Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Försöker du bortförklara det ryska folkmordet i Ukraina?Det mesta av folket lever dock fortfarande, så mord är det ju inte. Ingenting tyder heller på att ryssarna vill fördriva ukrainarna från sitt land. Med FN:d definition av "folkmord" kan i stort sett vad som helst räknas dit.
"Att döda medlemmar av gruppen
Att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig eller själslig skada
Att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som är avsedda att medföra dess fysiska undergång
Att genomföra åtgärder, som är avsedda att förhindra födslar inom gruppen
Att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp."
Notera särskilt punkt 2. "Att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig skada". Vilket krig, eller annat aktivitet hör inte dit? Enligt FN:s definition är i stort sett allting "folkmord".
Jag har tagit upp detta i flertal inlägg tidigare. Ryssland begår folkmord i Ukraina enligt FNs folkmordskonvention. Du kan liksom inte ändra på det hur mycket du än vill.
Sen om du försöker lindra eller förminska det för dig själv så är det väl en sak, men de begår folkmord enligt den definitionen som accepterats av världen.
Jo, jag kan säga vad jag tycker om B52ans flygväg.Men detta vill du tydligen inte diskutera?
Den är onödigt provocerande i den rådande situationen.
Så din tur nu. Jag svarade på din fråga, du kan väl svara på mina som jag ställt flera gånger.
Jag tog ju upp dem flertal gånger igår och du ville inte svara på dem.
Varifrån inhämtar du informationen som bildar din världsbild?
Vilka sidor, informations/nyhetskanaler eller sociala medier följer du för att få den världsbild du har?