L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Vad är fel med det, menar du? Kommer det inte bli blodigare?Tar tillbaka vad jag skrev.
SVT har infiltrerat SvD![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad är fel med det, menar du? Kommer det inte bli blodigare?Tar tillbaka vad jag skrev.
SVT har infiltrerat SvD![]()
Jag menar att man är totalt verklighetsfrånvänd om man åker till enVad är fel med det, menar du? Kommer det inte bli blodigare?
Idag kommer de troligen få frågan om de fryser. Jag tror att det är bra med en helhetsbild. För anhöriga till folk med svår Covid lär livet kännas än jävligare än bara med krig. Ett problem försvinner inte för att man får ett till.Jag menar att man är totalt verklighetsfrånvänd om man åker till en
krigszon och frågar om COVID-19.
Man kan fråga vad de tror om börsen också, samt om det kommer påverka tillgången på ukrainska städare i Stockholm positivt eller negativt.Idag kommer de troligen få frågan om de fryser. Jag tror att det är bra med en helhetsbild. För anhöriga till folk med svår Covid lär livet kännas än jävligare än bara med krig. Ett problem försvinner inte för att man får ett till.
Som hon uttryckte sig igår, för vissa saker fungerar det inte med folkomröstningar - för hon vet mest och bäst vad gällande NATO.Där kom den, "beredsskapsskatt". En sak kan man vara säker på. I valet mellan Sveriges bästa och partiets bästa är det alltid det senare som prioriteras, även när det gäller försvarspolitik.
Angående folkomröstningar så har hon förstås rätt. Det blir lätt en massa känslor inblandade istället för rationalitet.Som hon uttryckte sig igår, för vissa saker fungerar det inte med folkomröstningar - för hon vet mest och bäst vad gällande NATO.
När Putin samtidigt spränger sjukhus och mejar ner civila längs evakueringsvägar så är det väl lite av navelskådning att bry sig om något som numera är en lite jobbigare snuva.
Sverige gör en så kallad "Sverige", dvs vi försöker att skita samtidigt som vi håller igen.
Försvarsbudgeten ska upp till NATO-nivå, men vi ska inte gå med.
Hultkvist verkar vara expert på att göra en "Sverige" då man verkligen hör när han pratar att han både försöker att skita och hålla igen samtidigt.
Jo, en klassisk gummiformulering som gör att man aldrig behöver infria löftet, men man har en siffra på papperet som visar att man gör någonting.Det här riskerar ju återigen bli ett sosselöfte som aldrig infrias.
CITAT:
"Anslaget ska öka till 2 procent av BNP och vi ska nå dit så fort som det är praktiskt möjligt, säger statsministern."
Det spekuleras ju i om det gisk sämre än väntat för Putler och att han fick vänta med invasionen för att hans styrkor vid gränsen hade Covid, så lite värre än en snuva kan det ju fortfarande vara.
Samtidigt, dom jag känner som fått Covid av den senaste varianten har haft marginellt värre symptom än en jobbig snuva, plus smakbortfall, vilket snarare kan räknas som en bonus om man ska leva på utgågna fältransoner.....

Man får hoppas att dom hinner snabbstoppa och att reservkraften till kylpumparna fungerar, samt att dom kanske på detta kärnkraftverk har mer än en matning av el till kylpumparna.IAEA säger att man inte har kontakt med det som övervakar kärnkraftverket i Zaporizjzja längre.
Lite oroväckande då ryssarna inte ens verkar veta hur deras egna stridsvagnar fungerar...![]()
10000 kronorsfrågan just där....
Men vem kan ta över det sjunkande skeppet Russki?
...
Jag tror det vore helt fel att göra en folkomröstning om NATO. Det skulle skapa en farlig möjlighet för Ryssland att göra olika påverkansoperationer. Dessutom vill vi absolut inte hamna i ett läge som med kärnkraftsomröstningen eller att folket ”röstar fel”. Skulle bli väldigt svårt att hantera. En sån här fråga behöver antagligen kunna beslutas snabbt och delvis i slutna rum.Som hon uttryckte sig igår, för vissa saker fungerar det inte med folkomröstningar - för hon vet mest och bäst vad gällande NATO.
Till skillnad från riksdagsval eller andra val? Är politiker mer förskonade från känslor och agerar mer rationellt än gemene man?Angående folkomröstningar så har hon förstås rätt. Det blir lätt en massa känslor inblandade istället för rationalitet.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |