Ca 2 gram väger en förhud o då räcker det med en rejäl brakskit med lite ånga i för att minska samma utan obehaget att Losa säckemulen på peternicklas den 3dje.I rättframracing spelar ju roterande massa mindre roll, det är ju bara att fläska på med fler hästkrafter, och viktskillnaden på hjulen kanske är en ponny.
(jo jag vet att den roterande massan ska accelereras upp)
Däremot i svängigare racing kan ju gyroskopisk massa vara intressant att banta.
Jag såg en YouTube på en som bakade broms/kopplingshandtag i kolfiber, visst det är snygg, men viktskillnaden är mindre än om jag är nyskiten/oskiten.
Och det kan väl tänkas att jag har några överflödiga gram framtill också
(hur mycket väger en förhud?)
Anledningen jag ställde frågan om titan är ju att tankar finns på en annan sving till nästa sommar, jag vet att jag kommer behöva göra/tillverka vissa saker o jag vet att det skiljer någon/några mm här o var och högkvalitativ ALU stång kontra titan är inte så vansinnigt stor skillnad i pris på, jobbet läre göras o skiljer det då 200 spänn på en axel är ju inte det något jag kommer ligga vaken o vrida mej i ångest på natten över.
Utan frågan var vågar man, personligen vet jag inget om titan eller inkornell mer än att det är fina grejor.
Antar att det är någon som försöker slöa ner sidan men när jag testar sidan själv så märks ingenting. Man får väl se det som positivt och dubbla reklamkontot när någon tycker jag är värd det där besväret.