Idag är jag förbannad därför att...

Kidsen kräksjuka för andra gången på kort tid... :(

Själv har jag gett upp på P3 och gått över till P1. "Plånboken" är ett favoritprogram.
Ja "Språket" också kanske. Åldersnoja? Icke sa Nicke. ? ?

Förr i tiden fanns det kvalitetsunderhållning på radio:fakta

Last edited:
Som ni sagt, P3 var ofta väldigt roligt när jag låg i deras målgrupp Jag antar att jag inte gör det längre....
En sak som irriterar mig på P1 är att de har börjat med den otroligt irriterande vanan att låta programledarna liksom intervjua varandra. Ja, kanske mer så att en får ställa frågor som den andra skall svara på. Vet inte varför det irriterar mig så men jag låter mig bara uppfyllas av ursinnet och stänger av.
Ring P1 är ju ett annat program som är heeeelt otroligt jobbigt. Fast någon gång när jag råkat sätta på mitt i det helt fantastiskt. Tanten som är så irriterad på att människor i TV:s inredningsprogram lägger sig i andra människors sängar med kläderna på! Visst måste man ha ett ganska bra liv om en sådan detalj är värd att ringa till radion om?
Reklamradion ger jag något försök ibland. Går ju absolut fetbort. Känns som att jag känner hur hjärncellerna dräneras. Det kanske beror på att jag har så få att det märks mer på mig.

Vad hette programmet som gick på natten dit tragiska människor fick ringa in?
Av någon underlig anledning körde jag mycket bil just då det programmet gick.

Åsså P3-Homo, det gick alltid när jag satt i bilen.

Det kan vara en bidragande orsak till att jag inte har brytt mig om att byta ut den trasiga bilstereon i min bil....

Det kan vara en bidragande orsak till att jag inte har brytt mig om att byta ut den trasiga bilstereon i min bil....
Vaken, hette det kanske?

P3 kl 15 typ, långresa och hade barnen med i bilen och då får man höra nåt frågeprogram för yngre och de läser upp frågan "Hur gör bögar när de älskar?", lite felvald tidpunkt för den typen av fråga tyckte jag iallafall, men jag var snabb på att byta till CD-skivan som låg i.

Vaken, hette det kanske?

Antingen ”Vaken” som SwePace skriver, eller så kan det vara ”Karlavagnen” du tänker på?

P3 kl 15 typ, långresa och hade barnen med i bilen och då får man höra nåt frågeprogram för yngre och de läser upp frågan "Hur gör bögar när de älskar?", lite felvald tidpunkt för den typen av fråga tyckte jag iallafall, men jag var snabb på att byta till CD-skivan som låg i.
Nått med svullo? :rofl

Morgonpasset går ju att lyssna på. Resten är ren dynga på p3
Jag har ungefär 15 min i bilen till jobbet. Det händer rätt ofta att någon av programledarna på Morgonpasset börjar berätta något som hänt dem redan när jag startar resan men ändå hinner de inte berätta klart innan jag parkerar på jobbet pga att de andra avbryter och pratar i munnen på varandra.

Jag tror jag blivit för gammal för P3.

Karlavagnen låter bekant...
Men alla "ringa in" program verkar dra till sig konstiga människor.
Hos Karlavagnen sållas det rejält innan man kommer ut i radion, först kommer man till en sluss där man berättar om programpunkten och är det intressant så blir man uppringd av programchefen som också ska göra sin bedömning.
Sen är det 50% chans att man på nytt blir uppringd och får komma ut i radion, där det tycks vara lag på att säga " tack för ett bra program "
Föredrar själv dansk radio på grund av bättre musik.

Skulle jag ha svårt att stå ut med en stunds tystnad i bilen så kör jag spotify, då känner man i alla fall idioten som har valt musiken....

Eller så kan man köra en sån där "Spotify gissar" lista om man känner sig äventyrlig.

Var det Pandora där man matade in lite låtar man gillade och sedan spelade den dom låtarna och liknande?
Den var faktiskt riktigt bra på att hitta nya saker man kunde lyssna vidare på

Skulle jag ha svårt att stå ut med en stunds tystnad i bilen så kör jag spotify, då känner man i alla fall idioten som har valt musiken....

Eller så kan man köra en sån där "Spotify gissar" lista om man känner sig äventyrlig.

Var det Pandora där man matade in lite låtar man gillade och sedan spelade den dom låtarna och liknande?
Den var faktiskt riktigt bra på att hitta nya saker man kunde lyssna vidare på
Pandora? Låten Saturday Night.

Där hon i videon står och piffar till sig framför spegeln.

Nä, inte riktigt min musik ens då. Men vi hade MTV hemma...

Edit: Vid närmare eftertanke hette honnog Whigley, eller liknande.

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...