Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Vågar inte utala mig om 70-talare och äldre men från 80-talet finns väl i alla fall inget chassit som har plats för någon större motor än det levererats med.

Däremot så är ju ramarna än idag väldigt lika utöver vaggan under motorn.
Vänta nu, menar du att jag är gammal!!!!! :)

Husqvarna hade iallafall långt in på 80-talet samma chassi oavsett motor. Det var mycket luft ovanför cylindern på 125 orna... :)
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Blocket och avdelningen Vem bryr sig:

Några bilhandlare skriver Honda Powersports i sina annonser. Det kom några teorier om varför. Köper inte.
Några handlare skriver Suzuki Cycles. Dom heter inte så.
Några skriver BMW Motorrad. Och då trillar poletten ner.
Kawasaki och Yamaha tillverkar inga bilar, inte som säljs i Sverige i alla fall.

Förmodligen har de droplister för fabrikat och sedan modell. Ja ni fattar.

Kul att privatpersoner också skriver Honda Powersports när de ska sälja sin gamla Guldvinge från -82.

Kolla vilken fin Suzuki Cycles!


image.jpeg
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Vänta nu, menar du att jag är gammal!!!!! :)

Husqvarna hade iallafall långt in på 80-talet samma chassi oavsett motor. Det var mycket luft ovanför cylindern på 125 orna... :)


U think?


s-l300-1.jpg

Körde man svensk bökenduro var det en bra idé att buntbanda fast tändhatten i en kylfläns.
Skulle man runda surhålen genom att ge sig ut i riset vid sidan var det inte ovanligt att den halvmeter långa kabeln vispades loss och så *mööööööh* ner raklång i det surhål man försökte undvika.
 

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Blocket och avdelningen Vem bryr sig:

Några bilhandlare skriver Honda Powersports i sina annonser. Det kom några teorier om varför. Köper inte.
Några handlare skriver Suzuki Cycles. Dom heter inte så.
Några skriver BMW Motorrad. Och då trillar poletten ner.
Kawasaki och Yamaha tillverkar inga bilar, inte som säljs i Sverige i alla fall.

Förmodligen har de droplister för fabrikat och sedan modell. Ja ni fattar.

Kul att privatpersoner också skriver Honda Powersports när de ska sälja sin gamla Guldvinge från -82.

Kolla vilken fin Suzuki Cycles!


View attachment 468723

Också reagerat på detta.
Älskar när dom skriver cylindervolym i Liter också.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
U think?


View attachment 468728

Körde man svensk bökenduro var det en bra idé att buntbanda fast tändhatten i en kylfläns.
Skulle man runda surhålen genom att ge sig ut i riset vid sidan var det inte ovanligt att den halvmeter långa kabeln vispades loss och så *mööööööh* ner raklång i det surhål man försökte undvika.

Japp, det var ju en del av "spänningen"... :D

Det var ju hur bra som helst, man kunde renovera hela motorn utan att plocka den ur ramen... :)

1644579881100.png
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Öööhhh... Är det en ägd och signerad av någon världsmästare?
En kåtte enduro från 1989 kan väl aldrig säljas för det
Kundkretsen borde ju vara något begränsad tycker man. Men idag verkar ju allt inom terränghojar gå att sälja , så vem vet?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vad var nypris och hur ser värdeökningen ut?

Runt 40 vill jag minnas att en ny crosshoj kostade på den tiden. Troligen strax under.

Jag kan inte minnas att KTM skulle varit speciella på något sätt alls då på den tiden. Tvärtom minns jag KTM som en hoj man valde bort då.

Det enda positiva med den är väl att den är godkänd för EVO-klassen och skicket.
Som jag ser det så är det en sån hoj kan hittar skabbiga objekt för ca 5kkr och i riktigt fint skick kring 20-25 kkr. Lite mer ute i europa men svårsålt i Sverige redan för den pengen.

Inte ens en 500 i det skicket tror jag man får sålt för den pengen. Och dom är eftertraktade.

Med reservation för att det kan vara nåt väldigt unikt med just 89 KTM 250 men jag tvivlar starkt på den saken. Jag ids inte ens slösa tid på att googla för att kontrollera.
 

Mike123

Medlem
Gick med
31 May 2019
Ort
Norrköping
Hoj
Zx10r
Det här med 0 mil på 2 år gammal och privatägd hoj....
Även om jag skulle köpt den för att sälja vidare den om något år så hade jag ju ändå startat den och kör med den några gånger.

Han/hans div företag säljer ofta relativt nya exotiska hojar (och bilar), har varit 1198r, 1299r m.fl med 0 mil på mätaren och några år på nacken. Själv står han för tillfället som ägare på en årsm -21 aventador roadster 770, och ducatin ifråga på ett av hans bolag (som även äger en V4 superleggera som troligen snart/om ngt år också blir till salu). Iom innehavare av flera bolag och stor omsättning på fordon mellan bolagsägande/privatägande/leasing/köpa loss leasing osv - går tankarna åt skattefiffel.

Annars skulle han gå enormt mycket back varje år, ligger en hund begraven...

"Bolaget skall direkt eller indirekt bedriva försäljning av golv-
material. Konsultation inom försäljning och marknadsföring samt musikförlagsverksamhet samt handel och förvaltning av värdepapper och exklusiva motorfordon, och därmed förenlig verksamhet."

"cykel på köpet" :hihi
 
Last edited:

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Jag är inte helt renons på skattegenvägar, men hur lyckas man krångla sig ur redovisning på fordonen mot en inventarielista?
Du kan ju sälja den momsfritt till annat företag.

Jag är genuint nyfiken på varför en hund ligger begraven här.
I min enkla värld så var jag hellre en sån här stående på kontoret än en tavla på väggen för samma pengar. När jag tröttnat så skulle jag skifta ut och sikta på något nytt.
Värdefallet är väl inte astronomiskt direkt.
 

Mike123

Medlem
Gick med
31 May 2019
Ort
Norrköping
Hoj
Zx10r
Jag är genuint nyfiken på varför en hund ligger begraven här.
Knappast troligt att man notoriskt år efter år köper nya exklusiva fordon och har ett dussintal i omlopp, kör 0 mil/ett par mil och säljer vidare för att medvetet gå rejält back?

Det finns flertalet olika upplägg som ligger i gråzonen, behöver inte vara olagligt, men en hint är att det inte sällan är väldigt speciella fordon, som man från myndigheters sida inte kan sätta ett standardpris på.

Nåja, sånt hör väl hemma på flashback ^^
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Knappast troligt att man notoriskt år efter år köper nya exklusiva fordon och har ett dussintal i omlopp, kör 0 mil/ett par mil och säljer vidare för att medvetet gå rejält back?

Det finns flertalet olika upplägg som ligger i gråzonen, behöver inte vara olagligt, men en hint är att det inte sällan är väldigt speciella fordon, som man från myndigheters sida inte kan sätta ett standardpris på.

Nåja, sånt hör väl hemma på flashback ^^

Går han alltid back på dom då? En 2 år gammal hoj som dessutom är registrerad är ju svårt att plocka ur en firma utan att skv ser det vid en revision. Och så svårt tror jag inte det är för skv att kontrollera värdet.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top