Jag svarar mig själv här, efter att ha styrt omkring den i två timmar kommer här en recension:En gräsklippare.
Ungefär vart 10'e år dyker det upp ett järnrör, en sten eller som i år en rot ur min gräsmatta som jag kör på och kör veven krogig på.
Jag börjar tro att direktdrivning av kniven med motoraxeln är en dålig idé?
Den hade kullagrade hjul, vilket gör den mycket mer lättrullad än den gamla.
Kåpan går ner mycket närmare marken så den skrapar i trots medelklipphöjd
(om den gamla hade en kåpa som gick ner 2cm under knivhöjd så går den här ner 5cm under knivhöjd om ni fattar, siffrorna påhittade i illustrationssyfte enbart)
Det funkar säkert jättebra på toksläta villagräsmattor.
Tanken har ett krokigt påfyllningsrör så man ser inte hur mycket soppa det går i den, förän det rinner över, tanken var också misstänkt liten, men räckte hela min gräsmatta IAF, vilket den gamla inte alltid gjorde.
Kniven är ju helt ny, så självklart klippte den bra och tuggade upp klippet i pulver.
Vibrerade satan i handtaget, inget jag märkte när jag klippte, men händerna pirrar fortfarande.
Återstår att se:
IOM att kåpan gick så tätt mot gräsmattan så tror jag att den tryckte omkull en del av gräset så att det inte blev klippt lika kort, vi får se närr det har rest sig igen.
Slutsats: Det är lika tråkigt att klippa gräs fortfarande, i synnerhet när det är 30+