Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83 samt en bunt småttingar.
Ibland kanske jag delar med mig av saker som är mer av irritationsmoment än som faktiskt gör mig heligt förbannad, mest för att det inte finns en "idag är jag irriterad på"-tråd. Får nog ändå säga att situationen igår gjorde mig ganska förbannad, jag uppskattar inte att människor chansar och tar sig friheter som försätter mig och mina ägodelar i risk. En bil som plötsligt och oväntat dyker in framför nosen på min egen, trots att föraren har väjningsplikt gentemot mig, det ger ju lite puls om man säger så. Har man då dessutom inte vett att åtminstone bete sig ursäktande och ödmjukt utan tvärtom blir sur för att man av någon outgrundlig anledning anser att man inte gjort något fel trots att man just brutit mot trafikreglerna och riskerat att orsaka en olycka, då får jag god lust att lära människan en läxa eller rentav tillse att fanstyget aldrig kan upprepa sitt illdåd. Jag har förståelse för att man kan råka göra fel, men då ska man be om ursäkt. Den som gör fel och sedan skyller ifrån sig eller blir sur på motparten som gjort rätt kan gott ta och lämna detta jordeliv, dra käpprätt åt helvete och lämna planeten en trevligare plats åt oss andra.Så är det såklart. Men det är ju skillnad på att irritera sig och att bli förbannad.
Jag undrar nästan dagligen hur vissa människor tänker och i vissa fall är det väldigt irriterande om man tvingas ha en relation med dem, t.ex. av yrkesmässiga skäl, men det är sällan det går så långt str jag faktiskt blir förbannad.
Nåja, jag hopppas att allt reder sig för dig och att livet blir enklare framöver. Sköt om dig.
Tack!

Framförallt om man ser till det faktum att Kina just nu växer befolkningsmässigt med ett Sverige om året. Om vi så dog allihop så skulle det vara klimatkompenserat för och mer därtill på ett år, enbart tack vare Kina.