Covid-19 viktig information!

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
@Kratoz var inte ledsen. Jag är glad om det verkligen är Omikron för då är det avklarat och jag kom lindrigt undan.
Mina grannar, båda över 70 tog promenader mitt under infektionen. Sämre än så var de inte och samma sak för brosan och mig. Har sällan så här lindrig förkylning för när jag blir förkyld då är jag förkyld.
Har en kamrat som fått Covid april 2020, åkte på Delta oktober 2021 och hann vaccinera sig dubbelt däremellan. Nu har han åkt på Omikron. Tidigare var han utslagen i tre dagar med feber, sedan pigg som en nötkärna. Denna gång blev det värre och han är nu hemma på andra veckan med hängighet, hosta och feber som inte vill ge sig. Testat och bekräftat.

Omikron kan dessvärre leda till dödsfall även den, om än i mindre grad än tidigare varianter så det är en mycket god idé att vaccinera sig.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Har en kamrat som fått Covid april 2020, åkte på Delta oktober 2021 och hann vaccinera sig dubbelt däremellan. Nu har han åkt på Omikron. Tidigare var han utslagen i tre dagar med feber, sedan pigg som en nötkärna. Denna gång blev det värre och han är nu hemma på andra veckan med hängighet, hosta och feber som inte vill ge sig. Testat och bekräftat.

Omikron kan dessvärre leda till dödsfall även den, om än i mindre grad än tidigare varianter så det är en mycket god idé att vaccinera sig.

Ja, vaccinet verkar ju ha hjälpt din kompis.... :näsblod
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Har en kamrat som fått Covid april 2020, åkte på Delta oktober 2021 och hann vaccinera sig dubbelt däremellan. Nu har han åkt på Omikron. Tidigare var han utslagen i tre dagar med feber, sedan pigg som en nötkärna. Denna gång blev det värre och han är nu hemma på andra veckan med hängighet, hosta och feber som inte vill ge sig. Testat och bekräftat.

Omikron kan dessvärre leda till dödsfall även den, om än i mindre grad än tidigare varianter så det är en mycket god idé att vaccinera sig.
Jo, jag förstår. Vi är olika och är medveten om att symtomen jag beskriver inte gäller alla.

Update: detta kan man vänta sig vid sjukdom.
Untitled-1.jpg
 
Last edited:

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
På vilket sätt skulle viruset veta var gränsen för olika länder går?

Att man döper virus och varianter efter var de först rapporterades är ju inget nytt. Gällde ju redan "spanska sjukan" som först rapporterades just från Spanien. Betyder inte att spanska sjukan hade koll på Spaniens gränser.
Skillnaden är att Spanska sjukan inte muterade oavsett land/person det spreds till...
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Inte från smitta, liksom inte heller två genomgångna Covidinfektioner har gjort... Individuella faktorer är viktiga men han är glad att han vaccinerat sig för annars hade den här sista kunnat gå riktigt illa.
"han är glad att han vaccinerat sig för annars hade den här sista kunnat gå riktigt illa."
Hur vet han det?? Är han Professor? Läkare? Forskare?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
"han är glad att han vaccinerat sig för annars hade den här sista kunnat gå riktigt illa."
Hur vet han det?? Är han Professor? Läkare? Forskare?

Är något av dessa alternativ ens det minsta meriterande i din värld?

I så fall, läs tråden från början.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Är något av dessa alternativ ens det minsta meriterande i din värld?

I så fall, läs tråden från början.
Du har pratat så mycket om denna vaxxets förträfflighet och bla bla, svammel svammel och mera bla bla! Jag pratar om min verklighet! STOR skillnad om du inte förstått det.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Muterad scorpion i labb förstås hur annars?? men var lugn.. insekter smittar inte.. fråga dem som har borrelia och malaria... ifall dem smittar använd flugsmällan och rädda liv!

1642838065678.png
 

Raderad medlem 51742

Guest
Lyckligtvis ligger Bill Gates och vaccintillverkarna inte på latsidan. Dubbeldos har visat sig ha god effekt även mot flygande skorpioner och sjöjungfrur.

6vq0v8g52hy01.jpg

Mardrömmen skulle vara om vi fick en ny mutation som kombinerade egenskaperna från skorpionflugan med sjöjungfrun. Då är vi körda, på riktigt.

Inte helt klart varför dessa mutationer uppträder, men man har kunnat se samband med intag av ett särskilt svamppreparat.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Lyckligtvis ligger Bill Gates och vaccintillverkarna inte på latsidan. Dubbeldos har visat sig ha god effekt även mot flygande skorpioner och sjöjungfrur.

View attachment 467914

Mardrömmen skulle vara om vi fick en ny mutation som kombinerade egenskaperna från skorpionflugan med sjöjungfrun. Då är vi körda, på riktigt.

Inte helt klart varför dessa mutationer uppträder, men man har kunnat se samband med intag av ett särskilt svamppreparat.
Really?? är det ALLT du har att säga till min dotter???? Försöker du vara smart?
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top