Arg jävel:
![]()
Vad är det för kul steam-punk låda han håller i?
Det är väl inte en riktig Jacob's ladder på lådan hoppas jag, det blir så fel när barn stoppar in fingrarna i en sån...
Fast det skulle onekligen se kul ut...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Arg jävel:
![]()
Däck eller hjul?Vi bytte däck för hand på lastbilen när jag jobbade som kusk.
Jävlar anamma så går det bra.![]()
Ser trevligt ut. Kan farbror blå eller besiktning har synpunkter? Finns väl regler om max utstick, men ingen kanske bryr sig när däcken väl är sålda?Kompletteringsdubbade några trötta däck på bilen.
Utsticket blev ganska brutalt, men de verkar faktiskt sitta kvar!
View attachment 478917
Hittade detta.Ser trevligt ut. Kan farbror blå eller besiktning har synpunkter? Finns väl regler om max utstick, men ingen kanske bryr sig när däcken väl är sålda?
Ingen fara, förmodligen så sitter de inte riktigt fast så de kommer att lossna när du har kört ca 100 mil.Hittade detta.
Tror jag ligger en bit över 2 mm. Får hoppas jag slipper flygande besiktning tills de slitits ner något.
Nu mindes jag plötsligt ljudet från dubbarna som slog i hjulhusen på min Amazon vid toppfartstest. Vet inte hur fort den gick, den ökade 1000 rpm efter att det var "mätarn ut".+150km/h så brukar det också lossna många dubb.
Min gick inte fortare än 180 (enligt dess egen mätare) och jag körde så vintern 1982-83 skulle jag tro.Nu mindes jag plötsligt ljudet från dubbarna som slog i hjulhusen på min Amazon vid toppfartstest. Vet inte hur fort den gick, den ökade 1000 rpm efter att det var "mätarn ut".
Avdelningen "saker jag inte skulle prova idag"...
I Göteborg för sådär 100 år sedan.Min ex svärmor tog hand om familjens pengar och gav typ veckopeng åt svärfar. Verkar vara vanligt i Asien vad jag hört och vissa asiatiska kvinnor tar med sig seden till Sverige i de fall de träffar en lat och godtrogen man som inte gillar att räkna. Vilket inte alltid slutar lyckligt...
Gissar däcken är lämnade till återvinningen innan du råkar ut för en flygande besiktning.....Hittade detta.
Tror jag ligger en bit över 2 mm. Får hoppas jag slipper flygande besiktning tills de slitits ner något.
I Göteborg för sådär 100 år sedan.
ADA: Jag kontrollerar familjens ekonomi. Varje månad lämnar Osborn lönekuvertet till mig och han får får 2 kr till öl med gubbarna.
BEDA: Du vet tydligen inte om att Osborn har veckolön på varvet ?
På 90´talet när man flög runt hela Sverige och hade hyrbil så var favoriten en liten pigg Suzuki, vintertid så återlämnades fräscha dubbdäck i dubbfritt utförande........ Kul leksakNu mindes jag plötsligt ljudet från dubbarna som slog i hjulhusen på min Amazon vid toppfartstest. Vet inte hur fort den gick, den ökade 1000 rpm efter att det var "mätarn ut".
Avdelningen "saker jag inte skulle prova idag"...
Att ratta stillastående bil är ett jävla påfund som folk håller på med. Inte bara däcken som tar stryk.Ingen fara, förmodligen så sitter de inte riktigt fast så de kommer att lossna när du har kört ca 100 mil.
Förläng livslängden med att inte styra när du står still, ha lite rull på hjulen när du vrider på ratten. Fickparkering dödar flest dubbdäck, +150km/h så brukar det också lossna många dubb.
Läste nyss om ett dubbdäck från Kina som hade för många dubb och långt utstick, Teknikens Värld som testar v-däck har artikeln.
![]()
Teknikens Världs test avslöjar otillåtet vinterdäck med extremt dubbutstick
När vi började köpa in däck inför 2023 års vinterdäcktest dök vi direkt på en riktig nitlott. Winrun Winter-Max S1 WR60 levererades med i snitt runt 1,5 millimeters dubbutstick. Däcken är otillåtna, dessutom i dubbel bemärkelse vad det verkar.teknikensvarld.expressen.se
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |