Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Hm. Bra leveransservice, icke. 1,5 bar i däcken. Ganska urladdat batteri. Kedjan tokslapp. Ska det vara så svårt att göra detta från firma???

Någon som haft den som bakhjulsmaskin kanske med tanke på det låga lufttrycket och den slappa kedjan


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Last edited:
Hur svårt/lätt är det att hitta delar till en sådan pärla?
Det är lite sparsmakat! Det mesta får man jaga begagnat på spanska och italienska sidor. Ofta företag som säljer begagnade och NOS delar så man slipper hanka sig fram via privatpersoner. Drev, packningssatser och liknande kan man hitta nytt. Ska kasta upp en tråd här tänkte jag men ett husköp har kommit emellan!
 
Blev med en gammal BMW K100RS för ett par månader sedan. Årsmodell 1984 med ca 8500mil på mätaren. Skicket är helt ok för att vara så pass gammal. Blir en service och besiktning sen får vi se vad som händer. Har aldrig kört BMW så det ska bli kul att testa.
 

Bifogat

  • 0AA0EDE5-1AAA-4721-8F24-6E542C84ED58.jpeg
    0AA0EDE5-1AAA-4721-8F24-6E542C84ED58.jpeg
    1.6 MB · Visningar: 30
Det är lite sparsmakat! Det mesta får man jaga begagnat på spanska och italienska sidor. Ofta företag som säljer begagnade och NOS delar så man slipper hanka sig fram via privatpersoner. Drev, packningssatser och liknande kan man hitta nytt. Ska kasta upp en tråd här tänkte jag men ett husköp har kommit emellan!
Tack för svar, ska bli spännande att följa.
 
Någon som haft den som bakhjulsmaskin kanske med tanke på det låga lufttrycket och den slappa kedjan


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja inte omöjligt men tvivlar. Tom lägre i framdäcket o det är ju lite omotiverat. Tror mer på ingen underhållsladdning under vi tern samt att däck släpper ju luft under tiden. Får hoppas på det i alla fall så känns det bättre:-). Kedjor brukar ju även sträcka sig en del i början ofta.
 
Ja inte omöjligt men tvivlar. Tom lägre i framdäcket o det är ju lite omotiverat. Tror mer på ingen underhållsladdning under vi tern samt att däck släpper ju luft under tiden. Får hoppas på det i alla fall så känns det bättre:-). Kedjor brukar ju även sträcka sig en del i början ofta.

Så är det nog kolla så det inte sitter ventilhattar i alu med en liten o-ring i, de kan hamna snett och trycka på nålen så luften sakta släpps ut


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Så är det nog kolla så det inte sitter ventilhattar i alu med en liten o-ring i, de kan hamna snett och trycka på nålen så luften sakta släpps ut


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Man SKA ha metallhattar med o-ring, om hjulet snurrar tillräckligt fort kan nålen läcka på grund av centrifugalkraften, och då är det bra med en tät ventilhatt.
 
Man SKA ha metallhattar med o-ring, om hjulet snurrar tillräckligt fort kan nålen läcka på grund av centrifugalkraften, och då är det bra med en tät ventilhatt.

Jo så länge de sitter rätt så är det ju lugnt. Och har du dragit dit nålen riktigt så är det inga som helst problem med vanliga plasthattar i hastigheter över 250 heller


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Jo så länge de sitter rätt så är det ju lugnt. Och har du dragit dit nålen riktigt så är det inga som helst problem med vanliga plasthattar i hastigheter över 250 heller


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det beror helt på nålen, dom långa nålarna med fjäder på är så tunga att dom börjar släppa tidigt, vissa billiga nålar känns inte heller som dom har något vidare stängningstryck.
 
Ja, det är väl obligatoriskt att posta här...jag sålde min 701e köpte en 890advr insåg att fan vad fel detta blev och nu....ja...en ny 2022 701e...
 

Bifogat

  • 20220413_173108.jpg
    20220413_173108.jpg
    3.2 MB · Visningar: 56
Tänk att du köpte en t700 för att du inte kände du hade råd med hojen du ville ha, 890 adventure R...sen när du kört en säsong på T700 och tyckte fan vad trist denna var så tänkte du köpa en sporthoj....men så tittade du lite för mycket på supermofools utan att inse att du är nästan 50....gubbe på motard är inte cool längre så vid service råkade du provköra en 701enduro och wow vilken hoj. Men den där 890 adr var fortfarande kvar där i minnet och så kände jag att vad tusan visst är jag värd en 890adr jag som jobbar o sliter så. Så jag provade lite olika 1290sar, 890adv, men just 890advr fanns inte så jag tänkte alla älskar den....så jag köpte den okörd....dålig ide..så efter 270km kände jag detta går inte, jag står inte ut. Så jag sålde den och köpte ytterligare 701enduro...min tredje hoj på mindre än 10månader...och 5e på 24...
Hade aldrig gått utan covid, den har pressat upp begpriserna så jag har kört i stort sett väldigt billigt.
 
Tänk att du köpte en t700 för att du inte kände du hade råd med hojen du ville ha, 890 adventure R...sen när du kört en säsong på T700 och tyckte fan vad trist denna var så tänkte du köpa en sporthoj....men så tittade du lite för mycket på supermofools utan att inse att du är nästan 50....gubbe på motard är inte cool längre så vid service råkade du provköra en 701enduro och wow vilken hoj. Men den där 890 adr var fortfarande kvar där i minnet och så kände jag att vad tusan visst är jag värd en 890adr jag som jobbar o sliter så. Så jag provade lite olika 1290sar, 890adv, men just 890advr fanns inte så jag tänkte alla älskar den....så jag köpte den okörd....dålig ide..så efter 270km kände jag detta går inte, jag står inte ut. Så jag sålde den och köpte ytterligare 701enduro...min tredje hoj på mindre än 10månader...och 5e på 24...
Hade aldrig gått utan covid, den har pressat upp begpriserna så jag har kört i stort sett väldigt billigt.
Känner igen mig själv där lite, hade en Tuono i fem år och bytte till 1290 SAS men redan efter en säsong så saknade jag känslan av att köra nakenhoj vilket ledde till att det nu står en Katana ute i garaget.
Ser fram emot starten på denna säsongen.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top