Idag är jag förbannad därför att...

Pandora? Låten Saturday Night.

Där hon i videon står och piffar till sig framför spegeln.

Nä, inte riktigt min musik ens då. Men vi hade MTV hemma...

Edit: Vid närmare eftertanke hette honnog Whigley, eller liknande.

Jag tänkte på musiktjänsten på nätet som hette Pandora, inte gruppen.

Den föreslog liknande låtar som man hade lyssnat på, ofta från helt okända grupper, och algoritmen var riktigt jäkla träffsäker.

Jag tror den byggde helt och hållet på vad folk skippade eller la till i sina listor, så det var riktiga människor som finslipade den

Pandora? Låten Saturday Night.

Där hon i videon står och piffar till sig framför spegeln.

Nä, inte riktigt min musik ens då. Men vi hade MTV hemma...

Edit: Vid närmare eftertanke hette honnog Whigley, eller liknande.
Whigfield hette hon. Vet det eftersom jag blev en aning förvånad när hon dök upp i en av Spotify's automatiska listor för något halvår sedan. Den låten sticker ut lite i sällskapet, om man säger så.

Spotify tidskapsel.jpg

Whigfield hette hon. Vet det eftersom jag blev en aning förvånad när hon dök upp i en av Spotify's automatiska listor för något halvår sedan. Den låten sticker ut lite i sällskapet, om man säger så.

Spotify's automatiska listor promotar väl mest dom som har betalat mest?

Det förefaller ofta som förslagen är dragen ur röven IAF, så jag ser ingen annan förklaring.

Jag tror att Spotify skeppet håller på att sjunka, kanske inte helt, men ett par bordplankor.

Igår slog jag igång spotify när jag skottade snö, och det var tre reklamsnuttar, en låt, tre reklamsnuttar, så till den milda grad att jag blev förvånad efter en timme när den spelade två låtar i rad...
(nej, jag betalar inte längre för Spotify, så mycket använder jag det inte)

Jag har tidigare betalat tillfälligt för spotify när jag ska ut och resa, för att kunna ha offline musik, men det slutar med att jag glömmer att säga upp det i ett helt år sen.

Jag har sett i affärer att dom säljer "Spotify-refill" är det någon som vet hur det funkar?

Köper man en viss mängd lyssningstid, eller köper man tillgång i en vecka och det tar slut oavsett om man lyssnar eller inte?

Spotify's automatiska listor promotar väl mest dom som har betalat mest?

Det förefaller ofta som förslagen är dragen ur röven IAF, så jag ser ingen annan förklaring.

Jag tror att Spotify skeppet håller på att sjunka, kanske inte helt, men ett par bordplankor.

Igår slog jag igång spotify när jag skottade snö, och det var tre reklamsnuttar, en låt, tre reklamsnuttar, så till den milda grad att jag blev förvånad efter en timme när den spelade två låtar i rad...
(nej, jag betalar inte längre för Spotify, så mycket använder jag det inte)

Jag har tidigare betalat tillfälligt för spotify när jag ska ut och resa, för att kunna ha offline musik, men det slutar med att jag glömmer att säga upp det i ett helt år sen.

Jag har sett i affärer att dom säljer "Spotify-refill" är det någon som vet hur det funkar?

Köper man en viss mängd lyssningstid, eller köper man tillgång i en vecka och det tar slut oavsett om man lyssnar eller inte?
Jag har Spotify snurrandes mest hela dagarna så det skulle vara som kinesisk vattentortyr om jag inte hade ett reklamfritt konto.

På vilket sätt skulle de vara på nedgång? De är alldeles för stora och jag har svårt att se att något annat skulle kunna ersätta dem. Och även om jag fortfarande köper musik i hårdvaruformat ibland så är det knappast normen idag.

Jag har Spotify snurrandes mest hela dagarna så det skulle vara som kinesisk vattentortyr om jag inte hade ett reklamfritt konto.

På vilket sätt skulle de vara på nedgång? De är alldeles för stora och jag har svårt att se att något annat skulle kunna ersätta dem. Och även om jag fortfarande köper musik i hårdvaruformat ibland så är det knappast normen idag.
Kastade ett snabbt öga på deras finansrapport, de ser ut att växa rätt bra. Det finns *massor* med text om risker så de kan ha lite utmaningar att jobba med. Titta här för den som är intresserad, det ser ut att vara ett ovanligt intressant bolag för vad de gör.

Last edited:
Spotify har ju satsat enormt mycket på tillväxt på bekostnad av lönsamhet. De är inte utan utmaningar, utifrån det jag hört från personer på insidan, särskilt inte nu när externt kapital blir dyrare och det blir svårt att fortsätta växa på det sättet. Samtidigt håller människorna i plånböckerna nu och då ryker många abonnemangstjänster eller så håller man sig med färre åt gången.

När marknaden vänder kan det ske snabba förändringar i denna typen av branscher. Jag skulle exempelvis inte bli förvånad om marken skakar rejält för Google i år, när AI förändrar spelplanen.

Jag har inte tittat på några siffror, det var bara en känsla jag fick av att tjänsten känns sämre och sämre, och att dom just kickade 600 pers eller vad det var.

Men dom kanske har haft ett överflöd av anställda länge.

Mina enda interaktioner var när dom krashade ett fungerande API för min hemmabyggda AI högtalare/home asistent och inte hade någon bra förklaring på varför
Sedan skrotade jag hela projektet när min Raspberry4 överhettade sig till döds.
Så mycket använde jag inte AI högtalaren när inte Spotify funkade på den.

Jag har inte tittat på några siffror, det var bara en känsla jag fick av att tjänsten känns sämre och sämre, och att dom just kickade 600 pers eller vad det var.

