Vad fick dig att le idag?

Åhh... det kanske ska läggas på min lista idag. Bakade bröd igårkväll med egenmalen fänkål och anis. Idag blir det mandelkubb - en klassiker och helt galen doft. Båda från mormors handskrivna recept jag ärvt. För övrigt en bra grej att lämna till ungarna, recept alltså. Mitt kålpuddingrecept är ett sånt exempel, ena ungen önskar sig jämnt det till födelsedagsmiddag. När jag ibland bakar så kan hon komma o säga att "åhh det luktar barndom". Fint ?
Kålpudding???? det finns dom som blivit sambos efter att ha blivit bjudna på kålpudding?

Kålpudding???? det finns dom som blivit sambos efter att ha blivit bjudna på kålpudding?
Potatis, brunsås med torkade trattkantareller i och egenplockade rårörda lingon. För att citera min 17 åring "Det här knullar i munnen!!"
Sambos säger du? Aldrig mött nån mer än min blodssläkt som gillar kålpudding faktiskt.

Är det efter dom gasat ur sig under täcket (dutchoven)?
Tunnis. Kan äta alla bönor, ärtsoppa och massa vitkål, inga pruttar alls. Ge mig kolsyra däremot ?

Igår.
Var ute och vandrade och leden gick ett par hundra meter längs en grusväg. Det brummar till och någon BW GS-variant puttrar förbi.
Jag gör tummen upp och får en vink tillbaka.

Nikos-Samaras-seahorse-caught-with-mask-in-tail-1392x2089.jpg

Lite som ordsspråket - One man's trash is another man's(nåväl) treasure.

Ja det var igår.
Efter upptäckt att mitt Yuasa YTX12-BS från 2007 tappat gnistan (ca 3,6 Volt vid startförsök)
så monterade jag ett några år gammalt Biltema GEL 80-818 i GSX1300R
och motorn startade utan problem. Trots batterispänningen gick ner till ca 11 Volt vid starten.
Då log jag.
1680981779863.jpeg
1680981844723.jpeg

Idag fick jag lära mig att det går fortare att byta kamkedja på en Hayabusa än att förklara för en äldre herre vad Air Pods med noise cancellation är för något.
Noice vadåförnågot, jävla ungdomligt rockade i en air pod? pod är väll en sådan däringa 4 kantig låda som kör folk i en slinga, kan dom flyga nu mera, jaja dessa nymodigheter är bara en fluga det går över. Ta o snyt dej ungjävel kalla folk för äldre åldersrasism är det?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D