Idag är jag förbannad därför att...

Förbannad på mig själv för jag trott att Plastpåseskatten var ett (mp)-påhitt !
När det i själva verket var Liberalerna som låg bakom !?!?

Sedan när jag läser debattinläggen i Riksdagen till försvar av Plastpåseskatten, ja då växer mitt politikerförakt. :huvet Fy faen !

Last edited:
Förbannad på mig själv för jag trott att Plastpåseskatten var ett (mp)-påhitt !
När det i själva verket var Liberalerna som låg bakom !?!?

Sedan när jag läser debattinläggen i Riksdagen till försvar av Plastpåseskatten, ja då växer mitt politikerförakt. :huvet Fy faen !
Men...men...allt är ju förra regeringens fel, det har man väl klubbat sedan länge?

Men...men...allt är ju förra regeringens fel, det har man väl klubbat sedan länge?
Ja.

Det var regeringen Löfven II som beslutade att införa punktskatt på plastbärkassar den 1 maj 2020. Även om L var med på ett hörn som en liten liten del av JÖKboet så är det ett ganska stort steg mellan att lägga fram ett förslag och att kunna driva igenom det. Så, frågan vi bör ställa oss är: Vilka är de största idioterna, idioterna som lägger fram ett korkat förslag eller idioterna som inte bara lyssnar på idioterna utan dessutom tycker att det är en skitbra idé och ser till att förslaget blir verklighet? Jag vet vad jag tycker...

Ja.

Det var regeringen Löfven II som beslutade att införa punktskatt på plastbärkassar den 1 maj 2020. Även om L var med på ett hörn som en liten liten del av JÖKboet så är det ett ganska stort steg mellan att lägga fram ett förslag och att kunna driva igenom det. Så, frågan vi bör ställa oss är: Vilka är de största idioterna, idioterna som lägger fram ett korkat förslag eller idioterna som inte bara lyssnar på idioterna utan dessutom tycker att det är en skitbra idé och ser till att förslaget blir verklighet? Jag vet vad jag tycker...
Eller dom som klagar på skatten men sedan låter den vara kvar...

Eller dom som klagar på skatten men sedan låter den vara kvar...
Tja, Liberalerna är ju tyvärr fortfarande med i bilden så plastpåseskattens kvarvarande lär väl ha varit någon form av muta för att inte L ska sätta sig på tvären och fälla regeringen. Och ska jag vara ärlig så tar jag nog hellre ett regeringsskifte med plastpåseskatten kvar än att de rödgröna tillåts regera vidare och fortsätta sin systematiska nedmontering av vårt land.

Kan vi inte byta ut plasstpåseskatten mot ett påslag på 7 spänn om man vill ha lock på vuxenvällingen på starbucks och liknande ställen?

Jag ser sällan en plastpåse ligga och skräpa, men dom där jävla locken....

Kan vi inte byta ut plasstpåseskatten mot ett påslag på 7 spänn om man vill ha lock på vuxenvällingen på starbucks och liknande ställen?

Jag ser sällan en plastpåse ligga och skräpa, men dom där jävla locken....

10kr skatt på pappmuggar, det är bara att dricka sin latte på plats eller ta med egen mugg. Alla har väl ändå en egen kaffemugg i bilen.

Förbannad för att moderna MX-5 har så tjocka stolar att mina ben inte får plats.

SL... alltså ja jag fattar att vi i sthlm har det för bra med kollektivtrafik jämfört med Kräkångersnoret (vägrar kalla det Lövsele, ursäkta alla på sh därifrån) men vad i helvete. Idag tog det en timma att transportera mig EN station som ligger kanske 2km från hemmet.
När det tar tre gånger så lång tid som att cykla till anställningsplatsen är något ändå bra illa och dessutom ska det vara 25% eller 40% fler som åker kollektivt enligt någon spådams framtidsdvision.

Men för helve..

Screenshot-20221216-060205-Gallery.jpg

Inlandsisen har lagt sig i mitt torkardike till den grad att torkarna inte går ner hela vägen. Bra flex i torkarsegmentet kan man tro =/

Våld + mycket tryckluft så släppte det tillslut :tummenupp

20221216-062207.jpg

Sälj och köp nått för en vuxen karl. Sånt där är ju utprovat på barnstorlek. Tydligen !
Jag var kreativ nog att provsitta innan jag köpte. Min gamla var rymligare.
Jag vill ha en bil med sedankaross och ingen jävla buss, kombi eller SUV-helvete. Bagageutrymmet ska inte vara en del av bilen.

Men för helve..

Inlandsisen har lagt sig i mitt torkardike till den grad att torkarna inte går ner hela vägen. Bra flex i torkarsegmentet kan man tro =/

Våld + mycket tryckluft så släppte det tillslut :tummenupp

Ja där hade inte biltillverkarna tänkt till, jag har samma problem med inlandsis runt torkarna.

Biltemas "vintertorkarblad" är ren skit på vintern, dom hade slut på dom vanliga så jag köpte ett sånt och bytte på förarsidan, det funkade bra innan det blev kallt, men blev stelt i kyla och torkade bara en liten snutt på mitten.

Jag köpte ett nytt av den billigaste sorten, dom är i alla fall jämndålig över hela året och tänkte spara "vintertorkarbladet" till sommaren...

Pff, plastbitarna är engångs, tål inte en demontering i -25, så det blev sopor av ett en månad gammalt torkarblad.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back