L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Hastighetsmätaren på min Yamaha överdriver på tok för mycket. 10km/h fel vid 110-130 km/h.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hastighetsmätaren på min Yamaha överdriver på tok för mycket. 10km/h fel vid 110-130 km/h.
Finns nig på valfri hårdvaruhandel / gubbdagis, kanske till och med på ica?Var har du fått tag på den mätaren för vägguttaget?
Vore kul att skaffa.![]()

Vaddå, till Y2K tog dom ju in folk som hade varit pensionärer länge att jobba dygnet runt fram till nyår.Vafandå, zlib som är implat tamejfan överallt har varit borked i över 17 år. Jag vill köra hoj, inte patcha allt gammalt mög man pysslat med genom åren. Åtta veckor innan pension.
NVD - CVE-2018-25032
nvd.nist.gov
Den 1 juni är min sista dag som fast anställd, punGKt! Finns inte ens chans att jag sätter mig och hackar kåååd åt något multinationellt företag igen. Ericsson och Syntronic får räcka. De två lokala firmorna jag timmar för (nån slags social bygemenskap mha IT, tjenispenis, värna om det lokala) sköts med vänstern, när det passar. Fler lokala företag har hört av sig men det räcker så här.Du blir alllllldrig fri....
Hur många gånger har man inte hört det.. Edter fem veckor sitter gubben / tanten på jobb igen.Den 1 juni är min sista dag som fast anställd, punGKt! Finns inte ens chans att jag sätter mig och hackar kåååd åt något multinationellt företag igen. Ericsson och Syntronic får räcka. De två lokala firmorna jag timmar för (nån slags social bygemenskap mha IT, tjenispenis, värna om det lokala) sköts med vänstern, när det passar. Fler lokala företag har hört av sig men det räcker så här.

Hur många gånger har man inte hört det.. Edter fem veckor sitter gubben / tanten på jobb igen.
Det är visst hippt för panshisar att jobba nuförtiden.![]()
Jag tror att det är för att många inte har vettiga hobbys.Hur många gånger har man inte hört det.. Edter fem veckor sitter gubben / tanten på jobb igen.
Det är visst hippt för panshisar att jobba nuförtiden.![]()
Somliga...Träffade en på jobbet igår som snart skulle fylla 66 och fortfarande jobbar heltid och planerar att jobba ungefär ett år till. Men han sa emot sig själv när han säger
"det gäller att ta vara på tiden har många kompisar som blivit sjuka och gått bort när dom varit mellan 60-70 år gamla"
Han förstod inte när jag hintade om att man kanske ska ta pension när man fortfarande är hyfsat pigg och har bra ekonomi när man redan fyllt 66år.
Känner en som redan fyllt 68 och fortfarande jobbar heltid och tycker att det fortfarande är jätte kul på jobbet och trivs så bra med han har inga planer på att sluta. Han tar någon vecka ledigt ibland när han tycker.
Ja det är väl det som är problemet, när folk går i pension så är det redan påväg utför. Demens, för sent att starta något nytt stimulerande.Jag är nästan rädd för att pensionera mig. Alla jag känner som fortsatt jobba långt upp i åren har hållit sig friska i huvudet medans de som går i pension brukar börja bli avtrubbade i skallen redan efter nåt år och det går snabbt utför så är dom helt gaggiga.
Dessutom, va fan ska jag göra istället? Åka till parken och mata duvorna? Nej, jag har bestämt mig för att arbeta tills jag inte orkar längre.
Lite längre solsemester under vintrarna bara, men det skulle jag haft redan nu om det inte vore för att jag har ansvar för en dotter som måste sköta sin skola.
Ska du inte åka hoj som pensionär?Jag är nästan rädd för att pensionera mig. Alla jag känner som fortsatt jobba långt upp i åren har hållit sig friska i huvudet medans de som går i pension brukar börja bli avtrubbade i skallen redan efter nåt år och det går snabbt utför så är dom helt gaggiga.
Dessutom, va fan ska jag göra istället? Åka till parken och mata duvorna? Nej, jag har bestämt mig för att arbeta tills jag inte orkar längre.
Lite längre solsemester under vintrarna bara, men det skulle jag haft redan nu om det inte vore för att jag har ansvar för en dotter som måste sköta sin skola.
Ja det är väl det som är problemet, när folk går i pension så är det redan påväg utför. Demens, för sent att starta något nytt stimulerande.
Min pensionsålder är ändå så pass hög att jag garanterat varit död i flera år, så jag behöver inte oroa mig så mycket för det.
Ska du inte åka hoj som pensionär?
Skruva i garaget hela vintrarna?
Bruce Willis går i pension nu såg jag, på grund av ålderssjukdom.
Gubb-enduro med korvlådor, Åka TET och sova i tält, grilla, fiska och dricka en god kvällsöl?Jag har nästan slutat åka hoj, men det ska jag försöka göra lite mer redan nu men jag behöver ju inte vara pensionär för att åka hoj.
Långa touringreser har ändå aldrig varit min grej, utan det är mest crossbanan som roar mig, och möjligen lite enduro. Så jag behöver ingen lång semester för den skull. Sen får man väl se hur länge kroppen orkar med det.
Skruva är ju halva mitt jobb ändå.
Ja, det är väl det som är risken, det finns mycket man vill göra, men gammal och bekväm...Styvfarsan är ett bra exempel, jag varnade honom redan för 20 år sedan, men han skulle minsann fiska, resa och göra allt möjligt efter pension....
Det blev inte mycket fiske utan istället TV-fåtöljen och nu är han halvdement, och benen bär honom inte så han sitter i rullstol.
Han är iofs 81 nu, men jag känner andra i hans ålder som fortfarande jobbar.
Sen ska man väl akta sig för anekdotisk bevisföring, den senaste bekanta som gick bort vara nog bara 57 så det går inte ens skylla på pension för honom.
). Så det känns ju bra att betala pensionsavgift så att dagens freeloaders kan sitta i tv-soffan och bli dementa åtminstone. Gubb-enduro med korvlådor, Åka TET och sova i tält, grilla, fiska och dricka en god kvällsöl?
Jag har aldrig kört enduro, men lätt gubb-enduro skulle jag nog tycka var skoj
Så det känns ju bra att betala pensionsavgift så att dagens freeloaders kan sitta i tv-soffan och bli dementa åtminstone.![]()
|
|
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D
H-D presenterar nya Deadwoo... |
|
|
Sommarauktion hos Antiqueweb
Svenska Antiqueweb avslutar... |
|
|
HJC stärker kundrelationen
Pressrelease från HJC Helme... |