,, detta är lika säkert som att jorden roterar.
Alla vet att en katt alltid landar på fötterna även om man släpper katten ca 10cm från golvet detta är ytterligare en 100% säker sak pgakatten fysiologi.
Om man då tar en 4 kg tung katt o breder smör på en 4 kg tung macka.
Tejpar eller strippar fast limpan på kattens rygg o släpper katten från säg bordshöjd. I sidoläge.
Kommer då katten eller den snörade mackan slå i golvet?
Eller kommer katten försök att vända sig tas ut av mackan smör o paketet står sill i luften o bara rotera, typ upphäver gravitationen.
Kan inte sova förens jag vet?

Katten kommer att på bråkdelen av en nanosekund slicka i sig allt smör på mackan vilket gör att tyngden som adderas i kattens mage hjälper den att landa på tassarna.En hypotes som behöver utredas.
Alla vet att en macka med smör alltid landar med smöret mot golvet,, detta är lika säkert som att jorden roterar.
Alla vet att en katt alltid landar på fötterna även om man släpper katten ca 10cm från golvet detta är ytterligare en 100% säker sak pgakatten fysiologi.
Tejpar eller strippar fast limpan på kattens rygg o släpper katten från säg bordshöjd. I sidoläge.
Eller kommer katten försök att vända sig tas ut av mackan smör o paketet står sill i luften o bara rotera, typ upphäver gravitationen.
Katten landar på tassarna men vänder sig så fort att smöret kommer mot kattens rygg så mackan blir förstörd iaf.En hypotes som behöver utredas.
Har stor respekt för ett 20tal super vassa stilletter som fälls ut på en halv grisblink.Låna en katt, köp en limpa och smör!
Filma och lägg upp.![]()
![]()
En hypotes som behöver utredas.
Jag anade att någon redan tänkt på det ???
Där har du ditt svar, godnatt![]()
Nån som har astma och kan svara?
Ger katten astma-medicin. Samma ampuller som för människor (man sätter in den i en 'mask' som katt andas genom). Men hur vet man om den är slut, kommer det finnas drivgas efter att medicinen har tagit slut eller räcker det att vänta tills det inte kommer pysljud när man trycker på knappen? En människa kan ju känna "smaken", men kattstackarn har ju ingen aning och är bara med för att den vet att det blir mat efteråt.
Ja, jag borde ha frågat veterinären men jag missade den detaljen och hittar inget i beskrivningen för masken.
Tja, frågan är vad det ska lukta. Men visst, det är inte giftigt så det skulle jag kunna göra, får testa med en ny typ och se om jag känner skillnad, var mest om någon visste.Lukta i masken själv?
Jag har ingen aning faktiskt, jag visste inte ens att katter fick astma och att man gav dom livslång behandling för det.
Jag är själv djurvän och har haft djur hela mitt liv, men jag skulle nog välja att ge en spruta som livslång behandling till en katt
Kolla vetfass https://www.fass.se/LIF/startpage?userType=1 ibland finns förvånande mycket info där.Nån som har astma och kan svara?
Ger katten astma-medicin. Samma ampuller som för människor (man sätter in den i en 'mask' som katt andas genom). Men hur vet man om den är slut, kommer det finnas drivgas efter att medicinen har tagit slut eller räcker det att vänta tills det inte kommer pysljud när man trycker på knappen? En människa kan ju känna "smaken", men kattstackarn har ju ingen aning och är bara med för att den vet att det blir mat efteråt.
Ja, jag borde ha frågat veterinären men jag missade den detaljen och hittar inget i beskrivningen för masken.
Det är samma sak.Jag har alltid tänkt att omsättning är intäkter och utgifter summerat.
Men upptäckte idag att omsättning bara är intäkter... VAD är då skillnaden på intäkter och på omsättning?...
|
|
Pressmeddelande 2026-08-05F... |
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|