Men dom kanske har haft ett överflöd av anställda länge.

Mina enda interaktioner var när dom krashade ett fungerande API för min hemmabyggda AI högtalare/home asistent och inte hade någon bra förklaring på varför
Sedan skrotade jag hela projektet när min Raspberry4 överhettade sig till döds.
Så mycket använde jag inte AI högtalaren när inte Spotify funkade på den.
Jag anser att väldigt många IT-bolag är kraftigt övervärderade och att det pågår en marknadskorrigering för IT just nu.

Man köper en viss tid, typ en månad eller tre månader.

Vägen till dagis består av en gemensam gång och cykelbana, där man ska gå till vänster och cykla till höger, till skillnad från en delad, där gång och cykelbana delas av ett streck i mitten, även skyltarna ser ju olika ut.

Igår mötte jag en liten kärring, som gick på fel sida, sitt höger, längst från vägen. Eftersom jag hade rätt så höll jag mitt spår, till vänster. När vi börjar mötas så börjar hon hyscha åt mig, och viftar att jag ska flytta på mig, lite som man viftar bort flygfän från fikabordet. Där någonstans slog alla mina bokstavskombinationer till, så jag stannade och började diskutera med henne. Jag upplös henne vänligt men bestämt att det var en gemensam gång och cykelbana, hur man går/cyklar på såna, och att jag inte tänker flytta på mig, eftersom jag har rätt.

Hon lackade ur, och vi hade en lång diskussion, hon hävdade att man alltid ska gå längst från vägen, och att man alltid ska cykla närmast vägen. Jag förklarade återigen att ja, det gäller separerade GCB, men inte här. Jag påpekade hur skyltarna såg ut, och undrade om hon såg något streck som separerade ytorna, och det gjorde hon visserligen inte, men det var ju common sense att göra så. Jag undrade om hon ens hade körkort, och hon hade ett, hon såg sur ut när jag sa "bra, då har jag fler". Jag orkade inte ta upp det faktum att hon antagligen tog det före högeromläggningen... Jag sa lugnt och sansat åt henne att gå hem och läsa på i Trafikförordningen, så skulle hon inse att hon hade fel, men icke. Istället stod hon och vrålade åt mig att det var fel, att man alltid ska gå längst från vägen, för det är common sense.

Jag tror fortfarande det vore ganska bra att skriva upp för körkortet med jämna mellanrum, så att folk fick bort alla hemsnickrade trafikregler ur skallen :huvet

Vägen till dagis består av en gemensam gång och cykelbana, där man ska gå till vänster och cykla till höger, till skillnad från en delad, där gång och cykelbana delas av ett streck i mitten, även skyltarna ser ju olika ut.

Igår mötte jag en liten kärring, som gick på fel sida, sitt höger, längst från vägen. Eftersom jag hade rätt så höll jag mitt spår, till vänster. När vi börjar mötas så börjar hon hyscha åt mig, och viftar att jag ska flytta på mig, lite som man viftar bort flygfän från fikabordet. Där någonstans slog alla mina bokstavskombinationer till, så jag stannade och började diskutera med henne. Jag upplös henne vänligt men bestämt att det var en gemensam gång och cykelbana, hur man går/cyklar på såna, och att jag inte tänker flytta på mig, eftersom jag har rätt.

Hon lackade ur, och vi hade en lång diskussion, hon hävdade att man alltid ska gå längst från vägen, och att man alltid ska cykla närmast vägen. Jag förklarade återigen att ja, det gäller separerade GCB, men inte här. Jag påpekade hur skyltarna såg ut, och undrade om hon såg något streck som separerade ytorna, och det gjorde hon visserligen inte, men det var ju common sense att göra så. Jag undrade om hon ens hade körkort, och hon hade ett, hon såg sur ut när jag sa "bra, då har jag fler". Jag orkade inte ta upp det faktum att hon antagligen tog det före högeromläggningen... Jag sa lugnt och sansat åt henne att gå hem och läsa på i Trafikförordningen, så skulle hon inse att hon hade fel, men icke. Istället stod hon och vrålade åt mig att det var fel, att man alltid ska gå längst från vägen, för det är common sense.

Jag tror fortfarande det vore ganska bra att skriva upp för körkortet med jämna mellanrum, så att folk fick bort alla hemsnickrade trafikregler ur skallen :huvet
Så där var det på en väldigt populär gång- och cykelväg där jag bodde förut, med skillnaden att ALLA fotgängare var som tanten och dessutom ofta promenerade i grupp. Kommunen satte förgäves upp tilläggstavlor till de vanliga skyltarna med texten ”Gå till vänster, cykla till höger”. Dessa vandaliserades och revs ner. Kontentan blev att den ordning som infann sig var att alla gick till höger eller cyklade till vänster, förutom när det kom cyklister som vanligtvis inte cyklade där och som försökte cykla till höger. Då blev det kaos när de tvingades kryssa mellan de förvånade människorna för att inte krocka.

Men cyklade du alltså på vänster sida, om du mötte tanten som gick på sin höger sida?
Hade du cyklat på höger sida och hon gått på sin höger så hade ni väl inte mötts på samma sida om ni inte färdas i samma riktning?

Man kan cykla på dem eller promenera rakt fram så de får flytta på sig. Fysisk fostran är starkt underskattad...

Ibland när jag gående möter såna där personer som verkar vilja gå in i mig brukar jag helt enkelt bara stanna upp strax framför dom och stå stilla då ställs dom inför det faktum att dom blir nästan tvingade att gå runt mig.
Alternativet finns ju teoretiskt förstås att dom kan med ord eller handling försöka flytta på på en stillastående person men någon så socialt missanpassad har jag ännu inte stött på.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D