Stark Varg

Då lärde man sig nått nytt.
Reaktionstiden inte är med i ekvationen alls egentligen då? Du får starta när det blir grönt men din tid startas inte förrän du bryter startcellens stråle, så det går att komma sist i mål men ändå ha en bättre tid?

Varför har man gjort så? Vill man plocka bort den mänskliga faktorn så mycket som möjligt så att det blir mer maskin mot maskin?
Man vill veta hur fort det går även om man inte startar direkt vid grönt.
Tävlandet sker från grönt till man passerar mållinjen.

Jag beklagar om diskussionen om Stark Varg blev störd. Jag har tyvärr inte kört den ännu, men jag är övertygad om att den har batterikapacitet som vida överträffar mina lungor.

I eliminering är det definitivt en faktor då det är väldigt svårt att vara först till mållinjen om man sitter och sover när det blir grönt.
Kvalar gör du på tid däremot.

Man vill veta hur fort det går även om man inte startar direkt vid grönt.
Tävlandet sker från grönt till man passerar mållinjen.

Jag beklagar om diskussionen om Stark Varg blev störd. Jag har tyvärr inte kört den ännu, men jag är övertygad om att den har batterikapacitet som vida överträffar mina lungor.

Jaha. Den som är först över mål vinner, inte den som har bästa tid.
Ursäkta OffT.

BRC500? Dom har väl inte direkt imponerat vare sig på bromsbänken eller i tillförlitlighet vad jag har hört.

Nej, jag var inte heller så impad av bromsningarna jag såg, går man från 300cc till 500 så hade jag förväntat mig mera faktiskt.
Man får väl skicka den till Boris för mappning, han verkar ju ha hittat hemligheten till en bra map

Tillförlitligheten har jag inte sett något om, jag fick intrycket att det var ett helt nytt kit.

Nu är det nog nära leverans, för nu har Stark Varg helt själva uppfunnit kedjesträckaren och lär ut hur man använder den.

Det måste ju betyda att dom i alla fall har kört en prototyp så länge att kedjan har sträckts, för hur skulle dom annars kunna veta att dom behövde uppfinna kedjsträckaren?

Nu är det nog nära leverans, för nu har Stark Varg helt själva uppfunnit kedjesträckaren och lär ut hur man använder den.

Det måste ju betyda att dom i alla fall har kört en prototyp så länge att kedjan har sträckts, för hur skulle dom annars kunna veta att dom behövde uppfinna kedjsträckaren?

Jag tror deras chefsmekaniker värvats från Yamaha, avdelningen som spänner fiolsträngar.

Nu vet jag i alla fall varför den inte lanserats ännu. Dom har nog problemet med att utgående axel havererar regelbundet. Och kanske även drevfästet på bakhjulsnavet.

Dom tror säkert att det är det enorma vridmomentet ur elmotorn som drar sönder allting.

Jag tror deras chefsmekaniker värvats från Yamaha, avdelningen som spänner fiolsträngar.

Nu vet jag i alla fall varför den inte lanserats ännu. Dom har nog problemet med att utgående axel havererar regelbundet. Och kanske även drevfästet på bakhjulsnavet.

Dom tror säkert att det är det enorma vridmomentet ur elmotorn som drar sönder allting.

Jag reagerade också på att han överspände nå jävulskt.

Och dom tog med den lilla provsnurren som visade det i sin video om hur man spänner kedjan... :ROFLMAO:

Tror ni någon prototyp/demo Varg kommer vara med på Gotland? Den sägs ju klara 6 h i endurotempo så efter 3-3.5 h på Gotland kan man väl nästan köra T&R Stockholm-Nynäshamn utan laddning också.

:crash

Last edited:
Vad är tricket med att klämma en handduk mellan drev och kedja?
Har aldrig själv gjort det då jag spänt mina... är det därför mina går så dåligt? :huvet

Vad är tricket med att klämma en handduk mellan drev och kedja?
Har aldrig själv gjort det då jag spänt mina... är det därför mina går så dåligt? :huvet
Det är för att spänna/dra hjulet framåt så det blir stumt mot kedjesträckarna. Jag använder det som ligger närmast, däckjärn, skruvmejsel, 13´s nyckel eller what ever.

Det är för att spänna/dra hjulet framåt så det blir stumt mot kedjesträckarna. Jag använder det som ligger närmast, däckjärn, skruvmejsel, 13´s nyckel eller what ever.
Jag använder samma verktyg som jag har till kedjespännarna ... typ ett T-handtag insex oftast.. snabbt och lätt

Bara några veckor tills leveranserna börjar!

Från deras hemsida:

”Du kan förbeställa nu och vi kommer att börja leverera de första motorcyklarna under tredje kvartalet (juli till september) 2022. Först till kvarn gäller.”

Musk sa ju att plocka fram en produkt är det enkla. Det är produktionen som är svår..

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon