uncletom
Gudomlig sporthojare
Absolut. Ber om ursäkt för mitt bristande engagemang i världens fantastiska problemMen nu var det mr Gates som din kommentar gällde....
Jag försöker hänga med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Absolut. Ber om ursäkt för mitt bristande engagemang i världens fantastiska problemMen nu var det mr Gates som din kommentar gällde....
Lite intressant är hur många patroner han har.Finns många klipp på just rostiga Aks
Vissa får helt klart bättre material.
Stålhjälm och en Mosint Nagant ?
View attachment 476734
Men håller ni inte med om att allt faller liksom på plats lite för bra här? Med stigande priser på bränset och miljöfjantarnas strävan att få bort bilarna ur samhället, och att äta mindre kött, och nu det här med elen och hur viktigt det är att spara energi, så ryssarnas krig på det. Det verkar klaffa lite väl bra, tycker jag. Eller är det bara en väldigt bekväm tillfällighet?
.. och "pandemin" förra året.
Ryssland attackerade och invaderade Ukraina redan 2014... Denna fortsättning på kriget är ingen större överraskning.Foliehattvarning var det på dig om du trodde att ryssland skulle attackera ukraina för så där två år sedan.
Alla krig håller på onödigt länge.Men tycker ni inte att kriget hållt på onödigt länge? Det är så man blir uttråkad.
Det är ju närmast garanterat fallet, som i alla andra konflikter. Det finns stora pengar att tjäna där.Fast är du säker på att det inte tjänas pengar på vapnen, under bordet?
Givetvis tjänar någon pengar på vapnen, de som skänks till Ukraina skall ju ersättas här hemma.
Kloka tankar.Mina aktier i vapenindustrin steg rejält, så jag tjänar också pengar på kriget.
Men den stora vinsten är att Putler inte har resurser att fortsätta till Finland, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Sverige vilket han nog gärna gjort annars.
Och hans södra grannländer är nog också glada, även om de verkar ha svårt att samsas inbördes trots externt hot.

Garanterat orsakat av klimatförändringarna, stigande temperaturer. MvH Klimatintresserad.slarviga rökare vid minst tre olika värvningskontor i Ryssland bara idag. Men numera behövs de väl knappt, soldaterna hämtar man frivilliga eller ej...
![]()
Brandattentat mot ryska mönstringsbyråer
Senaste nytt • Snabba nyheter från Aftonbladetwww.aftonbladet.se
Tre mönstringsbyråer utsattes för brandattentat natten mot söndagen på olika platser i Ryssland, rapporterar tidningen Meduza.Därmed har totalt tio mönstringsbyråer i landet satts i brand sedan Putins mobilisering inleddes i onsdags.
Nja, i städerna håller man ju faktiskt det man har lovat och hämtar bara in sådana som har tidigare militär erfarenhet, och dom finns på papperslistor och i fysiska foldrar på dom där kontoren som brinner upp.slarviga rökare vid minst tre olika värvningskontor i Ryssland bara idag. Men numera behövs de väl knappt, soldaterna hämtar man frivilliga eller ej...
Fast Ryssland stänger på tisdag sina gränser för män i ålder för att kunna bli inkallade.
Man måste få ok från militären för att lämna landet.
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!