FettSnok
96% enligt läkaren
1. Du läste men förstod inte. FM är inte med, utan närvarar av skäl jag redan uppger.
2. Jag bor inte i Sverige, ditt drag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vänta, du duckar hela Pride grejen nu? Massa ord bara alltså1. Du läste men förstod inte. FM är inte med, utan närvarar av skäl jag redan uppger.

Det har hänt att mindre privatplan har navigerat efter vägskyltar innan det fanns GPS och sånt ?Jo, fast det påverkar inte jättemycket flyg, alla större flyg som flyger på stora flygplatser har alternativ till GPS och litar aldrig enbart på GPS (eller andra satnav system)
Hittar man väl till flygplatsen och inflygningslinjen så leds man ner av ILS
Något hyfsat modernt flygplan hade ju glastaklucka för navigering med sextant...
(det påstås att "ögonbrynfönstren" som Boeing tog bort 2004 användes till att nöd-navigera med sextant, men det är tveksamt om man ser tillräckligt mycket av stjärnhimlen genom dom)
Nej, jag duckade inte. Hur du kan få det till att ducka får stå för dig.Vänta, du duckar hela Pride grejen nu? Massa ord bara alltså![]()
Att du inte bor i Sverige förhindrar dig garanterat inte att åka till Polen.
Mycket snack här märker jag.![]()
Att du inte bor i Sverige förhindrar dig garanterat inte att åka till Polen.
Mycket snack här märker jag.![]()

Visst gör du det, du backar helt ur diskussionen om vad Pride har i försvaret att göra.Nej, jag duckade inte. Hur du kan få det till att ducka får stå för dig.
Vad har var jag befinner mig för relevans begriper jag inte heller (det var alltså ditt påstående om att jag befinner mig ”här och inte i Ukraina” som jag besvarade)…
Det var inget att ducka för; som sagt, FM deltar inte i egenskap att ta politisk ställning, utan för att hela Sverige är värt att försvara. Det inkluderar även människor som tillhör exkluderande organisationer likt Pride. Var det otydligt, så vet jag inte riktigt hur det ska besvaras vidare.
Bucha/Butja beskriver solklart vilka små fega, ynkliga kräk ryssar är.
Du verkar ha en noga utvald aversion till den där organisationen, så även Putte.Visst gör du det, du backar helt ur diskussionen om vad Pride har i försvaret att göra.
Jag har inga problem att erkänna att mitt tidigare snack om hur Sverige skulle må bra av en invasion var korkat och pubertalt skitprat.
Varför du vill ha Pride och allt de står för i försvaret har du kvar att förklara. Ser nu att du inte kommer göra det. Om du inte vill diskutera den frågan kanske du skall hålla dig ifrån ämnet?
Var du befinner dig är relevant för du slänger dig med "nu är det krig men vissa sitter bakom tangentbordet" kommentarer. Åk till Polen, ta dig till gränsen, släpp tangentbordet. Du inser nog att vi båda sitter och skriver text hit och dit medan det pågår ett krig.
Att Ryssland begår krigsbrott, ja? Vad har försvaret gjort eller sagt rörande att när liknande och mycket värre brott begås av "svenskar" i Syrien belönas det med en lägenhet och socialbidrag? Något? Inget? Klätt ut sig till Ursula och gått i Pride-tåget? Borde de gjort något? Kanske.
Lite självkritik vore klädsamt.
Apropå likheter med Putin så har ni också en del, tex ert sätt att försöka ändra verkligheten.Du verkar ha en noga utvald aversion till den där organisationen, så även Putte.
Nåväl; Pride är inte ”i försvaret”, men det vet du nog egentligen så din halmgubbe kan du demontera IOM detta. Frågan är därmed utagerad.
Att du tog åt dig som tangentbordskrigare är ditt val. Jag avsåg konton på twitter dom RolandX, MazzeNilsson etc etc etc.. de som verkar ha allvarliga problem med sin kompass idag.. du bör nog inte sälla dig till det epitetet.
Vad gör man inte för en betald semester och förfriskningar. Nyttiga idioter. Ånyo Martin Dahlin dvs Egor Putilov omskriven i press. Andra kända namn på denne person är Yuri Popov, Alexander Yarovenko och Alexander Fridback. SÄPO och MUST måste ha väldigt mycket viktigare saker för sig än att hantera påverkanspersoner.Intressant hur Ryssland knyter personer till en och hur dessa sedan sprider narativet..
Jag hänger på två forum, det här och ett för programmerare som är ännu värre. Inget av dem har några rysstroll. Jag har inga sociala mediekonto alls, förutom linkedin, och där verkar det inte hända något alls förutom att rekryterare börjar bli rätt påflugna.Jag är mest förvånad att vi inte har ännu fler rysstroll på detta forum. De har ju översvämmat en massa annan social media sedan veckor tillbaka.

Intressant hur Ryssland knyter personer till en och hur dessa sedan sprider narativet..
![]()
Svenskar bjuds in av Ryssland som valexperter – hyllar regimens system
Nio svenskar har de senaste åren rest till Ryssland för att agera valobservatörer i ofria val.www.dn.se
Inte ens de vågar tro på att ändra åsikt hos en bitter gammal hojåkare i en snökall april.Jag är mest förvånad att vi inte har ännu fler rysstroll på detta forum. De har ju översvämmat en massa annan social media sedan veckor tillbaka.
Kan ändå tycka det är humor på minst två sätt att det var ryska valobservatörer på plats när jag röstade 2018.Fria ryska val...
Det är ju ungefär som att slänga sig med uttrycken Hondas vackra design eller KTM's suveräna garantiåtaganden...
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |